Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،احمد رضا شفیعی مدیر کل پیشگیری ورفع تخلفات شهری شهرداری قم در خصوص برنامه‌های اجرایی در بحث کنترل ساخت وساز‌های شهری گفت:تخلفات ساختمانی پیامد‌های اقتصادی واجتماعی بسیار زیادی دارد و یکی دیگر از مهمترین پیامد‌هایی که بر اثر تخلفات ساختمانی با آن مواجه هستیم، افزایش آسیب پذیری شهر در برابر زلزله و بلایای طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفیعی عنوان کرد:نظارت شهرداری بر ساخت و ساز شهرداری‌ها جایگاه مهمی در انتظام بخشی به فضای شهری داردکه مطابق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر کل پیشگیری ورفع تخلفات شهری شهرداری قم افزود:تخلفات شهری به معنای هرگونه انحراف و تخطی از قوانین ملی و ضوابط و دستورالعمل هاست و ساخت وساز‌های غیرمجاز نیز نوعی از تخلفات محسوب می‌شوند بنا براین ایجاد حساسیت و تشدید بر نظارت ساخت و ساز‌ها در شهرستان از توسعه بی رویه حاشیه نشینی و ساخت و ساز‌های غیر اصولی در آن جلوگیری می‌کند. ورعایت اصول ساخت و ساز زمینه ساز توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی شهری را در تمامی زمینه‌ها ازجمله عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی را در بردارد.

شفیعی در خصوص نقش مهم تعاملات بین دستگاه‌های استانی در کاهش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهر نیز گفت: تعاملات ارزنده‌ای را با دستگاه‌های محترم قضایی وانتظامی در مباحث مختلف رفع تخلفات شهری از جمله سدمعبر وساماندهی دست فروشان وکاهش آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر داشته ایم که به حمدالله توفیقات ارزنده‌ای را در کنترل موثر این نوع تخلفات در شهر شاهد هستیم.

او اضافه کرد: با توجه به وضعیت گذشته و ساخت و ساز‌های غیر مجاز و غیر استاندارد، علاوه بر مشکلات زیبا ومنظر شهری وگشترش غیراصولی شهری میتواند حوادث ناگوار احتمالی ناشی از ناایمنی وعدم استحکام بنارا برای شهروندان بهمراه داشته است.

مدیر کل پیشگیری ورفع تخلفات شهری افزود:بدین منظور برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر اصولی، پلیس ساختمان به عنوان بازوی اجراییات شهرداری، اصلی‌ترین واحد مقابله و جلوگیری از این گونه تخلفات شهری محسوب می‌شود و در مواقعی که تخلف صورت گرفته شامل نقض مقررات شهرداری و شهرسازی است؛ که با توجه به حساسیت و اهمیت جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز شهری جهت ممانعت از رشد حاشیه نشینی و ساخت و ساز‌های غیر ایمن و مغایر با اصول و ضوابط مهندسی و همچنین مقابله با برخی از پیمانکاران سودجو، نقش پلیس ساختمان را در مقابله با این معضل مهم شهری حائز اهمیت بوده و از تاثیر بسزای ان در کاهش تخلفات وپیشگیری از آن نباید غافل شد.

شفیعی در این خصوص افزود:یکی از عوامل مهم بازدارندگی از تخلفات ساختمانی نظارت موثر، کارشناسانه وبموقع ازآن می‌باشد که مجموعه مدیریت شهری با توجه به تجربیات موفقی که در رفع تخلفات مربوط به سد معبر با استفاده از پتانسیل موسسات انتظام در شهر حاصل نموده تلاش نموده برای اولین بار در کشوردر ادامه این فرایند نسبت به برونسپاری گام به گام مناطق مطابق اولویت‌های تعیین شده اقدام نماید که در فاز اول طرح که از نیمه دوم سال ۹۹ شروع شده نسبت به واگذاری وبکارگیری وجایگزینی نیرو‌های تحصیل کرده در ساختار نظارتی آن در برخی از مناطق اولویتی شهرورصد لحظه‌ای فعالیت‌ها گام‌های موثری درشناسایی ورفع موانع ومضلات شهری وکاهش تخلفات داشته باشد.

مدیر کل پیشگیری ورفع تخلفات شهری شهرداری قم در ادامه تشریح طرح برونسپاری کنترل ونظارت برتخلفات ساختمانی افزود:با توجه به آسیب شناسی‌های صورت گرفته دراین خصوص نقش نیرو‌های جوان، متعهد ومتخصص با تحصیلات اکادمیک در بخش پلیس ساختمان می‌تواند بهره وری بهینه‌ای را در کاهش تخلفات بدنبال داشته باشد که این مورد بازنگری وتوجه ویژه مدیریت شهری قرار گرفت تاپیمانکاران مربوطه با دقت بیشتر وبراساس معیار‌های تعیین شده نسبت به جذب وبکار گیری اقدام نمایند.

مدیر کل پیشگیری ورفع تخلفات شهری شهرداری قم یادآورشد: تحول درارتقا سطح ایمنی واصول فنی و شهرسازی با رعایت کلیه ضوابط ومقررات شهری در مناطق هشتگانه بخصوص در حاشیه شهری، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط استان وهمراهی عموم شهروندان در توجه بحقوق شهروندی برای داشتن سکونتگاه‌های زیبا و مقاوم است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت وساز شهرداری قم ساخت و ساز های غیر تخلفات ساختمانی ساخت و ساز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

ایسنا/اردبیل شهردار اردبیل از اتمام بازنگری طرح تفصیلی شهر اردبیل خبر داد و گفت: طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه وقفه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ شد.

محمود صفری ۶ اردیبهشت در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان این‌که با اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل، بخش عمده مشکلات شهری رفع خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح،  که در قالب پهنه بندی و با احصاء کمبودها و معضلات شهری تهیه شده ضمن رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی قبلی، نگاه ویژه‌ای به تامین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نیاز به استاندارد کشوری شده‌ است.

شهردار اردبیل ادامه داد: همچنین جبران کمبودهای مناطق کم برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر از محور اصلی طرح تفصیلی جدید است.

صفری بیان کرد: قطعا اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در طرح تفصیلی باعث نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در جهات مختلف خواهد بود و شهروندان عزیز به زودی شاهد ثمرات مثبت این طرح می‌شوند.

وی به مبادی ورودی‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز در جهت ساماندهی ورودی‌ها در برنامه قرار دارد که با ساماندهی مبادی ورودی شهر، شاهد توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شأن کلانشهر اردبیل خواهیم بود.

شهردار اردبیل در پایان از استاندار و اعضای کمیسیون ماده پنج استان قدردانی کرد و افزود: قطعا بدون حمایت این عزیزان و همراهی صورت گرفته طرح تفصییلی تصویب و به اتمام نمی‌رسید.

صفری در ادامه همچنین از رئیس و اعضای شورای شهر اردبیل به جهت حمایت و تصویب طرح، قدردانی کرد و گفت: بی‌شک دستیابی و اتمام طرح مذکور در سایه تلاش اعضای شورای شهر و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل بوده و ابلاغ آن با پیگیری‌های آقای نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گرفت.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین