Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@20:26:49 GMT

اقامت 23 هزار گردشگر در مراکز اقامتی استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۴۸۵۶

اقامت 23 هزار گردشگر در مراکز اقامتی استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از 28 اسفندماه 99 تا 13 فروردین‌ماه 1400، 23 هزار گردشگر در مراکز اقامتی تحت پوشش این اداره‌ کل اقامت داشتند.

"فریدون فعالی" امروز 16 فروردین ماه با اشاره به شعار نوروز 1400 مبنی بر سفر مسئولانه و ایمن اظهار کرد: گردشگران ورودی به استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی در مراکز اقامتی استان کرمان اعم از هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسکان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام نوروز1400 اقامت مسافران نوروزی استان کرمان تنها در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از سوی میراث فرهنگی فراهم شد و سایر اماکن اقامتی از جمله مدارس، مهمانسرای ادارات و دستگاه‌های اجرایی اجازه هیچ گونه اقامتی را نداشتند.

فعالی به بازدید 85 هزار گردشگر از موزه‌ ها و اماکن تاریخی و 279 هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی استان کرمان اشاره و بیان کرد: این استان دارای بیش از 20 موزه مشارکتی و غیرمشارکتی، هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ملی و 7000 اثر شناخته شده است که در سال های گذشته میزبان تعدادی زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: با توجه به تداوم کرونا در ایام نوروز برای حفظ بیشتر سلامت گردشگران و همچنین جامعه میزبان، هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به این استان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اقامت گردشگران مراکز اقامتی هزار گردشگر استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اکبری صبح سه شنبه در جشن شکر گذاری برداشت گل محمدی که همزمان با روز ملی گل و گلاب برگزار شد، اظهار کرد: شاید بسیاری از ما که از ظرفیت‌های خراسان جنوبی اطلاع کافی نداریم برای بهره مندی از فضای زیبای گلستان‌های گل محمدی به کاشان و یا برخی مناطق کرمان برویم در حالی که در استان خود ما چنین فضاهایی در مناطقی چون دشت مختاران و سربیشه وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که کشت و برداشت گل محمدی به صورت انبوه در استان ما تقریباً نوپا است و با رشد و ارتقا و معرفی به عنوان یک ظرفیت گردشگری نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اکبری با بیان اینکه برداشت گل محمدی زمینه اشتغال زایی برای کارگران منطقه را نیز فراهم کرده است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم از گلستان‌های گل محمدی به عنوان فرصتی برای جذب گردشگر استفاده کنیم باید در گام اول با همکاری رسانه‌ها این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

وی یادآور شد: تعیین روزی به عنوان روز ملی گل و گلاب یک اتفاق بسیار خوب برای معرفی پتانسیل‌هایی است که در این زمینه در کشور و خراسان جنوبی داریم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعاون روستایی خرید توافقی گل محمدی را انجام می‌دهد، یادآور شد: برداشت ما بر این است که در سال‌های آتی اتفاقات شیرین‌تری در این حوزه رخ خواهد داد.

اکبری افزود: هر چه قدر تلاش کنیم که گل محمدی تبدیل به فرآورده شود، سودی بیشتر برای کشاورز و تولید کننده ما به همراه خواهد داشت.

کد خبر 6099320

دیگر خبرها

  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • سراب سفره کوه سلسله
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان