Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:26:50 GMT

محدودیت‌های کرونایی به مرکز مازندران بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۵۲۵۱

محدودیت‌های کرونایی به مرکز مازندران بازگشت

عباسعلی رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی در مرکز مازندران از زرد به نارنجی در چند روز اخیر، اظهار داشت که برابر مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، فعالیت تمام مشاغل سطح سه و چهار از امروز ممنوع است.

وی افزود: همچنین در چارچوب این مصوبه، فعالیت سینما، استخرهای شنا، بوستان‌ها و تالارهای پذیرایی تا عادی شدن شرایط کرونایی در شهرستان ساری ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود که شامل تذکر و پلمب می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان ساری نقش اصناف را در اجرای کامل محدودیت‌های کرونایی بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان اتاق اصناف مرکز مازندران برگزار شد، بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این این ایام تاکید ویژه شده است.

رضایی از احتمال برقراری ایستگاه ایست و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهر ساری با هدف کنترل ویروس کرونا خبر داد و افزود: علمیاتی شدن این طرح تابع فراهم شدن مقدمات لازم و همچنین دستور مقامات انتظامی است.

وی از فراهم بودن مقدمات لازم برای جلوگیری از ورود خودرهای بومی در صورت قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر ساری در چند روز آینده خبر داد و گفت که در صورت شیوع بیشتر و تغییر سطح رنگ بندی کرونا در دیگر شهرستان‌های مازندران، مسدود شدن مبادی ورودی و خروجی این شهرستان لازم و ضروری است.

فرماندار مرکز استان مازندران توضیح داد که طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، در شهرهای با وضعیت نارنجی یک دوم و در شهرهای با وضعیت قرمز یک سوم کارمندان باید در محل کار خود حاضر باشند.

رضایی همچنین گفت که ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای با وضعیت نارنجی پنج میلیون ریال و در شهرهای قرمز ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی به همراه خواهد داشت.

عباسعلی رضایی فرماندار مرکز مازندران 

نماینده عالی دولت در ساری احتمال تغییر سطح رنگ بندی کرونایی در این شهرستان از نارنجی به قرمز را دور از انتظار ندانست و هشدار داد در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به طور کامل رعایت نشود به احتمال فراوان شاهد روزهای سختی در آینده نزدیک خواهیم بود.  

رضایی، بازار شب عید، برپایی دورهمی و دید و بازدیدهای عیدانه، ورود مسافران و گردشگران نوروزی و عادی انگاری برخی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را عامل اصلی اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در مازندران از جمله در شهرستان ساری عنوان کرد.

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت کرونایی نیمی از شهرستان‌های مازندران نارنجی شد و شهرستان رامسر هم به وضعیت قرمز تغییر رنگ داده است.

به گزارش ایرنا، طبق این رنگ بندی که در سامانه ماسک منتشر شده است ، طی ۲ روز گذشته وضعیت کرونایی ۶ شهرستان مازندران از زرد به نارنجی و یک شهرستان هم از نارنجی به قرمز تغییر یافته است.

مازندران در حال حاضر دارای ۱۱ شهرستان دارای وضعیت کرونایی نارنجی ، ۲ شهرستان قرمز و ۹ شهرستان زرد است.

در جدول رنگ بندی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رنگ نارنجی کرونایی پرخطر و قرمز هم بسیار پرخطر محسوب می شود.

طبق ارزیابی سامانه ماسک وضعیت شهرستان های تنکابن، سوادکوه، محمودآباد، نور، بهشهر و نوشهر طی ۲ روز گذشته با افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا و بستری های بیمارستانی از رنگ‌بندی زرد به نارنجی تغییر رنگ یافته است. پیشتر نیز روز جمعه گذشته شهرستان های بابل ، آمل ، ساری ، گلوگاه و جویبار به وضعیت نارنجی تغییر رنگ یافته بودند.

بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، در حال حاضر وضعیت کرونایی هشت شهرستان مازندران شامل نکا، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، بابلسر، سیمرغ، عباس آباد، کلاردشت ، چالوس و میاندرود زرد باقی مانده است.

همچنین طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۸۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که نسبت به روز نخست فروردین افزایش حدود ۱۱۰ درصدی دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ساری مازندران بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ساری مازندران ویروس کرونا ساری مازندران بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور مرکز مازندران وضعیت کرونایی ویروس کرونا رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طبق اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ و خرمشهر ۱۱۱ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه حفاری و پست برق شماره سه اهواز، بهبهان، حمیدیه، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای رامشیر و شادگان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت