Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بیماری شدید لثه حتی یک فرد سالم را به پرفشاری خون دچار می‌کند.

متخصصان موسسه دندانپزشکی ایستمن در کالج دانشگاهی لندن می‌گویند: شواهد نشان می‌دهد که باکتری‌های پریودنتوپاتوژن به لثه آسیب می‌رسانند و همچنین پاسخ‌های التهابی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند بر پیشرفت بیماری‌های سیستمیک از جمله فشار خون بالا تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان ۲۵۰ بزرگسال مبتلا به بیماری لثه و ۲۵۰ بزرگسال سالم و بدون بیماری لثه را مورد مطالعه قرار دادند. بر اساس یافته‌های آنها، افراد دارای بیماری لثه دو برابر بیشتر از افراد دارای لثه سالم، فشار خون سیستولیک بالا (۱۴۰ میلی‌متر جیوه یا بیشتر) داشتند. فشار سیستولیک طبیعی زیر ۱۲۰ میلی‌متر جیوه است.

یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان، فشارخون بالا به دلیل بیماری لثه را تشخیص نمی‌دهند.

محققان می‌گویند پیشگیری و درمان بیماری لثه ممکن است روشی مقرون‌به‌صرفه برای کاهش التهاب سیستمیک و بهبود عملکرد اندوتلیوم؛ پوشش نازک داخل قلب و رگ‌های خونی باشد.

آنها تاکید می‌کنند: غربالگری بیماری‌های لثه و فشار خون بالا هم توسط متخصصان دندان‌پزشکی و هم توسط متخصصان داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است ضمن این که استراتژی‌های بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن دو بار در روز و استفاده منظم از نخ دندان در کنترل و پیشگیری از شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از التهاب لثه بسیار مهم است.

به گزارش دویچه وله به نقل از سایت تخصصی Web MD، تحقیقات قبل موکد این واقعیت بود که افراد مبتلا به بیماری شدید لثه، دو برابر بیشتر از سایر افراد دچار مرگ زودرس قبل از سن ۶۴ سالگی می‌شوند./ ایسنا 

قلب سالم در دندان سالم اولین نشانه این ۴ بیماری در دهان این ۱۳ هشدار دهان را جدی بگیرید ریسک بالای سرطان به دلیل بیماری لثه بیماری لثه کشندگی کرونا را بیشتر می‌کند دیابتی‌ها از انجام مداوم این آزمایش‌ها غافل نشوند گام‌های منتهی به سلامت دهان و دندان در پاندمی کرونا بروز التهاب کرونا را شدیدتر و مرگ کرونایی را نزدیک‌تر می‌کند      

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری لثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه عقیده سالم در افراد جامعه سالم به دنبال دارد، گفت: شکل نگرفتن منطقی عقاید سبب موضع‌گیری متناقض در سیاسیون می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی ظهر امروز در همایش حکمت مطهر در سپاه انصارالحسین(ع) که به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه برگزار شد، اظهار داشت: عقیده، آموزش آموزه‌های دینی نیست، بلکه گره زدن این آموزه‌ها به قلب مخاطب است و به همین سبب در مباحث عقیدتی، آموزش به عنوان مقدمه مطرح می‌شود.

امام جمعه همدان حفظ عقاید را یکی از ملزومات جامعه دانست و عنوان کرد: هرگاه علم به قلب انسان گره بخورد باور قلبی ایجاد می‌شود و در واقع استمرار در علم‌آموزی باور ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: سخنرانی با تدریس عقیدتی تفاوت‌هایی دارد و در سخنرانی علم مخاطب افزایش پیدا می‌کند که یک نوع مقدمه است، اما در تدریس مسائل عقیدتی علوم دینی باید تبدیل به باور در قلب مخاطبین شود.

شعبانی همچنین موضع‌گیری‌های سیاسی افراد را نتیجه اعتقادات آنها دانست و مطرح کرد: شکل نگرفتن منطقی عقاید سبب موضع‌گیری متناقض شده و در نتیجه افراد بر اساس سلایق و منافع خود موضع‌گیری می‌کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: هشام بن حکم یکی از یاران جوان امام صادق (ع) بود و از آنجایی که در حفظ و نشر عقاید شیعیان تلاش می‌کرد منزلتی خاص در نزد آن حضرت داشت که این روایت نشانگر جایگاه رفیع مربیان عقیدتی است.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین چیزی که باعث رفتارسازی می‌شود اعتقادات است، افزود: در واقع سبک زندگی افراد بر اساس اعتقادات افراد شکل می‌گیرد و اگر عقیده سالم باشد جامعه هم اصلاح خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه مدرسان و معلمان عقیدتی علاوه بر علم‌آموزی باید در بحث استحکام این علوم در قلب‌های مخاطبین کوشا باشند، عنوان کرد: جامعه امروز نیازمند آموزه‌های عقیدتی است و در این حوزه کتب علامه شهید مرتضی مطهری و آیت‌الله مصباح یزدی از غنی‌ترین منابع عقیدتی برای جوانان است.

شعبانی تصریح کرد: برخی از افراد در اوایل انقلاب موضع‌گیری‌های محکمی در دفاع از انقلاب داشتند، اما بعد از گذشت یک دهه تمام مواضع آنها تغییر کرد.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از مربیان عقیدتی و سیاسی ومتولیان فریضه امر به معروف تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌