Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:24:48 GMT

آموزش تفکیک پسماند به 65 هزار شهروند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۷۸۶

آموزش تفکیک پسماند به 65 هزار شهروند

خبرگزاری آریا - بیش از 65 هزار شهروند جنوب شرق پایتخت سال گذشته با وجود بحران کرونا با اجرای طرح های خلاقانه و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از طریق ایجاد دسترسی های مجازی مباحث مدیریت پسماند را آموزش دیدند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا انارکی محمدی با تاکید بر اهمیت آموزش های شهروندی در آشنایی بیشتر شهروندان در حفظ محیط زیست گفت: با تلاش همکارانم در حوزه مدیریت پسماند 65 هزار و 995 شهروند شامل ساکنین واحد های مسکونی، دانش آموزان، اصناف تجاری، اداری، مراکز فرهنگی و سرایداران از این آموزشها بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در ادامه طرح های ابتکاری منطقه و ابلاغی مرکز را در سال گذشته برشمرد و افزود: پخش زنده برنامه های شاد و موزیکال در شبکه های مجازی، برگزاری ویژه برنامه هفته بدون نایلکس، اجرای طرح شنبه های بدون پسماند، جمع آوری شیشه های ساختمانی، برپایی غرفه الکتروکاپ برای جمع آوری پسماند های الکتریکی و الکترونیکی، استفاده از اپلیکیشن در جمع آوری پسماند خشک در غرف و سطح محدوده، اجرای ویژه برنامه نذر سبز در تره بار رضویه، خرید و توزیع مخزن تفکیک به بیمارستان خاص جنوب شرق، برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه آموزشگران و اهدای گل و گلدان به شهروندان در طرح استقبال از بهار از جمله این برنامه ها بوده است.
محمدی ادامه داد: طرح کاپ نیز با آموزش و توزیع مخزن از ساختمان شهرداری منطقه 15 آغاز به کار کرد و در شهرک شاهد، خاورشهر و محله مظاهری که پیش از این نیز در طرح تفکیک زباله از مبدأ پیشرو بودند، به اجرا درآمد و تاکنون 4 هزار 260 خانوار در آن شرکت کردند.
شهردار منطقه در پایان با اشاره به اینکه 32 غرفه بازیافت سطح نواحی هفتگانه با هدف رعایت موارد ایمنی و بهداشتی محل کار متصدیان سال گذشته ساماندهی شد افزود: به منظور حفظ زیبایی بصری و نیز نگهداشت شهر نواقص و مشکلات احتمالی غرفه ها رفع و تمامی غرفه ها شستشو و رنگ آمیزی شد.
او در پایان افزود: تا سال جدید با تداوم آموزش ها و مشارکت مردم در طرح کاپ، این طرح در محله های دیگر این منطقه نیز اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، توسعه آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت در کلانشهرها مستمر است و این مسئله در حوزه مدیریت شهری به ویژه رفت و روب همچنین جمع آوری و انتقال زباله، کار شهرداری ها را در این بخش سخت کرده است. به گزارش تصویری یکی از شهروندان در منطقه مسکن مهر رازی کرمانشاه سطل‌های مکانیزه مملو از زباله است و چند روزی است که کار جمع اوری و انتقال آن به کندی صورت می‌گیرد و می‌توان گفت مدیریت شهری در این بخش به نوعی غافلگیر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
حدود ۱۰ روز است که زباله های بلوار مسکن مهر رازی ۲ جمع آوری نشده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی اعم از بوی بد ، جمع شدن سگ های ولگرد ، آلودگی محیط و ... شده است.

دیگر خبرها

  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار