Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی به تحقق وعده‌های دولت درباره واکسیناسیون همه شهروندان علیه کرونا تا پایان تابستان اعتماد ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان وعده داده است که تا پایان تابستان همه داوطلبان تزریق واکسن کرونا اولین دوز از این واکسن را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با توجه به مسائلی که در آغاز روند واکسیناسیون در این کشور ایجاد شده است بسیاری از شهروندان به این وعده اعتقادی ندارند.

کرونا در آلمان|افزایش بیماران بستری شده در اورژانس‌ها/ هلند در لیست مناطق پر خطر کرونایی برلین کرونا در آلمان|واکسیناسیون مقامات با آسترازنکا برای اعتماد سازی/ اعتراضات گسترده ضد محدودیت‌ها در اشتوتگارت

بر اساس جدیدترین نظرسنجی موسسه یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است تنها حدود یک چهارم شهروندان آلمانی (23 درصد) اعتقاد دارند که این هدف برآورده می شود که تا 21 سپتامبر همه شهروندان داوطلب اولین دوز واکسن خود را دریافت کنند. 62 درصد هم به محقق شدن این وعده اعتقاد دارند و 15 درصد هم گفته‌اند که هیچ اطلاعی در این باره ندارند.

صدر اعظم آلمان تا به حال چندین بار وعده داده که تا 21 سپتامبر همه افراد داوطلب در این کشور اولین دوز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. اما اعتماد شهروندان به این وعده ها به شدت کاهش پیدا کرده است. در یک نظرسنجی که موسسه "یوگو" در اوایل فوریه انجام داده بود 26درصد به این وعده ها باور داشتند و 57 درصد هم گفته بودند که هیچ اعتمادی به برآورده شدن این وعده ندارند.

روند واکسیناسیون در آلمان در مقایسه با کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا به کندی پیش می رود.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلمان که روز شنبه گزارش داد تا به حال حدود 12 درصد شهروندان آلمانی حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که شامل حدود بیش از 10 میلیون شهروند این کشور می شود. 4.3 میلیون نفر هم دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وزیر بهداشت آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که کسی که واکسیناسیون کامل را انجام دهد در آینده ای نزدیک می تواند در سفرها و یا خرید آزادی های بیشتری داشته باشد.

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت ویژه آلمان بار دیگر برای اولین بار از اوایل فوریه به بیش از چهار هزار نفر رسیده است.

به گزارش انجمن مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان در روز یکشنبه 4051 نفر در این کشور در بخش های مراقبت های ویژه بستری بودند که تعداد آن ها نسبت به روز قبل 133 مورد افزایش پیدا کرده بود.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2,895,631 نفر به کرونا مبتلا شده و 77,557 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار آلمان ویروس کرونا اخبار آلمان واکسن کرونا وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

کد خبر 6095221

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • خداحافظ رئال: رائول روی نیمکت تیم آلمانی!
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان