Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:59:56 GMT

بخش زیادی از تجهیزات صنعت پتروشیمی در داخل ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۸۲۴۷

بخش زیادی از تجهیزات صنعت پتروشیمی در داخل ساخته می‌شود

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تأکید کرد: بخش زیادی از تجهیزات با فناوری بالای صنعت پتروشیمی امروز در داخل کشور ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، جعفر ربیعی امروز پس از  امضای قرارداد ساخت ۲۴ دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ و احداث ایستگاه جمع‌آوری گازهای همراه نفت منطقه رگ‌سفید با شرکت‌های ایرانی در جمع خبرنگاران گفت: تأمین خوراک یکی از دغدغه‌های صنعت پتروشیمی و جمع‌آوری گازهای مشعل نیز از دغدغه‌های نفت بوده است که صنعت پتروشیمی به این منظور وارد بالادست خود شد و مسئولیت جمع‌آوری گازهای مشعل را به‌عهده گرفت تا با انتقال به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس آن را به خوراک پتروشیمی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پروژه بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل حدود یک میلیارد یورو هزینه دارد که ازسوی هلدینگ خلیج فارس تأمین می‌شود، افزود: امروز ساخت بخش‌هایی از این پروژه با صنعتگران داخلی امضا شد که این نشان می‌دهد بخش زیادی از تجهیزات با فناوری بالای صنعت پتروشیمی در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: با اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، بخش زیادی از گازهای همراه نفت که در خوزستان می‌سوزد، به خوراک با ارزش پتروشیمی تبدیل می‌شود.

ربیعی گفت: بیدبلند خلیج فارس مسئولیت جمع‌آوری روزانه ۵۹۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه نفت را به‌عهده دارد که افزون بر جلوگیری از گازسوزی، آن را به خوراک صنعت پتروشیمی تبدیل می‌کند و می‌تواند به صادرات و تبدیل به محصولات با ارزش‌تر در صنایع پایین‌دستی منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پتروشيمي جمع آوری گازهای مشعل صنعت پتروشیمی بخش زیادی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، احسان رسولی اظهار داشت: صبا فولاد خلیج فارس در فروردين ماه سال جاری موفق به تولید ۱۳۱ هزار و ۸۱۱ تن بریکت گرم شد.

معاون بهره برداری شرکت صبا فولاد خلیج فارس ادامه داد: با ثبت این رقم، این شرکت رکورد جدیدی را در تولید ماهانه خود به ثبت رساند و از رکورد قبلی ماهانه این شرکت که ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ تن بود، عبور کرد.

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • احمد شهریاری مدیرعامل استقلال می‌شود؟! پتروشیمی خلیج فارس آماده جدال حقوقی با صدا و سیما بر سر حق پخش
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل