Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته نیرو‌های داوطلب نقش و سهم مهمی در چرخه مدیریت بحران برعهده دارند، افزود: برنامه‌های جذب و توسعه نیرو‌های داوطلب مردمی و آموزش باید به صورت جدی دنبال شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی در نشست تقدیر از مسئولان منتخب خانه‌های دوام و ایمنی با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌های بین المللی یک شهر زمانی تاب آور تلقی می‌شود که در ابعاد مختلف از جمله برنامه ریزی برای جلب مشارکت‌های مردمی و آموزش نیرو‌های داوطلب پیشرو باشد، گفت: خانه‌های دوام و ایمنی، یکی از این تشکل‌های داوطلبانه مردمی است و فعالیت آنان باید به صورت جدی در محلات شهر تهران دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمی محمدی با بیان اینکه آمادگی مردم حلقه اصلی مقابله با حوادث و سوانح است، گفت: اجرای برنامه‌های جامع در حوزه مدیریت بحران، کاهش ریسک، افزایش تاب‌آوری جوامع، آمادگی و ایمنی شهر و شهروندان، بدون مشارکت آگاهانه شهروندان امکان پذیر نیست.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز در این نشست گفت: جذب داوطلب واکنش اضطراری محله افزایش یافته است، چون به خاطر کرونا آموزش‌ها به صورت مجازی و در زمان سریعتی برگزار می‌شود.
حیدرکلهری با بیان اینکه خانه دوام و ایمنی، تشکلی مردمی و داوطلبانه در سرای محله است که در راستای تأکید و تمرکز هماهنگی‌ها در حوزه ارتقاء و حفظ آمادگی و ایمنی شهر و شهروندان در مواجهه با حوادث در سطح محله فعالیت می‌نماید، تصریح کرد: شهروندان علاقمند برای عضویت در خانه‌های دوام و ایمنی می‌توانند به ستاد‌های مدیریت بحران مناطق مراجعه یا در نشانی Tdmmo.tehran.ir به صورت مجازی ثبت نام کنند.
آقای کلهری در خصوص آموزش‌هایی که در خانه‌های دوام و ایمنی ارائه می‌شود، گفت: محتوای آموزشی در 8 بخش شامل مبانی مدیریت بحران، شناخت مخاطرات طبیعی و اقدامات لازم، حمایت‌های روانی در بحران، مبانی اطفاء حریق، فوریت‌های پزشکی، کارگاه تقویت دید مدیریت بحران، برنامه ریزی در خانواده برای شرایط اضطراری و مهارت‌های بقاء در شرایط اضطراری تهیه شده است.
در پایان این مراسم از مسئولان منتخب خانه‌های دوام ایمنی سرای محلات مناطق 22 گانه شهر تهران که موفق به جذب بیش از 10 داوطلب در محله خود و اجرای تمام مراحل و دوره‌های آموزشی برای آنان شده اند، تقدیر و قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمادگی حوادث سوانح خانه های دوام و ایمنی مدیریت بحران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی

‌مهدی مهرور در گفت وگو با خبرنگار مهر از آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی مطرح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و شرکت‌های خدماتی در حالت آماده باش باشند.

مهرور گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن و وسایل ارتباطی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 6097254

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود