Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آزادسازی سهام عدالت در سال ۹۹ اگرچه یکی از پروژه‌های مهم دولت و بازار سرمایه در سنوات اخیر به شمار می‌رود، اما روایتی تلخ از آن دسته افرادی را به نمایش می‌گذارد که می‌توانستند با نگه داشتن سهام خود، ظرف سال‌های آینده از سود آن بهره‌مند شوند.

کمتر کسی سال‌های آغازین اجرای پروژه سهام عدالت را که موضوع سهامدار کردن مردم را مطرح نمود، از یاد برده است که بر مبنای آن قرار بود مردم ایران سهامداران دارایی‌های کشور باشند؛ اما اکنون شرایط به گونه‌ای پیش رفته که بسیاری از این سهامداران که از اقشار خاص درآمدی کشور هستند، سهام عدالت خود را بابت فشار معیشتی به فروش رسانده‌اند؛ در حالیکه قرار بود در ابتدای دولت کنونی، تمامی مردم از یارانه‌هایی که ماهانه دولت به حساب آنها واریز می‌کند، بی‌نیاز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی که منتظر کرده، اگرچه اعلام نموده که انتقال مدیریت سهام عدالت به صاحبان این سهام یکی از آمال اقتصادی کشور بوده است، اما اکنون بخش عمده ای از صاحبان این سهام، قادر به نگهداری آن نبوده و برای گذران زندگی آن را به فروش رسانده اند.

در واقع، فرآیند انتقال مدیریت سهام عدالت از لحاظ حجم انتقال، بازسامان دهی شرکتهای سرمایه گذاری استانی، ایجاد امکان فروش بخشی از دارایی، مدیریت عرضه بخش آزاد شده در بازار سرمایه یکی از پروژه‌های بزرگ در بازار سرمایه رخ داده که در نهایت در پایان سال واریز سود سهام عدالت سال ۹۸، توانسته بزرگترین پروژه مدیریت دارایی را در کشور به ثمر برساند.

بر اساس آنچه که در گزارش رسمی وزارت اقتصاد اعلام شده، طی فرآیند آزادسازی سهام عدالت، دارایی سهام عدالت مربوط به ۴۶.۵ میلیون نفر از افرادی که در قید حیات بوده اند، در قالب دو گروه سهامداران مستقیم شامل ۱۸.۹ میلیون نفر و سهامداران غیرمستقیم ۲۷.۶ میلیون نفر ساماندهی شده است. همچنین با آزادسازی فروش بخشی از سهام عدالت در ماههای گذشته، بیش از ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از سهامداران عدالت، بیش از ۸ میلیارد برگه سهام متعلق به خود در شرکتهای زیرمجموعه سهام عدالت به ارزش تقریبی ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان را به فروش رسانده اند.

به گفته وزارت اقتصاد، این رقم با توجه به فشار معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال جاری برای تأمین هزینه‌های زندگی خانوارهای ذیربط، بسیار ارزشمند بوده؛ هرچند به دلیل این آزادسازی فشار قابل توجهی به بازار سرمایه وارد شده است.

آنگونه که در گزارش آمده است، در انتهای سال ۹۹ رقمی بالغ بر ۴,۳۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب بخشی از سود سهام عدالت در سال ۹۸ به حساب بیش از ۴۳ میلیون نفر از سهامداران مذکور اعم از مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شده است.

البته وزارت اقتصاد وعده داده که در آینده‌ای نزدیک، گزارش جامعی از روند آزادسازی سهام عدالت را تهیه کند.

کد خبر 5181471 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادسازی سهام عدالت فروش سهام عدالت وزارت امور اقتصادی و دارایی مشکلات معیشتی گرانی تورم قیمت مرغ مرکز مدیریت راه های کشور قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت صنعت معدن و تجارت ویروس کرونا تولید نفت بازار سهام قیمت دلار بانک مرکزی ایران اوپک پلاس اوپک سازمان هواپیمایی کشوری بازار سرمایه میلیون نفر سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جارنیوز، این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود،سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند