Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:17:36 GMT

بمب کرونا در گلستان منفجر شد/ افزایش دو برابری بیماران

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۳۹۸۷

بمب کرونا در گلستان منفجر شد/ افزایش دو برابری بیماران

ایسنا/گلستان تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گلستان نسبت به ابتدای فروردین‌ماه دو برابر شده و زنگ خطر پیک چهارم کرونا در این استان به صدا در آمده است.

پیک چهارم کرونا با توجه به شیوع ویروس کرونا جهش‌یافته(انگلیسی) اغلب استان‌های کشور را درگیر کرده و سرعت اوج‌گیری این بیماری در برخی از استان‌ها بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلستان هم یکی از استان‌هایی است که روند رو به رشد بیماران بستری آن از ابتدای سال جاری، نشان از شروع پیک تازه‌ای از بیماری دارد.

گلستانی‌ها تاکنون سه پیک این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند که خطرناک‌ترین آن در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بوده است. در پیک اول بیشترین بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان به ۱۳۰۰ نفر، در پیک دوم به ۷۳۰ نفر و در پیک سوم به ۶۳۰ نفر رسیده بود.

اکنون که روزهای زیادی از زمان اوج پیک سوم در گلستان و وضعیت باثبات کرونایی در این استان می گذرد، رفته رفته نشانه های شروع پیک جدید بیماری کرونا نمایان شده و تعداد بیماران بستری کرونایی بعد از دو ماه از ۳۰۰ نفر عبور کرده و رو به افزایش است.

البته به گفته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گلستان، این سیر افزایش بیماران بستری با توجه به رفتارهای مردم از اواخر اسفندماه به بعد دور از انتظار نبود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این باره به ایسنا گفت: متأسفانه تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان رو به افزایش است و از روز گذشته تعداد بیماران مجدداً به بالای ۳۰۰ نفر رسید.

ناهید جعفری معتقد است که این افزایش مربوط به اثرات اواخر اسفندماه و شب عید بوده و هنوز اثرات دیدوبازدید عید و سفرها نمایان نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مردم طی دو هفته تعطیلات عید فراموش کردند که استان و کشور با بیماری درگیر است که سرعت انتشار خیلی بالایی دارد و خیلی بی‌محابا، بدون ماسک در فروشگاه‌ها و خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

جعفری گفت: کنترل این بیماری به رفتار تک‌تک مردم بستگی دارد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، از این مرحله با وضعیت مطلوبی عبور خواهیم کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تبدیل وضعیت چند شهر استان به نارنجی، گفت: تبدیل‌شدن وضعیت شهرها به نارنجی اقتصاد مردم را نیز هدف می‌گیرد و محدودیت‌ها دوباره اعمال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گلستان گفت: درحالی‌که تعداد بیماران بستری کرونایی در استان در روز اول فروردین‌ماه امسال به ۱۸۰ نفر رسیده بود، امروز این آمار به ۳۶۶ نفر رسیده است.

عبدالرضا فاضل گفت: از اواخر وقت دیروز نیز شاهد تغییر محسوس بیماران بستری در استان بودیم به‌طوری‌که تعداد کل بیماران بستری ۷۸ نفر افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۱۶ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۸ مراجعه سرپایی در استان داشتیم که تست کرونای ۱۱۲ مورد مثبت بوده است.

فاضل به تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر گرگان و بندرگز، شهرهای کردکوی، مینودشت و آزادشهر نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با خارج شدن گمیشان از وضعیت آبی و تبدیل‌شدن به وضعیت زرد، مراوه‌تپه تنها شهر دارای وضعیت آبی در استان است. مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل خاطرنشان کرد: در استان تاکنون ۵۵ هزار و ۸۳۰ مورد تست کرونا انجام شده که نتیجه ۲۱ هزار و ۱۶۳ مورد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته نیز در ستاد استانی مقابله به کرونا اعلام کرد که قطعاً پیک چهارم کرونا را در گلستان تجربه خواهیم کرد اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان افزایش تعداد بیماران را در حد کنترل نگه داشت.

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان نیز در این جلسه نسبت به عادی انگاری بیماری هشدار داد و گفت که این مسئله می‌تواند استان را مجدداً به روزهای بسیار بد کرونایی بازگرداند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس گلستان کرونای انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیماران بستری تعداد بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها