Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه فردوسی مشهد، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ طی تحقیقات میدانی گروه پژوهشی گیاه شناسی این دانشگاه، گیاهی از کوه‌های باقران واقع در جنوب بیرجند جمع آوری شد و پس از مطالعات و بررسیهای طولانی و همه جانبه توسط گیاه شناسان این دانشگاه اخیرا به عنوان گونه جدید گیاهی شناخته شد و به پاس قدردانی از تلاشهای علمی بیش از ۴۰ ساله مهندس محسن پویان در حوزه گیاه شناسی و گیاهان دارویی در استان خراسان جنوبی با نام علمی " Phelipanche pouyanii " نام‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گونه جدید از تیره گل جالیزیان به شمار می‌رود که از مشخصات توصیفی و ریخت شناسی آن می‌توان به مواردی همچون دندانه‌های کاسه ای آن که خیلی بلندتر از لوله کاسه است و بی کرک بودن میله های پرچم آن اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، نتایج حاصل از مطالعات گرده‌شناسی و ریزریخت شناسی دانه این گیاه نشان می‌دهد که این صفات ارزش آرایه شناختی در مرزبندی بین گونه جدید و گونه‌های خویشاوند را ندارند ولی با این حال، مرزبندی آشکاری بین گونه جدید و گونه های خویشاوند را نشان می‌دهند.

هرباریوم دانشگاه فردوسی مشهد یکی از بانک‌های نگهداری گیاهان است که به استادان، محققان و پژوهشگران اجازه می‌دهد تا بدون لطمه به محیط طبیعی گیاهان، مواد گیاهی لازم در اختیار داشته باشند.

بر همین اساس، با هدف مطالعة رُستنی‌های خراسان در سال۱۳۶۰ اولین فعالیت های تخصصی در دانشگاه فردوسی مشهد شکل گرفت که با گذشت یک‌دهه از فعالیت‌های  پژوهشی در سال۱۳۷۰ به گروه پژوهشی هرباریوم ارتقا یافت.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت هم اکنون دارای ۲۵ هزار دانشجو است که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، حدود ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

بیش از ۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت دارند که حدود ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی. اچ. دی و بیش از ۱۲۰ نفر دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

برچسب‌ها مشهد گیاهان دارویی خراسان جنوبی دانشگاه فردوسی مشهد گونه گیاهی ریاست پژوهشکده باستان شناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد گیاهان دارویی خراسان جنوبی مشهد گیاهان دارویی خراسان جنوبی دانشگاه فردوسی مشهد گونه گیاهی اخبار کنکور دانشگاه فردوسی مشهد گونه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت شهید مرتضی مطهری در سالن همایش شهرداری منطقه ۱۰ مشهد برگزار شد.

 

صدر حسینی مسئول دفتر نمایندگی ناحیه بسیج یاسر مشهد در این مراسم گفت: شهید مطهری الگوی علمی، عملی و فرهنگی برای جوانان و نسل امروز است و ۷۲ اثر از کتاب های ایشان حکایت از این موضوع دارد.   سرهنگ قاصدی جانشین ناحیه مقاومت بسیج یاسر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین طغانی و فرماندهان حوزه های محلات، مدیران شعب نمایندگی، مسئولان نظارت و بازرسی و سایر  بسیجیان در این مراسم حضور داشتند.   در این مراسم از  مربیان نمونه عقیدتی سیاسی، فرهنگ یاران و فعالان فرهنگی و فضای مجازی تجلیل شد.  

دیگر خبرها

  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض