Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا، سه روستایی که به شهر تبدیل شده‌اند از جمع روستاهای واجد شرایط شورا، کاسته شده و تعداد روستاهای واجد شرایط دارا بودن شورا در استان، به یک هزار و ۳۰۷ روستا کاهش یافته است.

وی افزود: در این دوره از انتخابات با توجه تقسیمات جدید سیاسی کشور حسین‌آباد سنندج، هزارکانیان دیواندره و سنته سقز سه روستایی هستند که به شهر ارتقا یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: امروز همزمان با سراسر کشور فرایند نام‌نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان شروع شده و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور انتظار می‌رود داوطلبان ثبت نام ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام غیرحضوری را به سایر روش‌ها ترجیح دهند.

وی اضافه کرد: وزارت کشور در سال جاری چهار شیوه شامل سه روش غیرحضوری و یک روش حضوری را برای ثبت نام مدنظر قرار داده که انتظار می‌رود داوطلبان روش‌های غیرحضوری را به روش‌های حضوری ترجیح داده تا به نوبه خود مانع از گسترش شیوع ویروس کرونا باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: روش‌های غیر حضوری شامل استفاده از نرم افزارهای موبایلی و دسکتاپی بارگذاری شده در سایت وزارت کشور و ثبت نام حضوری نیز در دفاتر پیشخوان دولت است که در هر سه روش داوطلبان پس از دریافت کد رهگیری برای نهایی شدن روند نام‌نویسی خود باید به فرمانداری مراجعه کنند.

زارعی با بیان اینکه ۴۰۰ دفتر پیشخوان آماده ثبت نام از داوطلبان هستند، تاکید کرد: ارایه اصل گواهی عدم سوء پیشینه، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر آن، اصل و تصویر کارت ملی و پایان خدمت یا معافیت دائم آن برای مردان، یک قطعه عکس، گواهی مدرک تحصیلی از جمله مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی است.

وی اظهار داشت: ارایه اصل و تصویر گواهی پذیرش استفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدارک ایثار گری، جهت برخورداری از امنتیاز یک مقطع بالاتر نیز برای افراد واجد شرایط الزامی است.

زارعی گفت: طبق تبصره قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را داشته باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

طی دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان چهار هزار و ۱۷۲ نفر از سوی مردم به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند که چهار هزار نفر از این تعداد در روستاها و ۱۷۲ نفر نیز در شهرها عضو این نهاد هستند.

شوراهای اسلامی هم اکنون در تمام ۳۲ شهر این استان و یک هزار و ۳۱۲روستا از یک هزار و ۶۰۰ روستای داری سکنه فعالیت دارند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

۵۹ درصد واجدان شرایط استان کردستان ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ در جریان رای ‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کردستان وزارت کشور محمد ابراهیم زارعی سنندج کد رهگیری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کردستان وزارت کشور انتخابات ۱۴۰۰ کردستان وزارت کشور سنندج کد رهگیری اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات شوراهای اسلامی دوره انتخابات ششمین دوره ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

وزیر کشور گفت: مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس