Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@13:35:54 GMT

روند کاهشی اونس طلا از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۳۹۸۲

روند کاهشی اونس طلا از سر گرفته شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۲۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۶۲ دلار ایستاد.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: آمار شاغلان آمریکایی، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت کرد و این موضوع قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور می کنم روند اصلی طلا کاهشی است. روند رشد اقتصاد جهانی قطعا شکل مثبتی به خود گرفته اما نابرابر است. رشد در آمریکا قوی است اما نقاطی از اتحادیه اروپا با موج سوم شیوع ویروس کرونا، زمان دشواری پیش رو دارد.

اقتصاد آمریکا در مارس بیشترین اشتغالزایی را در نسبت به هفت ماه گذشته داشت زیرا آمریکاییهای بیشتری واکسینه شدند و دولت تدابیر محرک مالی بیشتری را به اجرا گذاشت. این امر قیمت سهام جهانی را روز دوشنبه به بالاترین حد در بیش از یک ماه گذشته رساند و بازده اوراق خزانه آمریکا هم نزدیک به بالاترین رکورد ۱۴ ماه اخیر ایستاد.

با این حال دلار در برابر رقیبانش در آستانه انتشار آمار بخش خدمات آمریکا ثابت بود.

در این بین، رونمایی برنامه هزینه زیرساخت دو تریلیون دلاری از سوی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نگرانیها نسبت به تورم را تشدید کرد. برخی از سرمایه گذاران طلا را سدی در برابر تورم می بینند اما بازده بالاتر اوراق خزانه به معنای افزایش هزینه نگهداری طلاست و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را ضعیف می کند.

بر اساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر بازار شرکت OANDA اظهار کرد: برای من روشن شده است که حساسیت طلا به انتظارات تورم آتی نیست بلکه روند بازده اوراق قرضه به خصوص بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۸۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۶۵ دلار و ۳۱ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۱۲ دلار و هشت سنت رسید.

کد خبر 593101 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: برای تحویل فوری بازده اوراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه روز گذشته تا صبح پنجشنبه در سطح استان، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارندگی به ترتیب از کوهپایه در شرق اصفهان با ۱۲ میلیمتر، نجف‌آباد ۹ میلیمتر، فریدون‌شهر و دهق ۶ میلیمتر، کبوتر آباد ۵.۳ میلیمتر، شهر اصفهان ۴.۴ میلیمتر، زرین‌شهر ۴.۱ میلیمتر، مبارکه ۳.۳ میلیمتر، اردستان و اسلام آباد موگویی ۳.۱ میلیمتر، داران و دهاقان ۲.۸ میلیمتر، خوانسار و گلپایگان ۲.۲ میلیمتر و میمه ۲ میلیمتر بوده است.

وی به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا فردا (جمعه) در سطح استان اشاره کرد و افزود: آسمان بیشتر مناطق استان امروز به صورت ابری و مه‌آلود، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و احتمال بارش تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فردا بارش‌های رگباری در مناطق غرب، شمال با شدت کمتر و در سایر مناطق به صورت رگبارهای پراکنده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای طی روز جمعه و به‌ویژه شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین ۲ تا سه درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6095169

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟