Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از پذیرش ۲۷۵۱۱ دستگاه در مرکز تخلیه مجاز پسماندهای ساختمانی در سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا پیوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تمامی ضایعات حاصل از انجام عملیات ساختمانی و عمرانی، خاکبرداری، حفاری، تخریب، تعمیر در صورت کلی و جزئی پسماند ساختمانی نامیده می‌شود که برخی از آنها قابلیت برگشت به چرخه تولید و بازیافت را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی با تشکیل اکیپ‌های گشت و بازرسی، کنترل و تردد در مسیر ورودی و خروجی و حریم شهر به جلوگیری از تخلیه غیر مجاز اقدام و خودروها را به مرکز تخلیه مجاز پسماندهای ساختمانی واقع در میدان امام حسن (ع) و گودال آبگرم شهر سمنان راهنمایی و پذیرش می‌کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان افزود: در سال گذشته در مرکز تخلیه پسماندهای ساختمانی ۳۳۱۵ سرویس دستگاه شهرداری سمنان و سازمان‌های تابعه، ۲۰ هزار و سه سرویس کمپرسی شش چرخ، ۵۲۶ سرویس خاور و ۳۶۶۷ سرویس نیسان پذیرش شده است و خاک و نخاله تخلیه کردند، با توجه به حجم بالای تردد و بارش‌های فصلی در دو مرحله به مدت ۳۸ ساعت با یک دستگاه لودر جاده آبگرم تسطیح و بهسازی شد.

وی در خصوص دیگر اقدامات ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند، گفت: یکی از وظایف مهم این ستاد، صدور مجوز خاکبرداری، حمل خاک و ضایعات ساختمانی است که از ابتدای سال ۹۹ تا پایان اسفند ماه ۳۶۷ مورد بوده که از این میزان در سال ۹۹ تعداد ۲۴۶ فقره تخریب منازل و اماکن بوده است.

پیوندی تصریح کرد: از دیگر اقدامات این سازمان می‌توان به صدور ۶۶ فقره مجوز حفاری، ۱۱۸ فقره شناسایی دستگاه‌های جدید و تمدید کارت و ۴۰۱ مورد ارسال نیسان و کمپرسی جهت جمع آوری پسماندهای ساختمانی شهروندان که امکان واگذاری باکس مکانیزه نبوده است.

وی افزود: با نگاهی بر موارد قانونی طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماندها تخلیه هرگونه پسماند در محیط ممنوع و پیگرد قانونی دارد و با اشاره به تبصره ۶ ماده ۶۹ قانون شهرداری‌ها، اراضی و کوچه‌های عمومی و میدان‌ها، پیاده روها، خیابان‌ها و به طور کلی معابر واقع در محدوده شهر که مورد استفاده عموم شهروندان است، ملک عمومی محسوب شده و در مالکیت شهرداری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: صدور اخطار به واحدها و منازل مسکونی، تجاری و اداری که پسماندهای ساختمانی و عمرانی خود را در مکان‌های عمومی دپو می‌کنند از دیگر وظایف مهم ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی است که در این راستا ۱۸ مورد برخورد با افراد متخلف در سال ۹۹ گزارش شده و از ۱۰۵ مورد تخلیه غیر مجاز جلوگیری و به مرکز مجاز تخلیه راهنمایی شده‌اند.

وی افزود: کل اخطارهای داده شده به مالکان دپوی پسماندهای ساختمانی در سال گذشته ۳۵۹۶ مورد بوده که ۲۲۲۹ فقره اخطار اول، ۱۰۴۱ فقره اخطار دوم و ۳۲۶ فقره اخطار سوم صادر و به مالکان ابلاغ شده است.

پیوندی در خصوص طرح جمع آوری پسماندهای بلا صاحب و رها شده تصریح کرد: ستاد ساماندهی هر سال به خصوص در فصل آخر سال اقدام به شناسایی پسماندهای بلا صاحب و رها شده در مکان‌های عمومی و حومه شهر می‌کند که میزان جمع آوری در سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ مترمکعب بوده است.

وی اظهار کرد: اکثر این پسماندها در ورودی و خروجی‌های شهر است و در سال ۹۹ بالغ بر ۲۹۰۰ سرویس از مخلوط‌های قابل استفاده برای شهرداری و یا سازمان عمران تخلیه شده است و بیشترین پاکسازی های مربوط به فصل زمستان و ماه‌های پایانی سال است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۵۵ سرویس باکس مکانیزه توسط این سازمان برای جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی ارسال شده است.

وی گفت: شهروندان سمنانی جهت هماهنگی و دریافت باکس مکانیزه، دریافت مجوزهای تخریب، حفاری، گودبرداری و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان به محل این ستاد واقع در میدان استاندارد، خیابان سفیر و امید، جنب پمپ بنزین پیوندی، طبقه همکف، اتاق ۱۱ (ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی) مراجعه و یا با شماره ۳۳۳۷۴۶۰۰ داخلی ۲۴ تماس بگیرند.

کد خبر 484909

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی شهرداری سمنان شهر سمنان شهروند شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سال گذشته مرکز تخلیه جمع آوری سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه