Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرحی درباره تغییر رویکرد در صدور مجوزهای حوزه کسب و کار و تولید در کمیسیون ویژه جهش تولید در دست تدوین است، گفت: این کمیسیون این طرح را به زودی نهایی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز (دوشنبه ۱۶ فروردین) در نشست شورای هماهنگی کمیسیون های تخصصی و مرکز پژوهش های مجلس، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" گفت: در سال های متمادی محوریت شعار سال متمرکز به موضوعات اقتصادی بوده است و این نشان می دهد که چالش اول کشور از منظر رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد است و امسال نیز این نامگذاری همین خط مشی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که مجلس باید متمرکز به بحث اقتصادی باشد و تاکید رهبر انقلاب در این موضوع، خنثی سازی تحریم ها و تقویت توان اقتصادی و ایستادگی روی پای خود است، افزود: لذا برای اصلاح این مسیر باید ناکارآمدی ساختاری در بودجه و نظام مالیاتی، ساختار بانکی، بروکراسی اداری، نظام ناکارآمد و غیرهدفمند یارانه ای، نظام آماری ناکارآمد، فقدان استراتژی صنعتی و آمایش سرزمین ناقص و ضعیف اصلاح شود، چرا که این ساختارها موجب ایجاد مشکلاتی نظیر بیکاری و رانت شده است.

رئیس قوه مقننه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سوءمدیریت و تعارض منافع از جمله عوامل مشکلات اقتصادی است، گفت: البته کرونا و تحریم ها در سال های اخیر بر مشکلات اقتصادی کشور افزوده است.

قالیباف با اشاره به قوانین متعدد در حوزه تولید گفت: با یک بررسی اجمالی به برخی قوانین مربوط به حوزه تولید نظیر قانون رفع موانع تولید، قانون اصل ۴۴، قانون تسهیل فضای کسب و کار، قانون برنامه ششم توسعه، قانون استفاده حداکثری از توان تولید و حمایت از کالای ایرانی که همه اینها پیشتر در مجالس گذشته تصویب شده اند، درمی یابیم که اگر این قوانین به درستی اجرا شود، نیاز زیادی به قوانین جدید نداریم.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به نقاط مغفول مانده در قوانینِ مربوط به تولید گفت: طرحی درباره تغییر رویکرد در صدور مجوزهای حوزه کسب و کار و تولید در کمیسیون ویژه جهش تولید در دست تدوین است و این کمیسیون آن را به زودی نهایی خواهد کرد. 

قالیباف تاکید کرد: براساس کار پژوهشی صورت گرفته در مجلس و بررسی های علمی، براساس کارکرد کمیسیون ها دو اولویت مهم با محوریت موضوعات اقتصادی و خنثی سازی تحریم ها مشخص شده است و این موضوع ملاک اصلی عمل ما خواهد بود و ما به طور شفاف گزارش عملکرد خود را نیز به مردم ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها محمدباقر قاليباف رييس مجلس شورای اسلامی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر کاهش نرخ مالیاتها در ورود سرمایه مردم به بخش تولید و در نتیجه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ پرداخت. - اخبار سیاسی -

محمد رضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر اعطای معافیت‌های مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ترغیب شدن مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، گفت: در بحث اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و‌امیدواریم که تصویب آن به این مجلس هم برسد. می‌تواند به ساماندهی وضعیت مالیات ستانی در کشور منجر شود و همچنین مالیات تولید‌کننده را کاهش دهد.

طلافروشان ماهانه 800 هزار تومان مالیات دادند

دشتی اردکانی توضیح داد: ما باید مالیات را از بخش‌هایی که درآمد‌های خیلی بالایی دارند اخذ کنیم و برای مؤسسات، شرکت‌های کوچک و خرد و تولید‌کننده خرد معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم که بتوانند سرمایه خود را در بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه این مسیر با تصویب خیلی از قوانین مرتبط در مجلس تسهیل شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک شایانی برای ورود سرمایه مردم به بخش تولیدی و شفاف اقتصاد بکند و جلوی دلال بازی‌ها در عرصه طلا، سکه و ارز را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با این اقدامات می‌توانیم پول مردم را از بازار دلالی بیرون آورده و به سمت تولید ببریم. اگر این اتفاق بیفتد شعار سال یعنی مشارکت مردم در تولید هم محقق شده است.

دشتی اردکانی گفت: با این قوانین دیگر برای کسی صرفه اقتصادی ندارد که در حوزه دلالی سکه و ارز و... سرمایه‌گذاری کنند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مالیات تولید‌کننده کاهش یافته و در برخی موارد مثل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، به طور 100 درصدی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ امیدواریم که هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس یازدهم مصوب شود و به اتمام برسد؛ زیرا کمک شایانی به تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها