Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اصفهان و بیمارستان‌های ریفرال کرونا توضیحاتی ارائه داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اصفهان، اظهار کرد: در روزهای گذشته حدود ۱۲۰ مورد بستری داشتیم، اما در ۱۵ فروردین حدود ۲۶۱ بیمار بستری داشته‌ایم و این عدد بسیار بالا و نشان‌دهنده وضعیت هشدار است، موج جدید از اواسط اسفندماه شروع شد و این خیز چهارم را پیش‌بینی کردیم، اما این آمار حتی از پیش‌بینی‌ها هم بسیار بالاتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در وضعیت قرمز قرار گرفته است، ادامه داد: بیماران از مرز یک هزار و ۱۰۰ بیمار بستری هم گذشت و اگر مبنا را قبل از تعطیلات قرار دهیم، آمار ما ۳ برابر شده است و این بسیار خطرناک است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص شهرستان‌های قرمز در استان، افزود: ۱۰ شهر از شهرستان‌های استان از جمله اصفهان، گلپایگان، فریدن، خوانسار، شاهین‌شهر، فلاورجان، لنجان، نجف‌آباد، سمیرم و کاشان در وضعیت قرمز قرار گرفتند، ۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۷ شهرستان دیگر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بیمارستان الزهرا به طور کامل وارد چرخه درمان بیماران کرونا شد

وی با بیان اینکه بیمارستان خورشید را از اواسط اسفندماه فعال کردیم و به طور کامل وارد چرخه درمان بیماران کرونا شده است، تصریح کرد: کادر درمان بیمارستان عیسی بن مریم خسته شده بودند، بنابراین بیمارستان خورشید را به عنوان ریفرال کرونا قرار دادیم و بعد از ایام عید نیز بیمارستان الزهرا را به طور کامل وارد چرخه درمان بیماران کرونا کرده‌ایم، این دو بیمارستان به کرونا اختصاص دارند، همچنین بیمارستان‌هایی از جمله غرضی، شریعتی، صدوقی، میلاد و عسگریه نیز در کنار بیماران دیگر، بیماران کرونا هم می‌پذیرند.

نجیمی با تاکید بر اینکه در بین بیماران مبتلا به کرونا ویروس کودکان و زنان باردار نیز مشاهده می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۰۰ بیمار بستری داریم و بیمارستان الزهرا هم ۶۰۰ تخت خوابی و فعلاً جوابگوی نیازهاست، البته اگر افزایش تعداد بیماران با این شتاب پیش برود و از این تعداد بیشتر شود و روزانه حدود ۲۰۰ بیمار داشته باشیم، باعث پر شدن تخت‌ها در دو هفته پیش رو خواهد شد، شدت این موج و افزایش تعداد بیماران بسیار بالا است.

رعایت دستورالعمل‌ها کمتر از ۵۰ درصد شده است

وی با بیان اینکه کودکان مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) پذیرش می‌شوند، افزود: زنان باردار مبتلا به کرونا ویروس نیز می‌توانند به بیمارستان الزهرا مراجعه کنند، در حال حاضر میانگین سنی ابتلاء کمتر از قبل شده است و درگیری کودکان هم بیشتر شده‌است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، احتمالاً کادر درمان نمی‌توانند پاسخگو باشند و افراد باید حساسیت خود را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا بالا ببرند و اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، تجمعات باید کمتر شود و ماسک زدن فراموش نشود، چرا که رعایت دستورات بهداشتی در سطح کشور کمتر از ۵۰ درصد شده که باید از حضور غیرضروری در جامعه به ویژه در مورد کودکان و سالمندان جلوگیری کنیم.

کد خبر 484984

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در اصفهان اخبار کرونا در اصفهان شیوع کرونا در اصفهان آمار کرونا در اصفهان بیمارستان های ریفرال کرونا بيمارستان الزهرا بیمارستان امام حسین آخرین اخبار ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی انواع ماسک وضعیت قرمز کرونا وضعیت زرد کرونا وضعیت نارنجی وضعیت کرونا در کاشان وضعیت کرونا در اصفهان وضعیت قرمز کرونا در اصفهان آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان زنان باردار کودکان سالمندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمارستان الزهرا بیماران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مکمل یاری پروبیوتیک همراه با مصرف منظم دارو  می‌تواند شدت صرع در کودکان مقاوم به درمان را کاهش دهد.

غلامعلی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم بیماران به درمان‌های دارویی پاسخ مناسب نمی‌دهند و یافتن روش‌های مکمل درمان صرع ضروری است پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک مطالعه را با مشارکت ۹ کودک مبتلا به صرع مقاوم زیر ۱۶ سال شروع کردند.

وی افزود: در فاز اول مطالعه، کودکان از نظر فرکانس صرع مورد پایش قرار گرفته و در فاز دوم به مدت دو ماه مکمل پروبیوتیک خاص در کنار داروهای روتین آنها برای درمان صرع تجویز شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در این پژوهش، فرکانس صرع و سطح آنزیم‌های  کبدی، کراتینین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و قند خون ناشتای آنان قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک با هم مقایسه شد. شدت صرع آنان نیز قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک، بر اساس مقیاس NHS۳ و HASS سنجش و توسط آزمون آماری ویلکاکسون مورد سنجش قرار گرفت.

حمیدی گفت: صرع یک بیماری مزمن مغزی است و علاوه ‌بر ویژگی‌های ژنتیکی بیمار، عوامل محیطی مانند اختلالات الکترولیتی در عود حملات تشنج، نقش دارند که بر اساس یافته‌های پژوهش، تجویز دو ماه مکمل پروبیوتیک به طرز معنی‌داری فرکانس و شدت صرع را کاهش داده و در برخی مقیاس‌ها نیز بهبود بخشید.

وی افزود: بر اساس آمار یک بررسی ملی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه نیچر منتشر شد، شیوع صرع در ایران ۱۶.۶ در ۱۰۰۰ نفر است که میزان ابتلای بیماری در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال نیز از همه رده‌های سنی بالاتر است و داروهای ضدّتشنج نیز در یک‌سوم این بیماران کارایی کافی ندارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: اهمیت انجام این پژوهش در حالی است که تشنج‌های کنترل نشده و مکرر در بیماران مبتلا به صرع علاوه بر تهدید سلامتی بیمار، منجر به کاهش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان می‌شود.

حمیدی اظهار کرد: این پژوهش توسط فاطمه زارعی، احمد طالبیان، اژدر حیدری، سید محمد اسماعیلی طبا و محمود سلامی، اعضای گروه اطفال دانشکده پزشکی کاشان انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز