Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تصاویر نادر از آیت الله طالقانی

پس از بدرود حیات آیت الله طالقانی در سال 1358 یک مستند درباره این روحانی مبارز پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند که حاوی تصاویری نادر است را در «تابناک» تماشا می‌کنید.

 


دیدار کارگزاران نظام با امام خمینی

در سال 1362 جنگ میان ایران و عراق همچنان در نقطه اوج خود بود و تحرکات تروریست‌ها در داخل ایران نیز به پایان نرسیده بود. در این دوران طیف وسیعی از عناصر کلیدی انقلاب اسلامی ایران به طرق مختلف ترور شده بودند و ساختار سیاسی با چهره‌های دیگری تکمیل شده بود. امام خمینی در اول دی 1362 با کارگزاران نظام به مناسب میلاد حضرت رسول (ص) دیدار کردند که در این دیدار اغلب مسئولان سیاسی، نظامی و قضایی کشور حضور داشتند. اسوشتیدپرس از این دیدار تصاویری را ضبط کرده که اگرچه راش‌های پراکنده است اما ارزش تاریخی ویژه‌ای دارد. در این تصاویر شماری چهره‌های مطرح سیاسی از گذشته تاکنون از جمله آیت الله خامنه‌ای، آیت الله هاشمی، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله جنتی، محمد غرضی، شهید صیاد شیرازی و... مشاهده می‌شوند. این تصاویر قدیمی را در تابناک تماشا می‌کنید.

 


خاندان حاکم بر سیاست آمریکا

فرانکلین دلانو روزولت که به اختصار «اف‌دی‌آر / FDR» نیز خطاب می‌شود، سی و دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده بود. دوران ریاست‌جمهوری او مصادف بود با جنگ جهانی دوم و بیشتر دوران رکود بزرگ اقتصادی و به عقیده بسیاری از تاریخ‌دانان او در کنار جرج واشنگتن و آبراهام لینکلن یکی از 3 رئیس‌جمهور برتر تاریخ آمریکا است؛ اما آنچه در این ویدیو به آن پرداخته می‌شود بررسی این موضوع است که این شخصیت تاثیرگذار با 12 تن از سایر رئیس‌جمهورهای ایالات متحده نسبت خویشاوندی دارد. از آنجا که آمریکا از زمان استقلال از بریتانیا تا کنون در کل 45 رئیس‌جمهور داشته است این تقریبا معادل 25 درصد از کل رئیس‌جمهورهای آمریکا می‌شود. جالب است بدانید که روزولت با چرچیل نیز نسبت فامیلی دوری داشته است.

 


آمریکا برای مهار چین در خاورمیانه ماند؟

پس از کشف نفت شل، تصور می‌شد آمریکا انگیزه گذشته را برای سرمایه گذاری در راستای استقرار در خاورمیانه ندارد اما تحرکات تازه ایالات متحده پیام دیگری با خود همراه داشته است. با این تفاسیر این پرسش پیش می آید که انگیزه آمریکایی‌ها برای تداوم لشکرکشی به خاورمیانه چیست؟ ظاهراً اکنون کنترل رقبایی چون چین است که به دنبال منابع خاورمیانه هستند. جان پرکینز که مدعی است یک مزدور اقتصادی و مامور امنیتی آمریکا بوده در سال 2007 درباره انگیزه‌های پنهان آمریکا از حضور در خاورمیانه پرده برداشته بود که اکنون با توجه به تحولات صنعت نفت، مفهوم پررنگی یافته است. بخش مهم این سخنان را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 

 

سخنرانی دیکتاتور اسپانیا پس از پیروزی

جنگ داخلی اسپانیا از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ پس از کودتای بخشی از ارتش علیه جمهوری اسپانیا اتفاق افتاد. در این جنگ نیروهای جمهوریخواه بالاخره پس از حدود سه سال جنگ و بعد از آن که یک میلیون نفر در اسپانیا کشته در سال ۱۹۳۹ در برابر لشکریان ژنرال فرانکو سر تسلیم فرود آوردند و وی توانست حکومت مستبدی نظیر رژیم فاشیست، در تمامی کشوری که از پا درآمده بود ایجاد نماید. ویدئو سخنرانی فرانکو را در روز پیروزی او در این جنگ ببینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان حمید صفت تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت بسته ویدیویی تاریخ ویدیو اعمال ماه شعبان حمید صفت تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد

دانشگاه ورمونت اعلام کرد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، دیگر در اواخر این ماه برای فارغ التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، با اعلام دانشگاه ورمونت، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای فارق‌التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد؛ اقدامی که یک پیروزی برای دانشجویان حامی فلسطین محسوب می‌شود.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، دانشجویان دانشگاه ورمونت خواستار حذف سخنرانی گرینفیلد در مراسم آتی به دلیل نقش وی در وتوی چندین قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل در رابطه با غزه، شده بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به شهادت بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی‌شدن بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنرانی آیت الله رییسی آغاز شد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند