Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین امضای قرارداد‌های ساخت ۲۴ دستگاه الکتروکمپرسور با سازندگان داخلی:جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت و انتقال آن به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و مارون پیش‌تر شروع شده و طرح‌های امروز بخشی از برکات این طرح‌هاست.

وی گفت:جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت دغدغه همیشگی من بوده است و برنامه جدی برای جمع‌آوری آن داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ابلاغیه مقام معظم رهبری نیز در اجرای این مهم مصمم‌تر شدیم.

وزیر نفت بیان کرد:برنامه این است تا پایان سال ۱۴۰۰ سوختن گاز‌های همراه نفت به حداقل ممکن برسد و برای این موضوع زحمات زیادی کشیده شده است.

زنگنه افزود:امروز دو توربین‌ساز بزرگ در کشور (ا‌وتی‌سی و مپنا داریم) و ما از آن‌ها می‌خواهیم تجهیزات را بسازند نه اینکه آن‌ها از ما بخواهند بلکه ما به آن‌ها کار سفارش می‌دهیم.

وزیر نفت با بیان اینکه نخستین قرارداد‌های تضمینی خرید کالا با هدف حمایت از سازندگان داخلی به‌زودی امضا می‌شود، گفت:خط لوله نفت خام گوره- جاسک بسیار راهبردی است و در آینده نزدیک نفت در این خط لوله که با توان شرکت‌های ایرانی ساخته شد جریان می‌یابد.

زنگنه بیان کرد:ما نمی‌خواهیم در شرایط تحریم زیاد حرف بزنیم، می‌خواهیم عمل کنیم و مردم آثار این کار را ببینند.

وی گفت:همیشه گفته‌ام در موضوع برداشت نفت آنچه مهم است استخراج نفت نیست بلکه مقدار ضریب بازیافت آن است و این به معنای فناوری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • مطهری: باید کمتر حرف‌بزنیم و بیشتر عمل کنیم
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟