Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در شرایطی که مشکلات پوسیدگی دندان مردم در نوروز صف دندان‌پزشکی‌ها را طولانی‌تر کرده، کارشکنی دندانپزشکان و متصدی مطب‌ها و کلینیک‌ها هم برای نوبت‌دهی به قوز بالای قوز شهروندان قزوینی تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علاوه بر مشکلات اقتصادی خریدن بی‌مهابای شیرینی و آجیل در نوروز، مصرف بی‌رویه آن در دورهمی‌های خانوادگی نوروز از بین رفتن دندان‌ها و پوسیدگی بیشتر آنها در روزهایی است که بسیاری از مردم ما به خاطر سفر و دیدوبازدید کمتر به مسواک زدن و نگهداری از دندان‌های خود اهمیت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر این روزها سر دندانپزشکان در استان قزوین به شدت شلوغ شده و نوبت‌های دندانپزشکی یک‌ماهه شده است. اما در این میان بسیاری از دندانپزشکی‌های قزوین در سایه نبود نظارت دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای نظارتی که در سایه شعله‌ور شدن دوباره آتش همه‌گیری کرونا اتفاق افتاده، از قبول بیمه‌های تکمیلی به بهانه‌های مختلف خودداری کرده و با جابه‌جایی نوبت‌ها دردهای یک روزه مردم را یک‌ماهه و چندماهه می‌کنند. به همین خاطر و برای بررسی وضعیت حضور مردم در مطب‌های دندانپزشکی به چند درمانگاه قزوین سرکشی کردیم.

دندانپزشکان به بهانه بیمه کار مردم را عقب می‌اندازند

یک شهروند قزوینی که هفته‌ها منتظر جراحی لثه و عصب‌کشی دندان خود مانده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین ضمن انتقاد جدی از نبود نظارت بر کار دندان‌پزشکان و مطب‌های آنان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت درمانگاه‌های دندانپزشکی ما طوری است که منشی‌ها هر بلایی دلشان می‌خواهد، سر مریض می‌آورند.

الناز فتحی با اشاره به برخورد عصبی و پرخاشگرانه منشی‌های دندانپزشکی با مردم افزود: با وجود اینکه بیمه تکمیلی دارم و چند هفته قبل دندان خود را کشیده‌ام، اما دندانپزشک به من می‌گوید که چون مبلغ درمان از شرکت بیمه‌کننده هنوز ترخیص و به حساب ما نیامده است، باید وقت عصب‌کشی خود را به یک ماه بعد تغییر دهم؛ چرا که این مشکل خود ماست. بعد هم معلوم می‌شود که نوبت ما را به یکی از دوستان خودش داده است.

وی با انتقاد از رفع تکلیف دندانپزشکان قزوین ادامه داد: در حالی که ترخیص هزینه بیمه تکمیلی را باید منشی و اعضای اداری درمانگاه و کلینیک از شرکت بیمه‌گر مطالبه و پیگیری کنند، این کار را هم به گردن مردم می‌اندازند و معلوم نیست که منشی‌های مطب و کلینیک‌های دندانپزشکی بابت چه کاری حقوق می‌گیرند.

دستگاه قضائی حقوق شهروندی در مطب پزشکان را احیا کند

دیگر شهروند قزوینی هم از نگاه عاقل اندر سفیه پزشکان و دندانپزشکان به مردم انتقاد کرد و گفت: در حالی که وجود مردم سبب پولدار شدن و میلیارد شدن بسیاری از این پزشکان و دندانپزشکان شده، اما آنها حتی با گرفتن حق ویزیت بالا از جواب دادن به سؤال‌های پزشکی ما هم طفره می‌روند و سؤال ما را با سکوت پاسخ می‌دهند.

منصور محمدی با اشاره به خاطرات خود از پزشکان هندی مقیم ایران در اوایل پیروزی انقلاب اضافه کرد: پزشکان هندی در آن زمان با وجود اینکه از دولت حقوق می‌گرفتند و یک ریال هم از مردم حق ویزیت نمی‌گرفتند، اما بیشتر از پزشکان امروز قزوین برای مردم وقت می‌گذاشتند و بسیار هم خوش‌اخلاق و خوش‌برخورد بودند.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی فعلی دیدن رفتارهای عصبی و پرخاشگرانه از مردم ضعیف مانند کارگران طبیعی است؛ اما اینکه دندانپزشکان و پزشکان میلیاردر ما رفتار توهین‌آمیز با مردم دارند، اصلاً پذیرفتنی نیست و امیدوارم که دستگاه قضائی از موضع احیای حقوق عامه به موضوع حقوق شهروندی در مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی ورود کند.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی دندانپزشکانباورهای غلط درباره دندانپزشکی زیباییدندانپزشک قلابی در کلاله استان گلستان دستگیر شد

منشی‌ها مردم را وادار به مراجعه حضوری می‌کنند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه بعضی از رفتار مدیران و مسئولان حقوق اصلی شهروندی را تضییع می‌کند که بازتاب آن در جامعه اصلاً قابل مقایسه با موارد مطروحه در کارگروه اجتماعی نیست، ادامه داد: وقتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پرترافیک‌ترین نقطه شهر قزوین مجوز کسب و ایجاد مطب برای یک پزشک صادر می‌کند، در واقع مصائبی مانند ترافیک را برای شهروندان ایجاد کرده و نظم شهری را به هم می‌زند.

رضا گروسی با ذکر اینکه روزگار ما عصر نقش‌آفرینی اپلیکیشن‌هاست، تصریح کرد: با این حال امروز می‌بینیم که منشی یک دندانپزشک به جای نوبت‌دهی تلفنی از مریض می‌خواهد که در این بحران کرونایی حتماً مراجعه حضوری به مطب داشته باشد و با توجه به اینکه جای پارک خودرو در کنار مطب نیست، هزار مشکل ترافیکی و عصبی برای مردم ایجاد می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مکلف به ساماندهی مطب‌ها شد

از سوی دیگر استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره معضلات نوبت‌دهی مطب پزشکان به مردم و بیماران اظهار داشت:‌ متاسفانه در قزوین مشاهده می‌کنیم که فردی که برای نوبت‌دهی به مطب پزشک مراجعه می‌کند، با وجود کسب نوبت ساعت‌ها در مطب منتظر می‌ماند که هزار مشکل روانی برای افراد و جامعه ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه در خیابان‌های شلوغ قزوین که امکان پارک کردن خودرو وجود ندارد، همراه بیمار ساعت‌ها به حالت پارک دوبل در خیابان منتظر می‌ماند که مشکلات ترافیکی و شهروندی زیادی برای مردم به وجود می‌آورد.

جمالی‌پور با بیان اینکه پزشکان به عنوان نخبگان جامعه باید حقوق شهروندی را بیشتر و پیشتر از دیگران رعایت کنند، ادامه داد: از همین رو دانشگاه علوم پزشکی قزوین مکلف شده که معضل نوبت‌دهی مطب پزشکان در استان قزوین را ساماندهی کند و در غیر این صورت رئیس دانشگاه علوم پزشکی به کمیته تخلفات اداری معرفی می‌شود.

به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد در شرایطی که بحران کرونا در استان قزوین اتفاق افتاده، سایر بیماران به ویژه بیماران دندانپزشکی از یادها رفته‌اند که باید حقوق آنها در این وضعیت صف‌های طولانی مطب‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و حق نوبت‌دهی به مریض به خاطر کم‌کاری و ترک فعل شرکت‌های بیمه و متصدیان مطب‌ها و کلینیک‌ها تضییع نشود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و درمان استانداری قزوین ویروس کرونا بهداشت و درمان استانداری قزوین دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نوبت دهی منشی ها مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی

رضا جلیلی رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن ۳ هزار نفری شهر ملایر استان همدان برگزار شد.

وی افزود: پیکار‌های این تورنمنت حکم انتخابی تیم ملی نوجوانان را داشت که با حضور بوکسور‌های تمام استان‌های کشور انجام شد.

رئیس هیات بوکس استان قروین اضافه کرد: از استان قزوین نیز تیمی متشکل از ۷ بوکسور، یک سرپرست و یک مربی در این مسابقات شرکت کرد.

جلیلی به نتایج کسب شده توسط بوکسور‌های قزوینی اشاره کرد و گفت: در این رویداد ملی سید محمد میری در وزن ۴۶ کیلوگرم، امیر علی محمدی در ۵۲ کیلوگرم، امیر حسین آقاجانی در ۶۶ کیلوگرم و ابوالفضل کاظمی در ۷۰ کیلوگرم برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

وی بیان کرد: در پایان این تورنمنت، سید محمد میری و امیرعلی محمدی توانستند دو مدال برنز مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان را کسب کنند.

رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: ماه آینده نیز بوکسور‌های رده نونهالان و جوانان قزوین نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • اخبار ورزشی دوازدهم اردیبهشت استان قزوین
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی