Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@21:18:53 GMT

حضور حدود یک میلیون گردشگر در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۷۰۰۹

حضور حدود یک میلیون گردشگر در سیستان و بلوچستان

علیرضا جلالزایی گفت: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۴ فروردین ماه نزدیک به یک میلیون گردشگر در سیستان و بلوچستان آمد و شد داشتند که شامل گردشگران داخل و خارج استانی بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: با توجه به اینکه در نوروز ۱۴۰۰ هم کرونا وجود داشت با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به ستاد ملی سفر و دستگاه های زیر مجموعه آن سفرها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۴ فروردین ماه نزدیک به یک میلیون گردشگر در سیستان و بلوچستان آمد و شد داشتند که شامل گردشگران داخل و خارج استانی بودند.

این مقام مسئول اظهار کرد: حتی اعلام شده بود سفر در شهرهای نارنجی و قرمز هم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ایرادی ندارد، سیستان و بلوچستان هم از این قاعده مستثنی نبود، به جز چابهار که فرماندار آن شهرستان تصمیم گرفت بنابر دلایلی محدودیت هایی را در این شهرستان اجرایی کند تا از افزایش آمار بیماران کرونایی جلوگیری شود.

جلالزایی عنوان کرد: سفرهای انجام شده در سیستان و بلوچستان بسیار تاثیرگذار بود، مردم از خدمات ارائه شده راضی بودند و این موضوع سبب شد ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان در نگاه گردشگران بیش از پیش آشکار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به ظرفیت تخت های خالی موجود در استان گردشگران وارد سیستان و بلوچستان شدند، همچنین عده زیادی از آن ها طبیعت و اقامتگاه های بوم گردی را برای اسکان برگزیده بودند.

جلالزایی بیان کرد: بسیاری از گردشگران هم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کردند و امیدواریم موج چهارم کرونا که گفته می شود بعد از اتمام سفرهای نوروزی خود را نشان می دهد در سیستان و بلوچستان رخ ندهد و مسافران خروجی از این استان هم درگیر این بیماری نشده باشند.

وی گفت: ظرفیت های سیستان و بلوچستان کامل و متنوع است که می تواند در هر فصلی از سال گردشگرانی را به خود جذب کند، این آمد و شدهای گردشگری می تواند روی نگاه سرمایه گذاران تاثیر گذار باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شاید یک سرمایه گذار در نگاه اول یک گردشگر بوده که در سیستان و بلوچستان حضور یافته و بعد از آن در قالب سرمایه گذار ورود داشته است و امیدواریم اگر روزی گردشگران ورودی تمایل به سرمایه گذاری در استان را داشته باشند بتوانیم شرایط را برای آن ها فراهم کنیم.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ پس از حمله ماه گذشته به یک اتوبوس مسافربری در مسیر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان به نقطه صفر مرزی با جمهوری اسلامی ایران در شهر «تفتان»، گزارش ها حاکی است محدودیت و قوانین سختی برای سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران اعمال شده است.
براساس این گزارش درحال حاضر هیچ زائر یا گردشگر پاکستانی نمی تواند با شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی از مسیر «کویته» عازم ایران شود و دولت محلی با شرکت‌هایی که اقدام به حمل زائران و گردشگران کنند؛ برخورد قانونی می کند.
به گفته منابع خبری دولت محلی ایالت بلوچستان بار دیگر اعزام زائران و گردشگران پاکستانی به ایران تحت حفاظت شدید نیروهای ارتش این کشور را آغاز کرده است، اما به دلیل عدم ارائه برنامه دقیق در این زمینه مسافرانی که قصد سفر به ایران دارند وادار به اقامت یک الی دو هفته در شهر کویته می‌شوند.
زائران و گردشگران پاکستانی باید پس از رسیدن به شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان برای دریافت بلیط اتوبوس هایی که تحت تدابیر شدید ارتش عازم مرز ایران می‌شوند؛ ثبت نام انجام دهند.
بنا بر اعلام رسانه های محلی بلوچستان پاکستان اعمال این محدودیت‌ها در چند روز گذشته تحصن و اعتراض شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی این ایالت را نیز درپی داشته است.
گفتنی است بسیاری از رهبران مذهبی پاکستان باتوجه به نزدیکی ایام محرم و اربعین حسینی که در آن ده‌ها هزار نفر از زائران پاکستانی عازم ایران و عتبات عالیات می‌شوند رسیدگی فوری مقامات دولت محلی و رفع محدودیت‌های سفر به ایران را خواستار شده‌اند.
ماه گذشته بر اثر حمله گروهی از افراد ناشناس به یک اتوبوس مسافربری در منطقه «نوشکی» در ایالت بلوچستان این کشور ۹ شهروند پاکستانی که عازم ایران بودند کشته شدند.
پس از این حمله تدابیر امنیتی ویژه در مسیر های منتهی به مناطق مرزی ایران و پاکستان اتخاذ شده است.
این درحالی است که سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران از مسیر گذرگاه مرزی «ریمدان» در جنوب پاکستان هیچگونه محدودیتی ندارد؛ اما در یک ماه گذشته وقوع سیل در شهر «گوادر» و مناطق اطراف این گذرگاه مرزی به اختلال موقتی درعبور و مرور در گذرگاه مرزی «ریمدان» منجر شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد