Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون مداحان کشورمعتقد است سیاستهای دولت در مواجهه با «مراکز تفریحی» و «مجالس دینی» کاملاً تناقض دارد و از استانداردهای دوگانه‌ای تبعیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد واعظی رئیس کانون مداحان کشور ضمن گلایه از تصمیمات غیر کارشناسی دولت در خصوص برگزاری مراسم مذهبی و با اشاره به خدمات و پیشگامی تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی در مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان داشت: مردم از مواجهه غیر کارشناسی دولت در خصوص برگزاری مجالس دینی و مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان گله‌مند هستند چراکه مجموعه‌های دینی که جزو بهترین گروه‌ها در رعایت پروتکل‌ها بودند از برگزاری مراسم منع می‌شوند اما مراکز گردشگری و تفریحی باوجوداینکه پروتکل‌ها را رعایت نکردند فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: سفر به ترکیه و آنتالیا باوجود وضعیت قرمز منعی ندارد و حتی مسافرت با بلیط‌های ارزان مهیاست اما سفر به کربلا که وضعیت آن زرد هم نیست ممنوع شده است.
مسئول کانون مداحان کشور افزود: این تصمیم‌گیری‌های دوگانه باعث بی‌اعتمادی بیشتر مؤمنین به ستاد کرونا و دولت خواهد شد هرچند که مجموعه‌های دینی نشان دادند که به تصمیمات ستاد کرونا احترام می‌گذارند و از آن تبعیت می‌کنند اما از بی‌تدبیری آن گله‌مند هستند.


واعظی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رمضان سال گذشته تصریح کرد: حضرت آقا تمامی افراد جامعه را موظف به عمل به دستورات ستاد مقابله با کرونا کردند اما در رمضان سال گذشته نیز به این نکته تأکید داشتند که باید تصمیمات این ستاد در خصوص امورات اعتقادی با مشورت کارشناسان آن باشد همچنین فرمودند: «این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن‌وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند، بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد».


وی دراین‌باره توضیح داد: ستاد کرونا و دولت باید در تصمیم‌گیری‌ها ازنظرت متخصصان و کارشناسان مسائل دینی استفاده کنند و با مشورت آن‌ها از فرصت ویژه رمضان بهره‌مند شوند تا شاهد نشاط دینی در جامعه باشیم چراکه جامعه امروز بیش از هرزمانی نیازمند تقویت ارتباط با خدا و بهره بردن از مناسک دینی است لذا امیدواریم فرصت رمضان با بی‌تدبیری از بین نرود.


واعظی به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید و عنوان کرد: اگر ما از لزوم فعالیت هیئات مذهبی و برپایی مجالس دعا صحبت می‌کنیم این سخن، منافاتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد و در مراسم‌های ماه محرم نیز این موضوع را ثابت کردیم و به‌تصریح حضرت آقا بهترین گروهی که دستورالعمل‌ها را رعایت کردند و در کمک‌های مؤمنانه شرکت کردند همین هیئتی‌ها و تشکل‌های دینی بودند.
وی بیان کرد:، تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی ماه محرم که سازمان تبلیغات اسلامی عهده‌دار برگزاری آن بود به‌خوبی رعایت شدند و حتی بعد از ماه رمضان سال گذشته، وزیر بهداشت از سازمان تبلیغات اسلامی تشکر کرد.


گفتنی است، با نظر رئیس‌جمهور هم‌زمان با برقراری سفرهای تفریحی، تمامی مناسک دینی در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شده است.

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: هیئتی ها رئیس کانون مداحان کشور رمضان ۱۴۰۰ مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست

روزنامه کیهان نوشت: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

 وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟

دیگر خبرها

  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند