Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@11:50:53 GMT

دختر مدال آور اهل خمین در بستنی فروشی کار می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۶۹۰۵

دختر مدال آور اهل خمین در بستنی فروشی کار می کند

گفتگو : مریم داودآبادی _اهل روستای فرنق خمین است .اهالی روستا می گویند از وقتی لیلا قهرمان شده ،دختران دیگر روستا هم دست و دلشان گرم شده و حالا می خواهند مثل او قهرمان بشوند. لیلا یک الگوی موفق و برازنده برای همشهریان و هم روستاییان خود شده است.
لیلا از استعداد های کشف شده ی طرح استعداد یابی ورزشی دختران روستایی است که حالا قهرمان طناب کشی و کشتی آلیش آسیا است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوستانش پشتکارش را تحسین می کنند که علیرغم سختی های زندگی اش ناامید نشده و هیچ وقت شکست را نمی پذیرد.
لیلا سالاروند به تازگی مقام سوم را در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آلیش بانوان در وزن ۶۵ کیلو گرم کسب کرده است و افتخاری دیگر را نصیب ورزش استان کرده است به همین منظور با وی به گفتگو نشستیم و آنچه در ذیل می خوانید حاصل گفتگوی خبرآنلاین استان مرکزی با لیلا سالاروند قهرمان ملی اهل روستای فرنق خمین است .
*ورزش را از چه سالی شروع کردید و چطور با رشته کشتی آلیش آشنا شدید؟
ورزش را وقتی ۲۳ سالم بود شروع کردم و رشته اصلی من طناب کشی بود و اولین بار وقتی در مسابقات استانی طناب کشی شرکت کردم اول شدم ،دو هفته بعد تماس گرفتند و گفتند برای المپیاد ایرانیان که اولین بار هم بود که برگزار می شد ،خودت را آماده کن و آنجا هم اول شدم و دو ماه بعد باز تماس گرفتند که بیایم برای انتخابی مسابقات آسیایی ماکائو که من هم قبول کردم و تست دادم و فیکس تیم ملی مسابقات طناب کشی شدم و آنجا هم توانستیم توی آسیا مقام سوم رو کسب کنیم .این در حالی بود که کلا ۶ ماه از ورزش حرفه ای من می گذشت و توی مسابقات ماکائو ما با تیم های قدرتمندی مثل چین ،ژاپن ،کره و هنگ کنگ مسابقه می دادیم و تیم ژاپن قهرمان جهان بود توی مسابقات طناب کشی و سوم شدن ما توی این مسابقات واقعاً برایم هیجان انگیز بود.
توی ماکائو من با همسر خانم فراست مبتدی آشنا شدم و ایشان گفتند که اگر راغب هستی بیا اراک و تمرین کشتی رو ببین و خانم مبتدی رو به من معرفی کردند و من هم به اراک آمدم و یک هفته ای با خانم مبتدی که سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان هستند ،تمرین آلیش کردم و رفتیم برای مسابقات استانی و آنجا توانستم اول بشوم و دو هفته بعد از مسابقات استانی رفتم برای مسابقات کشوری کشتی آلیش که آنجا هم سوم شدم . البته در کنارش طناب کشی را هم همیشه داشتم و تمرین می کردم و هرسال هم در کشور مقام اول را کسب می کردم.
*خانواده با این ورزش مشکلی نداشتند ؟
خانواده اوایل به خاطر مسافت و سختی راه مخالف بودند اما بعد از اینکه برای مسابقات انتخاب شدم و مقام اول استان را گرفتم ،دیگه مخالفتی نکردند و از من در این راه حمایت کردند.
*با این قدرت بدنی که شما دارید آیا به رشته های ورزشی دیگر هم فکر می کنید ؟
خیر .گاهی پیشنهادهایی هم به من داده می شود اما کشتی آلیش و طناب کشی را بیشتر از هر رشته دیگری دوست دارم و از آن لذت می برم

*برای آینده تان در این دو ورزش چه برنامه ای دارید؟
خیلی علاقه دارم که در روستاها به دلیل اینکه بچه های روستا پتانسیل خیلی بالایی در ورزش دارند ،استعداد یابی انجام بدهم و در حال حاضر هم سالن ورزشی در روستای خودمان فرنق راه اندازی شده، که با بچه ها آنجا تمرین می کنیم.
یکسالی هم که کرونا وارد ایران شده متاسفانه نتوانستیم درست سالن برویم و ورزش کنیم اما سال آینده تصمیم دارم کشتی آلیش رو در روستا راه بندازم و یک تیم تشکیل بدهیم و به امید خدا مقام بیاریم
*تا به حال چه جوایز و مدال هایی کسب کرده اید؟
جوایز خاصی تا به حال نگرفته ام اما مدال هایم رنگارنگ است .
مدال برنز آسیایی طناب کشی ماکائو سال ۸۷ ، مدال برنز آسیایی کشتی آلیش در سال ۹۴ ،یک مدال نقره و یک مدال برنز بازی های جایزه بزرگ قرقیزستان ،مدال برنز مسابقه این دور گیمز ترکمنستان ، برای مسابقات جاکارتا به عنوان مربی سامبو اعزام شدم و در حال حاضر هم مقام سوم مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آلیش در وزن ۶۵ کیلو گرم رو کسب کردم.

*منظورتان از اینکه جایزه خاصی نگرفته اید ،چیست؟
تنها در مسابقات این دور گیمز ۹ میلیون تومان جایزه به من اهدا کردند که آن هم قرار بود سکه بدهند اما به جای آن ۹ میلیون تومان دادند که آن هم آنقدر قرض و وام گرفته بودم که به جای گوشه ای از آنها رفت.

کار در بستنی فروشی علاقه من نیست اما زندگی سختی های فراوان دارد

*در حال حاضر به جز ورزش به چه کار دیگری مشغول هستید؟
روز های فرد صبح تا شب در بستنی فروشی در محلات کار می کنم و روز های زوج هم به ورزش مشغول هستم که البته به خاطر کرونا یکسالی می شد که سالن ها تعطیل بود و نتوانستم به خوبی تمرین کنم .کار در بستنی فروشی علاقه من نیست اما زندگی سختی ها و مشکلات فراوانی دارد و باید برای مخارج خودم و مادرم که بیماری قلبی و قند دارد ،کار کنم .
متاسفانه پدرم سال ۸۱ فوت شدند واین باعث شد زندگی برای ما سخت تر شود .مادرم برای مخارج ما سختی ها و رنج های زیادی متحمل میشد که خوشبختانه
همه ی خواهر و برادرانم الان سر زندگی هاشان هستند و من و مادرم هنوز توی روستا زندگی می کنیم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستیم.

*با کمک هزینه کمیته امداد میتوانید زندگی کنید؟
قطعا با این شرایط اقتصادی ،آن کمک هزینه هیچی نمی شود مخصوصا این که نه من و نه مادرم هیچ کدام بیمه نیستیم و خرج بیماری مادرم هم هست . ۴۰۰ تومان در ماه خرج من و مادرم هست.

*مسئولین تا به حال قول یا وعده ای بهتان داده اند که به آن عمل نکنند؟
وعده که بسیار داده اند و قول داده بودند توی روستایمان یک قطعه زمین به من بدهند که ندادند و تنها اداره ورزش و جوانان استان هوایم را داشتند که بیچاره ها آنها هم کاری از دستشان بر نمی آید.

*تا به حال داخل بستنی فروشی ،کسی شما را به عنوان قهرمان آسیا شناخته است ؟
گاهی اوقات بله عده ای من را شناخته اند و برایشان تعجب داشت که آنجا فالوده و بستنی دستشان می دهم.

*اگر از کشور های دیگر به شما پیشنهاد بدهند با پرچم آنها وارد مسابقات شوید ،می پذیرید؟
من خیلی به مادرم وابسته ام و نمی توانم بدون او زندگی کنم و می خواهم در همان جایی که به دنیا آمده ام و با پرچم خودم وارد مسابقات شوم.

*آیا از راهی که انتخاب کرده اید راضی هستید ؟
من عاشق ورزشم و از راهی که انتخاب کرده ام کاملا رضایت دارم و خوشحالم که حامیان خوبی مثل خانواده ام داشته ام ،خیلی از دوستانم با اینکه روستایی نبودند اما نتوانستند وارد مسابقات بشوند .به هر حال دوست دارم در محل تولدم و با پرچم کشورم برای ایران افتخار آفرینی کنم.

لیلا قهرمان کشتی آلیش و طناب کشی کشور ،که آرزوی افتخار آفرینی های بیشتر با پرچم مقدس ایران را دارد به دلیل تنگناهای مالی می بایست برای مخارج زندگی ، در یک بستنی فروشی کار کند وهم به فکر ابتدایی ترین موارد معیشتی خود و مادرش باشد و هم به ورزش حرفه ای و جدی ادامه دهد.

لیلا با لبخند می گوید کمک های کمیته امداد نمی تواند کفاف زندگی شان را با وجود بیماری قلبی و دیابتی مادر بدهد .
آجر به آجر خانه ساده شان را در روستا خودش چیده و برای خودشان خانه ساخته ،خانه ای که با وجود تمام مشکلات و بی مهری های مسئولین به این قهرمان کشورمان ، پر از مدال است.
مادرش به او افتخار می کند و دعا می کند تا تمام جوانان این سرزمین عاقبت به خیر شوند .الهی آمین

48

کد خبر 1501652

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی بستنی فروشی برای مسابقات کشتی آلیش مدال برنز تا به حال طناب کشی تیم ملی سختی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بهترین مستندهای جهان

آفتاب‌‌نیوز :

اگر مستندبین حرفه‌ای هستید یا حتی اگر تنها با مستند‌های حیات وحش که از تلویزیون پخش می‌شود آشنایی دارید، پیشنهاد‌هایی که در اینجا برای شما داریم می‌تواند حسابی سر ذوق تان بیاورد.

تاریخچه وحشت عامیانه

کارگردان: کی‌یرلا جانیس

سال ساخت: ۲۰۲۱

اگر از خوره‌های ژانر وحشت هستید و شب‌ها تا یک فیلم ترسناک نبینید خواب‌تان نمی‌برد، این مستند را از دست ندهید. دوستداران ژانر وحشت به زیروزبر این ژانر توجهی وسواس‌گونه دارند و سبک‌ها، زیرگونه‌ها و تکنیک‌های فیلم‌های این ژانر را به دقت بررسی می‌کنند. وحشت عامیانه یا وحشت فولکلور یکی از زیرگونه‌های ژانر وحشت در سینما و ادبیات است که از عناصر عامیانه برای وحشت‌آفرینی استفاده می‌کند. این مستند کاوشی در تاریخچه وحشت عامیانه از پیدایش آن به واسطه گسترش‌اش در تلویزیون بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ تا احیای آن در دهه گذشته است.

فریدا

کارگردان: کارلا گوتیرز

سال ساخت: ۲۰۲۴

فریدا کالو، نقاش مکزیکی، بین سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۵۴ زندگی کرد و با اینکه زندگی نسبتا کوتاهی داشت، اما به دلیل هنجارشکنی‌هایش یکی از چهره‌های مهم هنر معاصر به شمار می‌رود. چهره فریدا برای کسانی هم که با تاریخ هنر و نقاشی آشنایی ندارند آشناست چراکه فریدا خودنگاره‌های زیادی از خود کشیده بود. فریدا پس از تصادفی سخت در سال ۱۹۲۵ برای اولین بار شروع به نقاشی کرد و درد‌های خودش، هم‌جنسانش و ملتش را روی بوم آورد. زندگی پرماجرای فریدا تا به حال موضوع چند مستند و فیلم داستانی بوده. این مستندانیمشین هم نگاهی به زندگی این نقاش برجسته مکزیکی دارد.

چهار دختر

کارگردان: کوثر بن هنیه

سال ساخت: ۲۰۲۳

روزی دو دختر بزرگ‌تر الفه، زنی تونسی که مادر ۴ دختر است، ناپدید می‌شوند. کوثر بن هنیه، کارگردان تونسی، از بازیگران حرفه‌ای دعوت می‌کند تا نقش دو دختر غایب را بازی کنند. برای الفه که غم غیاب دخترانش را بر دوش می‌کشد، حضور بازیگرانی در نقش آن‌ها به معنی سر باز کردن زخم‌های دل و جانش است. بن هنیه موقعیتی بدیع را شکل داده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در برابر دوربین ایجاد کرده که سویه‌های عاطفی و روانی مختلفی دارد. این مستند که برداشت‌هایی را از امید، طغیان، خشونت، خواهری و… عرضه می‌کند، سوال‌هایی اساسی را درباره شالوده جوامع ما به بحث می‌گذارد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران