Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:49:04 GMT

مقاوم‌سازی 6300 واحد مسکن روستایی در تویسرکان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۲۹۶

مقاوم‌سازی 6300 واحد مسکن روستایی در تویسرکان

سهیل مومیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، تعداد واحد مقاوم‌سازی شده این شهرستان از حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی را ۶ هزار و ۳۰۰ واحد دانست و اظهار کرد: امروز بیش از ۴۶ درصد از مساکن روستایی در سطح شهرستان تویسرکان مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مساکن روستایی مقاوم‌سازی شده متعلق به بخش قلقل‌رود و درصد باقیمانده مختص مساکن روستاهای بخش مرکزی است، سهم شهرستان تویسرکان از طرح مسکن محرومین را ۴۰۰ فقره علام کرد و گفت: برای ۴۰۰ فقره سهمیه طرح مسکن محرومین پرونده تشکیل شده و به بانک‌های عامل معرفی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: که از این تعداد ۱۸۰ مورد به مرحله فنداسیون، ۱۴۰ مورد تا مرحله سقف و ۱۲۰ مورد هم در مرحله پایان‌کار و بهره‌برداری هستند که به زودی طی مراسمی افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در قالب مسکن محرومین به روستا‌های شهرستان اعطا شده است، بیان کرد: سه واحد مسکن محرومین سال گذشته در روستای کمانگرا با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

مومیوند خاطرنشان کرد: ۳۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض از طرح مسکن محرومین در روستای کمانگرا پرداخت شده که مقرر شده این رقم تا سقف ۵۱۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کند.

وی افزود: از ۸۵ واحد مسکونی روستای کمانگرا، ۱۷ فقره از تسهیلات مسکن محرومین استفاده کردند که این روستا با ۲۳ فقره واحد مقاوم سازی شده عملا به شاخص مقاوم سازی شهرستان رسیده است.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح مسکن محرومین مقاوم سازی مساکن روستایی مقاوم سازی شده مسکن محرومین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن

حامد ریگی  گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد بطوریکه در گام نخست زمین مورد نیاز برای اجرای طرح در قالب ۵۰۰ هکتار تامین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال انجام و همزمان برای یک‌هزار متقاضی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان بیان کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌ صورت ویلایی و در شهر سراوان به صورت ۲ طبقه در دستور کار قرار دارد و همزمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امکان نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن همچنان فراهم است، تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل