Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ۶۷۳۳ واحد منفی در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد ایستاد و ارزش معاملات تالار شیشه‌ای به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام که از نخستین روز کاری خود در سال جدید تا امروز روند نزولی را داشت و برای ششمین روز متوالی قرمز پوش شد و با بحران نقدشوندگی روبه‌رو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات امروز بازار سرمایه مانند چند روز گذشته با افزایش عرضه و کاهش تقاضا پیگیری شد اما در نیمه دوم معاملات روز جاری با بهبود تقاضا از افت شاخص بورس کاسته شد و قیمت آخرین معامله اکثر سهام سبز رنگ بود.

با توجه به افزایش تقاضا در روز جاری و رشد قیمت آخرین معامله نمادها بخصوص شاخص سازها، برای فردا وضعیت بهتری نسبت به امروز پیش بینی می‌شود.

معامله گران امروز بیش از ۵۸۰ هزار معامله در بازار سهام (بوس و فرابورس) انجام دادند و مالکیت بیش از ۵ میلیارد و ۸۵ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

ارزش معاملات بازار سرمایه به بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۳۷۸۸ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۴۴۱ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند.

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۶۷۳۳ واحد کاهش به یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۴۵ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۹۴۵ واحد منفی عدد ۴۳۸ هزار و ۹۷۴ واحد را ثبت کرد.

امروز در بورس بیش از ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون سهم و اوراق مالی در ۴۶۸ هزار نوبت و به ارزش ۴۱۳۶ میلیارد تومان دادوستد شد.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی و معدنی و  صنعتی ‌چادرملو با بیشترین اثر مثبت از ریزش بیشتر شاخص بورس جلوگیری کردند.

 

شاخص فرابورس ایران امروز بر خلاف بورس، مثبت بود و با رشد ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از ۹۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۱۱۲ هزار معامله و به ارزش ۳۵ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان را دادوستد کردند.

نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، مدیریت انرژی امید تابان هور، تولید نیروی برق دماوند و ذوب آهن اصفهان بیشترین اثر منفی را شاخص فرابورس داشتند و در مقابل نمادهای بیمه پاسارگاد و  سرمایه گذاری صبا تامین بیشترین اثر مثبت را گذاشتند.

  انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان بیشترین اثر بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۲۰ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در سطح ۷۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسید تا شاهد روندی منفی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان ثبت شد سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۳ میلیون تومان رقم خورد و امروز ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او گفت: امروز ۲۱ درصد بازار مثبت و ۶۱۵ نماد به عبارتی ۷۹ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند همچنین امروز صنعت کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند و بیشترین خروج نقدینگی هم به صنعت بانک‌ها اختصاص یافت.

سالگرد ریزش تاریخی شاخص کل بورس

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: از جمله عوامل اثر گذار بر روند بازار می‌تواند به موعد تاریخی اشاره کرد سابقه نشان داده هر ریزشی که در یک سال داشته باشیم سال بعد هم در آن روز هیجان را تجربه خواهیم کرد ۱۷ اردیبهشت سال گذشته شاهد یکی از ریزش‌های تاریخی شاخص بورس بودیم ریزشی که با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه شد، کاهش نرخ دلار و بحث مالیاتی هم از دیگر عوامل اثر گذار بر روند نزولی بازار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار