Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@13:11:37 GMT

شیوه عجیب مهار سوسک موجب انفجار منزل مسکونی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۴۴۶

شیوه عجیب مهار سوسک موجب انفجار منزل مسکونی شد

ابوذر فدایی گفت: استفاده از بنزین برای مهار سوسک های منزل سبب انفجار یک واحد منزل مسکونی در خیابان نماز شهر کرمان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوذر فدایی  معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان در گفتگو با راه آرمان، در رابطه با انفجار یک منزل مسکونی در خیابان نماز اظهار کرد: ظهر روز گذشته حوالی ساعت ۱۲ و ۱۲ دقیقه با سازمان آتش نشانی تماس گرفته شد مبنی بر رخداد آتش سوزی و انفجار یک منزل مسکونی در خیابان نماز که سریعا نیروهای خود را جهت اطفا حریق به محل اعزام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حجم حریق بسیار زیاد بود اما دلیل اصلی این اتفاق هنوز در دست بررسی و کارشناسی است.

معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان افزود: صاحب منزل اعتراف کرد که برای از بین بردن سوسک های داخل منزل از بنزین استفاده کرده که باعث این انفجار مهیب شده است.

فدایی عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد حریق سه دستگاه خودرو آتشنشانی به همراه ۱۲ نیروی عملیاتی به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این انفجار باعث تخریب و آتش‌سوزی یک منزل مسکونی و منزل هم‌جوار آن شد و همچنین دو واحد مسکونی فوقانی آن دچار دودزدگی شدند که حریق با حضور به‌موقع آتش‌نشانان مهار شد.

معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان ابراز کرد: درست است که بنزین فرار است اما بخار آن سبب می شود تا با یک جرقه ایجاد انفجار مهیب شود که حجم انفجار، شعله، حرارت و تخریب بنزین از گاز شهری بیشتر است.

فدایی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این انفجار کشته نداشتیم اذعان کرد: همسر صاحب خانه برای دوری از حرارت به حیات خلوت پناه برده بود که توسط نیروی عملیاتی آتشنشانی نجات پیدا کرد و تنها صاحبخانه دچار سوختگی سطحی شده بود.

وی تصریح کرد: با آمدن فصل بهار به سمت هوای گرم می رویم و وسایل حریق سازی چون وسایل گرمایشی خاموش می شود و تنها وسیله ای که همیشه و در تمامی فصول مورد استفاده قرار می گیرد برق است نکته مهمی باید در نظر گرفته شود این است زمانی که از منزل خارج می شویم باید تمامی چک کنیم که تمامی وسایل برق سوز از پریز خارج شده باشند.

معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات شهری کرمان خاطرنشان کرد: در فصول پیش رو بیشتر برق گرفتگی و نشتی گاز را داریم که کلیه شهروندان به نکات ایمنی توجه کامل داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون عملیات سازمان منزل مسکونی سازمان آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ظهر امروز وقوع یک فقره حریق و انفجار گاز پیک نیک در طبقه سوم ساختمان مسکونی واقع در محله حکم آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع این حادثه تیم‌های عملیاتی آتش نشانی به محل اعزام شدند.

ململی بیان کرد: به دلیل وقوع انفجار صورت گرفته در این ساختمان، بخشی از دیوار‌ها تخریب شده و به وسایل منزل آسیب رسیده بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین عنوان کرد: در این حادثه به علت شدت انفجار سیلندر پیک نیک یک نفر خانم مصدوم شده بود که توسط عوامل اورژانس حاضردرمحل به بیمارستان منتقل شد.

ململی گفت: علت دقیق حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سوسک سر خرطومی؛ جواهری زنده در طبیعت! (عکس)
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد