Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:47:19 GMT

شانزدهم فروردین و مهمترین خبرهای کرونا در استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۶۸۱۵

شانزدهم فروردین و مهمترین خبرهای کرونا در استان‌ها

به گزارش ایرنا ، بر اساس آخرین فهرست اعلام شده رنگ بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا، ۴۲ شهرستان شامل هفت مرکز استان( تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان) از امروز ۱۶ فروردین در وضعیت قرمز  و ۵۴ شهرستان از جمله ۶ مرکز استان شامل اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد نیز در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خیز چهارم کرونا در بسیاری از مناطق غرب و مرکزی کشور قطعی شده و که این موج در حال سرایت به شرق کشور است.  افزایش ۲ برابری بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها، نشان‌دهنده ضرورت اهتمام مضاعف شهروندان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور خروج از وضعیت پیش آمده است.انجام سفرهای غیرضروری از سوی برخی از هموطنانمان در ایام نوروز نیز در تشدید وضعیت موجود بی تاثیر نبوده و به نوعی سرعت چرخش ویروس در این استان را دوچندان کرده است .

بررسی میدانی خبرنگاران ایرنا نشان می دهد که بخش عمده مردم دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدی می گیرند، اما کارشناسان می گویند این امر به تنهایی کافی نیست و رعایت فاصله اجتماعی نیز باید به جد مورد توجه شهروندان برای مدیریت بیماری قرار گیرد.

امروز (دوشنبه ) وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در کشور، گفت: با یکی از سهمگین ‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم. نظام سلامت ایام پرچالشی را پیش رو دارد.

سعید نمکی با بیان اینکه مدیریت و اداره کرونا یکی از نفس ‌گیرترین سال‌ های اداره حوزه سلامت را برای ما رقم زد، افزود: ارزشمندترین همکارانم را به دلیل سهل ‌انگاری و عادی پنداری عده ‌ای از دست می دهیم و این غصه و رنج بزرگی است.
وی در مورد مدیریت بیماری کرونا گفت: دانشگاه های علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان در صحنه خوب حاضر شدند و مدیریتی را اعمال کردند که در تاریخ کشور ثبت خواهد شد؛ ما وارد عرصه جدیدی شدیم و این موج را بسیار سهمگین تر از چیزی می بینم که برخی دوستان می بینند.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاههای علوم پزشکی بر لزوم بازنگری طرح شناسایی خانه به خانه افراد مبتلا به کرونا در قالب شیوه محله محور پس از سکون جمعیت سیال تاکید کرد.

پس از تعطیلات و سفرهای نوروزی ، موج چهارم کرونا در کشور به سرعت در حال پیشرفت است و بر اساس توصیه‌های مکرر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در دورهمی‌ها، تنها مسیر پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است.

آخرین وضعیت کرونا در استان ها

درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان‌ها ، روند شیوع کرونا به ویژه نوع جهش یافته آن در هرمزگان بسیار صعودی بوده است و با تداوم این وضعیت ، شرایط چندان خوبی برای این استان پیش بینی نمی شود ، مگر اینکه مردم با رعایت پروتکلهای بهداشتی یاریگر نیروهای بهداشت و درمان در مبارزه با این غول مرگبار میکروسکوپی باشند.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همواره در روزهایی که شاهد کاهش آمار مبتلایان در این منطقه بودیم، نسبت به ناپایداری این وضعیت در صورت بی توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی هشدار داده بودند و متاسفانه امروز در سایه این بی توجهی وضعیت هرمزگان بسیار نگران کننده اعلام شده و آمار فوتی ها و بستری های کرونا افزایش چشمگیری یافته است.

در تبیین وضعیت آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا، اشاره به این نکته ضروری است که به گفته محمدحسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در حال حاضر آذربایجان شرقی از نظر وضعیت بیماری کووید ۱۹ در وضعیت مناسبی قرار ندارد و نسبت به اواخر دی ماه تا آخر اسفند ماه که در وضعیت پایداری قرار داشت،  به خاطر بی مبالاتی ها و عدم همراهی با پروتکل های بهداشتی، بیماری به شکل تدریجی افزایش یافته است.

همچنین نباید از نظر دور داشت که تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی، رنگ شهرستان های سراب و عجب شیر در آذربایجان شرقی نارنجی و ۹ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان دیگر آبی بود، اما حضور گسترده میهمانان نوروزی سبب شد که رنگ کرونایی سراب از نارنجی به قرمز و جلفا  از زرد به قرمز تغییر یابد.  

همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در کلانشهر اصفهان و شهرهای کاشان، سمیرم و فریدن به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان از روز دوشنبه شانزدهم فروردین در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر قرار گرفته است.

 بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ که روز دوشنبه توسط سامانه ماسک اعلام شد، اصفهان، کاشان، سمیرم و فریدن از استان اصفهان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) قرار گرفتند و تعداد شهرستان های قرمز به ۱۰ رسید.

بدین ترتیب در استان اصفهان ۱۰ شهرستان اصفهان، کاشان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدن، فلاورجان، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف آباد در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر)، هفت شهرستان اردستان، آران و بیدگل، خمینی شهر، مبارکه، نایین، بویین میاندشت و تیران و کرون در وضعیت نارنجی (پر خطر) و هفت شهرستان دیگر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

در استان زنجان به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزایش چشمگیر میزان بستری‌های کرونایی در محدوده زمانی کوتاه موجب شد شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز کرونایی قرار بگیرند و مابقی شهرهای استان نیز هم اکنون در وضعیت زرد هستند.

دکتر محمد رضا صائینی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری شدند که این روند به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و افزایش ترددها رخ داده است.

وی، با بیان اینکه کرونای جهش یافته در همه شهرستانها در حال چرخش است اضافه کرد: میزان بستری و موارد سرپایی نیز بیش از حد تصورات، سیر صعودی دارد و ادامه همین روند وضعیت فاجعه باری را رقم خواهد زد.

خبر دیگر اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد :طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا پس از بوشهر در شهرستان‌های دشتستان و دیلم این استان نیز از نارنجی به قرمز تغییر رنگ داد.

دکتر سعید کشمیری افزود: همچنین براساس گزارش این سامانه شهرستان‌های عسلویه، کنگان، گناوه و تنگستان در وضعیت نارنجی و جم، دیر و دشتی نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: با آغاز موج چهارم شیوع کرونا سرعت ابتلا در این استان در فروردین ماه نسبت به اسفند سال گذشته افزایش یافته طوریکه از مرحله ابتلای خانوادگی فراتر رفته و در برخی روستاها اهالی به صورت یک جا به این ویروس مبتلا می‌شوند.

همچنین دکتر شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد که شهرستان اردبیل در آخرین ارزیابی ستاد ملی کرونا در وضعیت نارنجی و پرخطر شیوع کرونا قرار گرفته است.

 اوج گیری شیوع کرونا در استان اردبیل که از حدود سه هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد و از سه روز پیش ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته است.

شهرستان اردبیل آخرین بار حدود چهار ماه پیش و در میانه موج سوم شیوع کرونا، در وضعیت نارنجی قرار گرفته بود.  هم‌اکنون به جز شهرستان گرمی که در وضعیت قرار آبی و شهرستان اردبیل که در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد، همه مناطق این استان در شرایط زرد قرار گرفته و روز به روز بر شمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا افزوده می‌شود.

از یزد خبر رسیده که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفته شهرستان یزد که رنگ کرونایی آن تا پیش از آن زرد بود در کنار مهریز، تفت و ابرکوه در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

ابراهیم سلمانی افزود: شهرستان خاتم در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و شهرستان‌های اشکذر ، اردکان، میبد، بافق و بهاباد در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته وی تعداد موارد بستری های مشکوک به ویروس کرونا در استان نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و هم اکنون تعداد مبتلایان به ۲۶۵ تن رسیده است.

در شهر کرد رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش سرعت شیوع کرونا در این استان، گفت: این وضعیت سبب شد تا مرکز استان نیز در تازه‌ترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت به رنگ قرمز یا خیلی پرخطر تغییر وضعیت دهد.

مجید شیرانی با اشاره به چرخش ویروس کرونای انگلیسی در استان و ورود به موج چهارم شیوع کرونا در استان، اظهار داشت: طی ۱۰ روز اخیر بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که تست بخش قابل توجهی از آنها مثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد بیماران سرپایی بیش از پنج برابر و بیماران بستری بیش از سه برابر روزهای قبل از آن گزارش شده است و چنانچه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد امکان وخامت بیشتر وضعیت وجود دارد.

در استان کرمانشاه به گفته رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی استان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه ۱۶ فروردین وضعیت شهرستان‌های پاوه و سرپل‌ذهاب را از لحاظ شیوع کرونا قرمز اعلام کرد.

«مهدی محمدی» افزود: از ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه هم اکنون کنگاور، اسلام آبادغرب، پاوه و سرپل ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان های گیلانغرب، کرمانشاه و سنقر و کلیایی در وضعیت نارنجی و هرسین، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر در وضعیت زرد قرار دارند.

از سوی دیگر معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد : این شهرستان با بدتر شدن وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های اجتماعی و فاصله‌گذاری اجتماعی در وضعیت کرونایی قرمز قرار گرفت.  

 مهدی دلاوری افزود: همراه با موج چهارم شیوع کرونا در کشور وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل چند روز پیش از زرد به نارنجی تغییر یافت و وضعیت کاشان امروز قرمز شد.

وی با تاکید بر رعایت بیش از پیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها یادآور شد: افزون بر ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا در این منطقه از نوع ویروس انگلیسی هستند.

سخنگوی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: وضعیت کرونایی شهرستان آران و بیدگل همچنان نارنجی است.

خبر دیگر اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد : با توجه به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، شمار شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی این استان به پنج شهرستان افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان  اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته سه شهرستان ایلام، ایوان و چرداول نیز در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند که با احتساب شهرستان های آبدانان و دهلران تعداد شهرهای قرمز استان به پنج شهر افزایش یافت. به گفته وی، شهرستان های دره شهر، بدره، مهران، سیروان، ملکشاهی و هلیلان نیز از امروز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

در همین رابطه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفته که شمار شهرهای قرمز کرونایی استان مرکزی براساس آخرین وضعیت اعلامی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پنج شهر افزایش یافت.

دکتر سید " محمد جمالیان" افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده در ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، شهرستان‌های خمین، ساوه، زرندیه و دلیجان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی شهرستان‌های کمیجان، خنداب، شازند، محلات، فراهان و تفرش در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
پیش‌تر بر اساس اعلام وزارت بهداشت اعلام تنها اراک شهرستان قرمز استان، چهار شهرستان خمین، ساوه، آشتیان و زرندیه در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار داشتند.

همچنین براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک که امروز ۱۶ فروردین منتشر شد، سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین استان خراسان شمالی در وضعیت رنگ بندی کرونایی نارنجی قرار گرفتند.

روند صعودی آمار بیماران کرونایی در استان خراسان شمالی در روزهای اخیر که رد پای آن در خرید و دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی خانوادگی و حتی برپایی مراسم عروسی با پایین ترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در یکماهه اخیر باید جستجو کرد، موجب شد  تا این استان که از بهمن ماه سال قبل(۹۹) در وضعیت زرد با خطر متوسط و آبی با خطر کم کرونایی قرار داشت، در وضعیت نارنجی قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد فوتی‌های دورقمی کرونایی در استان بودیم و متاسفانه ۱۵ نفر دیگر از شهروندان در استان بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند که امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها بر این شرایط فائق بیاییم.

دکتر جواد آقازاده افزود: شدت و سرعت ابتلا به کرونا و جان‌باختن شهروندان بر اثر این ویروس همچنان در استان افزایشی است.  در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۶۶۰ نفر رسیده که از این تعداد ۳۳۱ نفر مشکوک و ۳۲۹ نفر مبتلا به کرونا هستند.

خبر دیگر اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با روند سیر صعودی شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در سیستان و بلوچستان به ۱۳۴ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در استان سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده است بطوری که ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می شود.

وی ادامه داد: طبق آمار و پیش بینی های موجود و قدرت سرایت بالای این ویروس و ابتلای افراد سنین پایین و کودکان به ویروس انگلیسی تعداد موارد مبتلا و فوت ناشی از کرونا در چند روز آینده شدت بگیرد و شاهد مرگ و میر در میان افراد با سنین پایین باشیم.

از لرستان خبر رسیده که دبیر ستاد مقابله با کرونا استان اعلام کرده موج چهارم کرونا با شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای در تمامی شهرستان‌های استان در حال شکل‌گیری است.

 علی سیف با بیان اینکه ادامه روند فعلی سبب افزایش نگرانی از وضعیت آتی سلامت هم استانی ها خواهد شد افزود: باتوجه به تاکید استاندار لرستان، فرمانداران و روسای شهرستانی ستاد مقابله با کرونا باید ضمن تشکیل فوری جلسه، نسبت به اجرای برخی اقدامات ضروری اهتمام داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به افزایش تعداد آزمایشات مثبت کرونا در آزمایشگاه‌های تشخیص و ‌آمار افراد بستری در مراکز درمانی جنوب تهران، گفت: وضعیت این شهرستان به لحاظ کرونا قرمز(خیلی پرخطر) است.

حسین توکلی کجانی اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ایام نوروز توسط شهروندان جنوب تهران روند کنترل شده شیوع بیماری کرونا را با مشکل مواجه کرده و امروز شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

همچنین بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت کرونایی نیمی از شهرستان‌های مازندران نارنجی شد و شهرستان رامسر هم به وضعیت قرمز تغییر رنگ داده است.

به گزارش ایرنا، طبق این رنگ بندی که در سامانه ماسک منتشر شده است ، طی ۲ روز گذشته وضعیت کرونایی ۶ شهرستان مازندران از زرد به نارنجی و یک شهرستان هم از نارنجی به زرد تغییر یافته است.

مازندران در حال حاضر دارای ۱۱ شهرستان دارای وضعیت کرونایی نارنجی ، ۲ شهرستان قرمز و ۹ شهرستان زرد است.

وضعیت شهرستان های تنکابن، سوادکوه، محمودآباد، نور، بهشهر و نوشهر طی ۲ روز گذشته با افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا و بستری های بیمارستانی از رنگ‌بندی زرد به نارنجی تغییر رنگ یافته است. پیشتر نیز روز جمعه گذشته شهرستان های بابل ، آمل ، ساری ، گلوگاه و جویبار به وضعیت نارنجی تغییر رنگ یافته بودند.

همچنین دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اعلام کرد : با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا ۲ شهرستان دیگر استان شامل فردوس و قاینات هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفت و این استان وارد پیک (موج) چهارم کرونا شده است.

غلامرضا شریف‌زاده  افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی که امروز (۱۶ فروردین) توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد و از امروز قابل اعمال است، شهرستان‌های فردوس و قاینات از زرد (متوسط خطر) به نارنجی تغییر رنگ دادند.

وی اظهار داشت: تا دیروز (یکشنبه) فقط شهرستان بیرجند نارنجی و سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی زرد بود که از امروز سه شهرستان استان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد قراردارد.

در استان گلستان با ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا، کردکوی، بندرگز، آزادشهر، مینودشت و گرگان در وضعیت نارنجی شیوع این ویروس قرار گرفتند.

 تا روز گذشته فقط گرگان و بندرگز در وضعیت نارنجی شیوع این ویروس قرار داشتند.  همچنین با افزایش تعداد مبتلایان، فقط مراوه تپه در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد و وضعیت بقیه شهرها زرد و شکننده است.

از کرمان خبر رسیده با توجه به اعلام وضعیت جدید شهرهای کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کرمان و سیرجان از امروز ۱۶ فروردین ماه در وضعیت هشدار نارنجی قرار گرفتند. 

 عباس تقی‌زاده رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا در استان کرمان افزود: شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک پیش از این در وضعیت هشدار نارنجی قرار داشتند.

در استان همدان ۶ شهرستان این استان شامل همدان، کبودراهنگ، فامنین، رزن، درگزین و ملایر در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفت.

دکتر «محمد طاهری» اظهار داشت: همچنین شهرستان های نهاوند و تویسرکان در وضعیت قرمز و اسدآباد و بهار در وضعیت زرد کرونایی هستند که وضعیت شهرستان های زرد شکننده است.

وی شایع ترین علامت ابتلا به ویروس کرونا را تب، اسهال و استخوان درد دانست و گفت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به آمار هفته نخست سالجاری ۴.۵ برابر افزایش داشته است.

همچنین در استان فارس نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به افزایش مراجعه به مراکز تشخیص کرونا در استان فارس اشاره کرد و گفت:یکشنبه ۱۵ فروردین بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کردند که این آمار از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون بی‌سابقه بوده است.

مهرزاد لطفی، افزود: روز گذشته در استان فارس بیشترین آمار مراجعه به مراکز منتخب، تشخیص و درمان سرپایی کرونا از آغاز شیوع کروناویروس تا کنون ثبت شد که این آمار نشان دهنده بحرانی دوباره است.

گزارش‌های کرونایی استان‌ها

کرونا و مرکب قرمز پوشی که در دلیجان زین شد

کرونا در هرمزگان همچنان بر مدار صعود

آذربایجان‌شرقی در چنگال موج چهارم کرونا

تنگی نفس گیلان با اوج گیری دوباره کرونا

افزایش نگران‌کننده مبتلایان و یکه‌تازی کرونا در استان اردبیل

قرمز شدن ایلام در موج چهارم کرونا؛ پیامد ساده انگاری های نوروزی

تازه ترین وضعیت کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۲ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۳۳۲ نفر رسیده است.

 سیما سادات لاری روز دوشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۶ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳ هزار و ۸۹۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۶۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۵۸ هزار و  ۹۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: هم اکنون ۸۸ شهرستان قرمز و ۱۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۱۹۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۳۲ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده است و بیش از دو میلیون و ۸۶۷ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها کرونا بسته خبری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بسته خبری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا بسته خبری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور وضعیت قرمز کرونایی قرار رییس دانشگاه علوم پزشکی وضعیت نارنجی قرار وضعیت قرمز کرونا درمان و آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی وضعیت زرد قرار وضعیت نارنجی نارنجی قرار گرفت رعایت پروتکل ها شیوع کرونا قرار بیماری کووید ۱۹ موج چهارم کرونا آذربایجان شرقی کرونا در استان وضعیت کرونایی ۲۴ ساعت گذشته کرونا در کشور شیوع کرونا وزارت بهداشت نارنجی تغییر بیمارستان ها نیز در وضعیت ویروس کرونا افزایش یافت سامانه ماسک قرار گرفتند وضعیت کرونا حال حاضر ۱۶ فروردین قرار دارند روز دوشنبه اساس آخرین تغییر رنگ روز گذشته هم اکنون اعلام شد رنگ بندی استان ها بر اساس پر خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند

محمد مهدی فروردین در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه گیاهان دارویی میمند در کشور بی نظیر است، گفت: همکاری مجموعه شهرداری و شورای شهر میمند برای توسعه این خطه جای تقدیر دارد.

او تصریح کرد: انتظار داریم که حق از دست رفته مردم میمند به همت مسئولان بر گردد چراکه میمند در صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و شهرستان فیروز آباد دارای ۶ اثر ثبت شده جهانی است. 

فروردین با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد با توجه به دارا بودن آثار باستانی از موزه محروم است، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار پیگیری حق خود دارند و با توجه به اینکه سال گذشته که میمند ثبت ملی شد، اثرات ثبت ملی میمند را مردم باید لمس کنند و باید زیرساخت مورد نیاز برای رونق گردشگری تقویت شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان حاضر در این همایش صدای مردم میمند در دولت و حاکمیت درخصوص موقوفه میمند باشند.

فروردین با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدی میمند می‌تواند استان فارس را در قله قرار دهد، اضافه کرد: تولیدات بزرگ‌ترین میدان گازی جنوب کشور از جاده شهرستان فیروز آباد می‌گذرد و روزانه شاهد تلفات جاده‌ای هستند که باید این موضوع در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • خبرهای خوش مهمان خاص جنوب تهران