Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از روند احداث آزادراه مشهد- چناران بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت. این آزادراه، شاهرگ حیاتی ورود زائران و مسافران شهرهای شمالی کشور به مشهد مقدس خواهد بود که آستان قدس رضوی در راستای رفاه حال زائران و مجاوران آقا علی بن موسی‌الرضا(ع)، مسئولیت طراحی و اجرای آن را عهده دار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه مشهد- چناران- قوچان در حاشیه بازدید رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات از این پروژه، اظهار کرد: آزادراه مشهد- چناران به طول حدود ۵۰ کیلومتر دارای ۳ باند رفت، ۳ باند برگشت و یک باند توقف به همراه جزیره میانی است که بهره‌برداری از آن نقش موثری در کاهش بار ترافیکی مسیر ورودی غربی مشهد خواهد داشت.

محمدرضا رئیسی همچنین با اشاره به میزان پیشرفت این پروژه اضافه کرد: احداث آزادراه مشهد- چناران در حال حاضر پیشرفت ۱۹ درصدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

 اثرگذار در حوزه حمل‌ونقل و صنعت

وی احداث این آزادراه را اقدامی مهم در توسعه زیربنای حمل‌ونقل در استان دانست و گفت: با بهره‌برداری از این آزادراه، علاوه بر این که معضل ورودی شهر مشهد از سمت غرب حل خواهد شد، شاهد تسهیل سفر برای زائران آقا علی بن موسی‌الرضا(ع)، کاهش ۴۰ درصدی تصادفات و بهبود کیفیت تردد خواهیم بود. همچنین با بهره‌برداری از این آزادراه، فعالیت‌های واحدهای صنعتی و تولیدی در منطقه از طریق ایجاد تسهیلات جدید حمل‌ونقل رونق خواهد گرفت.

توسعه منطقه و افزایش دسترسی‌های عمومی

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه مشهد- چناران- قوچان ادامه داد: بهره‌برداری از آزادراه مشهد- چناران علاوه بر توسعه منطقه از جهات مختلف، باعث افزایش سطح دسترسی مردم منطقه به خدماتی از قبیل بهداشت و آموزش می‌شود که این موضوع به همراه ایجاد اشتغال چه در طی ساخت پروژه و چه پس از بهره برداری از آن، اهمیت بسزایی در مهاجرت معکوس به شهرها و روستاهای مجاور مشهد خواهد داشت.

بستری برای تحقق شعار سال

بر اساس گزارش آستان نیوز، رئیسی  احداث آزادراه مشهد- چناران را فرصتی برای تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» برشمرد و عنوان کرد: احداث آزادراه مشهد- چناران که از آن به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی در منطقه شرق و شمال شرق کشور یاد می‌شود، یکی از پروژه‌هایی است که به دلیل استفاده از توان داخلی و همچنین اشتغالزایی، تکمیل و بهره‌برداری از آن می‌تواند بستر تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی احداث آزادراه مشهد بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی ظهر پنجشنبه در نشست خبری هفته جهاد خدمت‌رسانی اظهار کرد: مسؤولان هنوز نپذیرفتند که باید کار را به مردم بسپاریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به جایگاه رسانه در تحقق شعار سال اشاره و خاطر نشان کرد: اگر جریان رسانه راه بیندازیم می‌توانیم در جنگ اقتصادی در برابر دشمن بایستیم و دشمن را مغلوب کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در اقتصاد نقشی اساسی دارد، تصریح کرد: در جنگ تمام عیار با جبهه استکبار قرار داریم و در جنگ اقتصادی هر کسی به فراخور توان خود باید هزینه کند که بسیج سازندگی در این عرصه پیشگام است.

زهرایی گفت: در راستای تصویب طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی، ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شد و امروز در آغاز هفته جهاد خدمت‌رسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: خراسان‌رضوی ۹ تیم جهادی دارد و قدمت آن نیز بسیار بالاست و عصر امروز با حضور در شهرستان بردسکن، پروژه‌های آب‌رسانی و آسفالت «شهرآباد» و ۱۵ روستای اطراف را به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: یک‌هزار و ۱۰۲ پروژه حوزه مسکن، ۶۲ پروژه آسفالت و اصلاح معابر، ۸۵ پروژه آب‌رسانی، ۳۸ پروژه آب و کشاورزی و یک هزار و ۵۳۱ پروژه مرمت مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.مجموعه‌های کمیته امداد، جهاد کشاورزی، استانداری، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن ما را در این امر مهم یاری رسانده‌اند که از تمامی این دستگاه‌ها تقدیر می‌کنیم.

زهرایی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۳ و از محل تبصره ۲ تسهیلات اشتغال‌زایی مجلس، مبلغ ۳.۲ همت برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6095155

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد