Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمهران عالم‌زاده در آئین افتتاح سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان ک گفت: طی دورۀ برگزاری این سمپوزیوم، از بین آثار ارسالی، ۱۲ اثر منتخب اجرا خواهد شد.

عالم‌زاده، با بیان اینکه شهرهای زیادی وجود دارد که کسی نامی از آن‌ها نمی‌برد، گفت: آنچه برخی شهرها را متفاوت، متمایز و مشهور می‌کند، ویژگی‌های فرهنگی، هنری و آثار ماندگار در این زمینه‌ها، همراه با تاریخ و معماری خاص این نوع شهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنرهای مختلف مثل مجسمه‌سازی، موسیقی و معماریِ خاص بعضی شهرها، باعث ماندگاری آن شهرها در ذهن آیندگان و افتخار نسل‌های بعدی می‌شود.

شهردار کرمان ادامه داد: آثار هنریِ تولیدی در شهر کرمان در هر دوره، هویت و اصالت شهر در آینده خواهند بود که آیندگان به آن‌ها افتخار می‌کنند.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: هر دورۀ معاصر، بخشی از تاریخ یک شهر خواهد بود و امروز اگر معماری، شهرسازی و المان و مبلمان شهری و آثار هنری خاصی تولید شود، به‌عنوان بخشی از تاریخ این دوره از شهر باقی خواهند ماند و قضاوت خواهد شد؛ بنابراین، وظیفۀ ماست که در هر دوره، آثار فاخری به شهر بیفزاییم.

وی افزود: البته کار ما در افزایش آثار ماندگار، فقط ساختمان‌سازی نیست؛ بلکه به‌عنوان متولی شهر، در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، معماری و شهرسازی وارد می‌شویم و همه را به‌صورت متوازن و متعادل، جلو برده و سطح آن‌ها را ارتقا می‌دهیم تا در آینده، افراد آثاری را از این دوره ببینند که در سطح ملی و بین‌المللی قابل ارائه است.

شهردار کرمان با بیان اینکه سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی، از مواردی هستند که شهرداری‌ها می‌توانند در این حوزه‌ها نقش خوبی ایفا کنند، گفت: این چهارمین سمپوزیوم و دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شهرداری کرمان است؛ بنابراین، شهرداری کرمان بعد از شهرداری تهران، جزو شهرداری‌های موفق کشور در برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی است.

عالم‌زاده افزود: وجه تمایز سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهرداری کرمان در این دوره از سایر سمپوزیوم‌ها، استفاده از متریال سنگ و مس در خلق آثار و نیز حضور هنرمندان صاحب نام کشور است که دعوت شهرداری را پذیرفته‌اند و قطعاً آثار خلق‌شده توسط ایشان، ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر شهرداری کرمان در هر دوره، حداقل همین تعداد اثر هنریِ فاخر را خلق کرده و به‌جا بگذارد، در آینده می‌توان از شهر کرمان به‌عنوان یک گالری هنری که مورد استقبال گردشگران است، نام برد.

شهردار کرمان با بیان اینکه این سمپوزیوم، باعث انتقال تجربیات هنرمندان صاحب نام کشور به هنرمندان کرمانی نیز می‌شود، گفت: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی، کیفیت آثار هنری و مجسمه‌های خلق‌شده در شهر را بالا می‌برد و سیما و منظر شهری، با کیفیتِ بالا اجرا می‌شود.

عالم‌زاده ضمن تشکر از استاندار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون خدمات شهری شهردار، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، دیگر مدیران شهری که در برگزاری این سمپوزیوم نقش داشته‌اند و اصحاب رسانه، گفت: از دبیر این سمپوزیوم و سایر هنرمندان شرکت‌کننده و همچنین «شهریار رضایی» و همسرشان به لحاظ همکاری و تلاش برای برگزاری این سمپوزیوم، سپاسگزارم.

وی افزود: همچنین از دبیر انجمن سنگ استان به خاطر همکاری در برگزاری این سمپوزیوم، تشکر می‌کنم.

شهردار کرمان همچنین از رئیس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به‌دلیل همکاری مطلوب با شهرداری و نگاه خوب به مسائل فرهنگی و هنری شهر، قدردانی کرد.

شهردار کرمان همچنین بیان کرد: حضور هنرمندان و آثار خلق‌شده در این سمپوزیوم، سطح بسیار بالایی است.

عالم‌زاده در خصوص محل برگزاری این سمپوزیوم نیز گفت: این سمپوزیوم قرار بود در پارک «مادر» برگزار شود، اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و احتمال تجمع مردم، به سایت «پردیسان قائم» (عج) منتقل شد.

خلق ۱۲ اثر در چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهرداری کرمان

در ادامه، معاون خدمات شهری شهردار و دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شهرداری کرمان نیز با بیان اینکه به دستور شهردار کرمان از آذرماه سال گذشته شورای سیاست‌گذاری برگزاری این سمپوزیوم با حضور هنرمندان صاحب نام و با تجربه و مدیران شهری تشکیل شد، گفت: مقرر شد این سمپوزیوم به‌صورت ملی و با حضور داوران مطرح و صاحب نام کشوری برگزار شود.

رامین امیرمداح افزود: پس از اعلام فراخوان، ۱۱۰ هنرمند از سراسر کشور شرکت کردند و ۲۲۴ اثر را به دبیرخانه سمپوزیوم تحویل دادند.

وی ادامه داد: پس از تشکیل اولین جلسۀ هیأت داوران در تهران، ۲۲ اثر انتخاب شد.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان با بیان اینکه در مرحلۀ دوم، ماکت این ۲۲ اثر ساخته و بار دیگر برای هیأت داوران فرستاده شد، گفت: درنهایت ۱۰ اثر انتخاب و برای اجرا با سنگ و مس برگزیده شد.

امیرمداح افزود: همچنین دو هنرمند صاحب نام کشور نیز به این سمپوزیوم دعوت شدند تا در مجموع ۱۲ اثر خلق شود.

وی ادامه داد: امروز پس از تحویل سایت به هنرمندان، کار ساخت مجسمه‌ها آغاز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان همچنین بیان کرد: البته قرار بود یک هنرمند ایتالیایی نیز به دعوت شهرداری کرمان برای حضور در این سمپوزیوم به کرمان سفر کند و تمام هماهنگی‌ها نیز انجام شد، اما دقیقاً قبل از پرواز، به علت قرنطینه شدن شهر محل سکونت این هنرمند به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، سفر وی کنسل شد.

امیرمداح با بیان اینکه شهردار کرمان تأکید داشتند این سمپوزیوم در سطح بالایی برگزار شود، گفت: به گفتۀ هنرمندان شرکت‌کننده، سطح این سمپوزیوم از سمپوزیوم برگزار شده در تهران، نه‌تنها پایین‌تر نیست؛ بلکه بالاتر است.

وی ادامه داد: بسیاری از وسایل مورد نیاز این سمپوزیوم نیز توسط نیروهای شهرداری کرمان ساخته و در اختیار هنرمندان قرار داده شده است.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان اظهار امیدواری کرد آثار خلق‌شده، آثار ماندگاری برای شهر کرمان باشد.

کد خبر 5181657

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرمان سمپوزیوم مجسمه سازی ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان اراک محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا 12 فروردین خطبه های نماز جمعه اردبیل سانحه تصادف مجسمه سازی شهرداری کرمان معاون خدمات شهری شهردار سمپوزیوم مجسمه سازی صاحب نام کشور شهردار کرمان شهر کرمان عالم زاده خلق شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت

 ابوالقاسم نصیری شهردار زارچ با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 

وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 

شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار