Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به انجام ۷ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز اشاره کرد و گفت: آتش سوزی نیزار در منطقه پردیس خیابان گلشاد ۱۱ در ساعت یک و ۵۷ دقیقه بامداد با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه آتش نشانان سریعا در محل حاضر شدند و با مهار شعله‌های حریق، دود غلیظی که مزاحم ساکنان اطراف شده بود را برطرف کردند، افزود: آتش نشانان ساعت ۱۲ و ۴ دقیقه در منطقه کیان آباد خیابان ۳۱ اعزام شدند و به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند پایه بتنی برق بر روی یکی از نیرو‌های ۱۲۱ سازمان برق سقوط کرده و افتادن سیم‌های برق منجر به برقدار شدن سطح خیابان شده است.

قنبری به ایمن سازی محل حادثه با تلاش آتش نشانان با همکاری نیرو‌های ۱۲۱ اشاره کرد و بیان داشت: آتش نشانان و نیرو‌های سازمان برق با قطع جریان برق از بروز حادثه برق گرفتگی برای عابران پیاده و خودرو‌های عبوری جلوگیری کردند، ضمن اینکه آتش نشانان نیروی سازمان برق را که در زیر پایه برق گرفتار شده بود با ابزار نجات رهاسازی کردند و به امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به آتش سوزی منزل مسکونی در ساعت ۱۲ و ۲۲ دقیقه در روستای نبی اکرم گفت: شل بودن اتصالات گاز و نشت گاز منجر به حریق و خسارت به اثاثیه منزل شد و آتش نشانان با قطع برق و گاز ساختمان و استفاده از تجهیزات خاموش کننده حریق را مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند.

او بیان داشت: برخورد خودروی سمند با جدول خیابان ساعت ۱۶ و ۴۷ دقیقه در مسیر سه راه فرودگاه آتش نشانان را به محل حادثه کشاند و ماموران آتش نشانی با چیدمان علایم هشدار دهنده ترافیکی و ایمن سازی مسیر پس از رفع نشت بنزین، خودرو را به حاشیه امن مسیر منتقل کردند.

قنبری با بیان اینکه این حادثه آسیب جانی نداشت، افزود: حریق منزل مسکونی ساعت ۱۷ و ۴۸ دقیقه در روستای دغاغله نبش خیابان معلم به علت اتصال برق پریز لباسشویی با تلاش آتش نشانان مهار و از بروز خسارت جدی به منزل مسکونی جلوگیری شد.

او به اعزام ۳ دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد و نجات در ساعت ۲۳ و ۲۳ دقیقه به خیابان نظامی بین کاوه و طالقانی اشاره و اظهار داشت: فروشگاه خرازی در پاساژ تجاری به علت اتصال برق جعبه فیوز دچار آتش سوزی و دودگرفتگی شد و شعله‌های حریق با حضور به موقع آتش نشانان مهار شد و از سرایت حریق به مغازه‌های همجوار در پاساژ جلوگیری شد. همچنین آتش نشانان دود غلیظی را که در محیط منتشر شده بود با دستگاه فن فشار مثبت تخلیه کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان ادامه داد: آتش نشانان در عملیات نجات محبوسین در ساختمان مسکونی به علت خرابی قفل درب در منطقه کیانشهر یک شهروند را نجات دادند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهار آتش سوزی امداد و نجات آتش نشانان آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آفتاب‌‌نیوز :

هادی عیدی پور شامگاه چهارشنبه با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های آتش نشانان در عصر روز بارانی برای امداد رسانی به شهروندان شیرازی افزود: عصر امروز بارش‌های شدید و کم سابقه در شیراز به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ۲۳ واحدعملیاتی برای بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد