Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اجرای برنامه های ماه رمضان مطابق با دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا باشد، گفت: هرچه تقید مذهبی در جامعه بیشتر شود آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز(۱۶ فروردین) در جلسه هماهنگی اعضای ستاد برنامه های ماه مبارک رمضان در این استان، اظهار کرد: یکی از وعده‌های پر تأکید الهی این است که خداوند یاور کسانی است که او را یاری کنند و  باری کردن خداوند، یاری کردن دین خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» یادآور شد: یاوران دین خدا کسانی هستند که اگر بر روی زمین تمکن پیدا کنند، اقامه نماز، پرداخت زکات، امربه‌معروف و نهی منکر را بر زمین جاری می‌کنند و این ۴ ویژگی از این نشانه‌های مؤمنان و دین‌داران است، همه ما برابر این وظیفه ای که در برابر خداوند داریم مسئول هستیم.

 

وی با بیان اینکه هر کس به‌اندازه‌ی توانایی که دارد در برابر یاری دین خدا مسئول است، ابراز کرد: هنگامیکه مجموعه مسئولان استان متفق القول تصمیم‌گیری کنند هر برنامه‌ای قابل اجراست و بسیاری از امور با همدلی و همبستگی در استان قابل اجرا خواهد بود ماما نیازمند اراده و همت مسئولان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  با تقدیر از هیئت‌های مذهبی، ائمه جمعه و جماعات و کسانی که در عرصه مذهبی فعالیت های گسترده ای در مساجد داشته اند، گفت: اجرای برنامه های مذهبی در سطح مساجد با راعایت کامل پروتکل های بهداشتی و همراهی اهالی و دست اندرکاران مساجد در اجرای دستورالعمل های بهداشتی، برگ زرینی در پیشینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مبارزه با کرونا بوده است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با اشاره به اینکه شرایط امسال نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت است، افزود: در سال گذشته یک نوع ترس و استرس و عدم شناخت از ویروس کرونا  وجود داشت و هر کس براساس تصور خود با این ویروس منحوس مواجه می‌شد اما امروز آن بار سنگینی روانی سال گذشته شکسته‌شده و و امسال هم علی رغم همه هشدارها، مقداری  رعایت پروتکل ها هم کنار گذاشته شده‌ و  ۵۰ درصد کاهش‌یافته است.

 

وی با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان و مساجد، گفت: در هر جایی‌که احتمال معقولی داده می‌شود که برنامه‌های مذهبی موجب انتشار ویروس کرونا می‌شود باید این برنامه ها به نحو دیگری برگزار و یا تعطیل شوند، ولی در جایی‌که مساجد فعال وجود دارند و با رعایت کامل پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی می توان برنامه های مذهبی برگزار شود، مانعی ندارد که این برنامه ها در سطح مساجد اجرا شود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر پخش اذان در ماه مبارک رمضان از ماذنه های مساجد، ابراز کرد:  در مراسمات شادی و عزا، تجمعات و بدون ماسک وجود دارد و شیوع کرونا در این مراسمات محرز شده‌است  وبسیاری از ابتلا ها به‌صورت خانوادگی و  یا در صفوف مواد غذایی بوده و موجب انتشار ویروس کرونا شده است که البته با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می توان میزان شیوع کرونا را کاهش داد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  تصریح کرد: لازم است که حضور در مساجد و برنامه های ماه مبارک رمضان، به‌صورت تخصصی  در کارگروه ویژه ای با حضور کارشناسان بررسی و پیگیری شود که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیش‌از ۲ متر و براساس تجربه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی دارد، کار میدانی و بررسی های لازم صورت گیرد و سپس بر اساس نطر این کارگروه اقدام شود.

 

وی  با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند است که اوج و قله برنامه‌های مذهبی به شمار می رود، گفت: سال گذشته در مصلی قرائت قرآن انجام شد و فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل رعایت شد، اگر درجایی که احساس می‌شود برگزاری برنامه ها، به‌عنوان تهدید محسوب شده یا مراعات نمی‌شود این برنامه‌ها تعطیل شود ولی اگر درجایی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ای می‌توان اجرا کرد از برگزاری این برنامه‌ها جلوگیری نشود  که به‌طورقطع تاثیرگذار است.

 

امام جمعه ایلام تعطیلی مساجد به طور کلی ضرورتی ندارد، جلسات قرآنی و دعا را می توان از طریق فضای مجازی برگزار کرد و دانشگاه علوم پزشکی براساس شناختی که از ویروس و شرایطی که در استان وجود دارد بررسی‌های لازم  را انجام دهد برخی از مراسمات را  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می توان در فضای باز انجام داد و از ازدحام جلوگیری کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن و تفسیر آیات الهی است، افزود: در خصوص برگزاری برنامه‌های تفسیر قرآن هر جایی که مشکل و تهدیدی محسوب نمی‌شود می‌توان برنامه‌های تفسیر قرآن را در سطح مساجد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد که البته این‌موضوع نیز نیازمند بررسی تخصصی و نظر دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا است.

 

وی با تاکید بر اینکه در ایام ماه مبارک رمضان باید تلاش شود که فضای جامعه یک فضای اسلامی  و متناسب با ماه مبارک رمضان باشد، تصریح کرد: باید از هرگونه روزه‌خواری  در سطح جامعه جلوگیری کرد، عدم تظاهر به روزه‌خواری باید در سطح جامعه با توجه به شیوع کرونا رعایت شود  و ناجا بر روی مراکز تهیه و توزیع غذا ورود کنترل های لازم را انجام  و نسبت‌به تظاهر به روزه‌خواری تذکرات لازم را بدهد.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر رعایت امر معروف و نهی‌ازمنکر در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: تبلیغات و فضای سازی متناسب با ماه مبارک رمضان در  فضای شهری انجام و  به فضای ماه مبارک رمضان تبدیل شود، اگر گردشگران وارد استان می‌شوند از لحاظ اقتصادی خوب است و اما باید با هنجارشکنی هایی که در سطح استان ایجاد می‌شود برخورد شود و تدبیری اندیشیده شود که در چهارچوبه‌ی قوانین اقدام لازم با این نوع هنجارشکنی در سطح استان انجام شود .

 

وی ابراز کرد: در خطبه‌های نماز جمعه هم تأکیدات زیادی در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت‌گرفته است و  از مردم درخواست کردیم که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای کار بیایند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه هرچه تقید مذهبی در جامعه بیشتر شود آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه کاهش می‌یابد، افزود: هر چه در ارتباط مردم با خدا، مسجد و ماه مبارک رمضان، نماز جماعت و تلاوت قرآن و تفسیر  سرمایه‌گذاری شود، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند، در نگاهی که محققین حوزه علوم اجتماعی به آسیب های اجتماعی دارند، باید  به اجرای برنامه های دینی در سطح جامعه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی توجه و تقویت شود.

 

گفتنی است، در این نشست اعضای ستاد هماهنگی برنامه های ماه مبارک رمضان در خصوص برنامه های اجرایی دستگاه های اجرایی، فرهنگی، هیئت های مذهبی و سازمان های مردم نهاد در ماه مبارک رمضان با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی ماه مبارک رمضان آسیب های اجتماعی ایلام برنامه های ماه مبارک رمضان رعایت پروتکل های بهداشتی حجت الاسلام کریمی تبار ستاد مبارزه با کرونا فاصله گذاری اجتماعی آسیب های اجتماعی برنامه های مذهبی اجرای برنامه رعایت پروتکل ها امام جمعه ایلام کامل پروتکل ها برنامه ها سطح جامعه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد بخشی ظهر امروز دوشنبه _هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال شعار دهه کرامت «یا امام رضا (ع) با شما سربلندیم» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های خیابانی در دهه کرامت با حضور حداکثری مردم است، افزود: یکی از برنامه‌های محوری در این دهه، حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها است که این برنامه در سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

بخشی دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با زندانیان، حضور در نهادهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه سری خاتون و پیگیری آزادی ۱۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه را از جمله برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در استان مرکزی در دهه کرامت برشمرد و تصریح کرد: ۲۶۴ کانون خدمت در عرصه‌های تخصصی و محلی در استان مرکزی در حال خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: ۱۹۸۱ خادم‌یار و ۵۳۰ یاور رضوی در استان مرکزی در سامانه جامع خادم یاری ثبت کرده و در این استان فعالیت می‌کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی اضافه کرد: خادم‌یاران در ۱۹ عرصه تخصصی شامل کانون‌های ایثار و شهادت، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، خبر و فضای مجازی، وقف نذر، درمان و سلامت، شعر و ادب، محصولات فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کتاب و کتابخوانی و … فعالیت دارند.

بخشی خاطرنشان کرد: فضای خدمت در دو عرصه، توسعه فرهنگ رضوی و کمک به محرومیت‌زدایی در استان‌ها تعریف شده است و داوطلبان می‌توانند به‌عنوان یاوران رضوی پس از ۶ ماه فعالیت به‌عنوان خادم یار رضوی در سامانه تبدیل عضویت شوند.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها در کانون‌های تخصصی و محلی با حال و هوای امام رضایی اجرا می‌شود.

کد خبر 751193

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است