Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@10:30:06 GMT

ال جی از بازار تلفن هوشمند خداحافظی کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۰۷۰

ال جی از بازار تلفن هوشمند خداحافظی کرد

شرکت ال جی الکترونیکس با هدف یکپارچه کردن فعالیت‌هایش و متمرکز شدن به پروژه های آتی مانند قطعات خودروی برقی، واحد ارتباطات موبایل ضررده خود را تعطیل می کند و نخستین برند بزرگ تلفن هوشمند شد که از این بازار خارج می شود.

شرکت ال جی در بیانیه ای اعلام کرد در ۳۱ ژوییه به تولید و فروش تلفن همراه خاتمه می دهد تا منابع خود را در حوزه های برخوردار از رشد مانند خودروهای برقی، خانه هوشمند، روباتیک و هوش مصنوعی متمرکز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلفن ها ۸.۲ درصد از فروش ال جی را در سال میلادی گذشته تشکیل دادند. ضرر کوتاه مدت در درآمد این شرکت پیش بینی می شود اما انتظار می رود این تعطیلی نهایتا در بلندمدت به نفع این شرکت باشد. ال جی کسب و کار قطعات خودرو را تقویت خواهد کرد و به طراحی فناوری های موبایل مانند شبکه نسل ششم و دوربین ها ادامه می دهد.

ارزش سهام ال جی در پی اعلام این خبر ۴.۱ درصد صعود کرد. شرکت ال جی دیسپلی که زیرمجموعه این شرکت است هم حداکثر ۶.۳ درصد صعود کرد.

ال جی یکی از پیشگامان سیستم عامل اندروید بود و با گوگل در خط تولید تلفن هوشمند نکسوس و تولید بخشی از بهترین فناوریهای دوربین و صفحه نمایش در نخستین روزهای این حوزه همکاری کرد. این شرکت در آمریکا سومین برند پس از آیفون اپل و سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی بود اما سالهاست که توان رقابتی خود را از دست داده بود و وان پلاسی چینی این شرکت را کنار زده بود.

ال جی الکترونیکس در ژانویه اعلام کرده بود مسیر کسب و کار تلفن هوشمند خود را بازبینی خواهد کرد و پیشتر قول داده بود امسال یک تلفن تاشو خواهد فروخت. به گفته منابع آگاه، این شرکت مذاکراتی برای فروش واحد تلفن هوشمند خود داشته اما به دلیل اختلافات بزرگ بر سر ارزش پتنتهای فناوری، مذاکرات به نتیجه نرسید.

ال جی در حال توسعه کسب و کار قطعات خودرو بوده و با شرکت "مگنا اینترنشنال" برای جوینت ونچری به منظور تولید قطعات مهم خودروهای برقی متحد شده است. ارزش سهام این شرکت کره ای از زمان اعلام خبر مذکور بیش از ۳۰ درصد صعود کرده است و این امیدواری را برانگیخته که این همکاری ممکن است به پروژه خودروی برقی اپل کمک کند. تخصص ال جی از طراحی فناوری موبال ممکن است به محصولاتی که این شرکت در فضای خودرو ارائه می کند مانند شناسایی قصد کاربر، خواب آلودگی یا فرمانهای اشاره ای کمک کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ال جی الکترونیکس ممکن است خود را به عنوان یک فراهم کننده راهکارهای قطعات خودروی الکتریکی معرفی کند و جذابیتش را برای غول های فناوری مانند اپل و خودروسازان سنتی که مایلند خودروهای برقی هوشمند تولید کنند، افزایش دهد. کاهش ضرر در واحد قطعات خودرو در سه ماهه اول امسال نشانه آن است که ال جی در مسیر یک تحول اساسی قرار دارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تلفن هوشمند قطعات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک