Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@04:48:55 GMT

اعلام برنامه توزیع روغن برای سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۸۳۱۵

بر اساس نامه دبیر ستاد تنظیم بازار، کارخانه‌های تولیدی در سال جاری باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش‌های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنف و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند.

عباس قبادی طی نامه‌ای به مسوولان سازمان حمایت، وزارت جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاونت امور صنایع وزارت صمت درباره سیاست‌گذاری عرضه و توزیع روغن خوراکی در سال ۱۴۰۰، اعلام کرده که میزان روغن خام مورد نیاز برای تولید و توزیع روغن نباتی برای شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۵۰ هزار تن(۷۹۰ هزار تن روغن خام و ۲۶۰ هزار تن روغن از محل استحصال دانه روغنی وارداتی) مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقادیر مورد نیاز روغن خام برای تحقق برنامه تولید و آرامش بازار نیز شامل ۲۴۰ هزار تن روغن خام پالم، ۴۰۰ هزار تن روغن خام آفتاب و ۱۵۰ هزار تن روغن خام سویا است. همچنین از محل استحصال روغن از دانه روغنی سویا وارداتی حدود ۲۶۰ هزار تن روغن استحصال می‌شود که در فرآیند تولید و عرضه به کشور قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه جدول سهمیه کارخانه‌های تولیدی مورد تایید انجمن‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط قرار گرفته، در نامه نوشته که کارخانه‌های تولیدی بر اساس برنامه ابلاغی باید نسبت به تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تن روغن که ۱۲۰ هزار تن در بخش‌های خانوار، ۲۵ هزار تن در بخش صنف و ۳۵ هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند. البته جابه‌جایی ارقام اعلامی در صورت لزوم و به منظور مدیریت بازار امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین بر اساس اعلام دبیر ستاد تنظیم بازار کارخانه‌های تولیدی باید برنامه‌ریزی لازم برای تولید روغن در بخش خانوار به‌صورت ۷۰ درصد روغن مایع‌(معادل ۸۴ هزار تن) و ۳۰ درصد روغن نیمه جامد (معادل ۳۶ هزار تن) و به تفکیک روغن تولیدی مایع خانوار ۶۰ درصد پخت و پز (معادل ۵۰ هزار تن) و ۴۰ درصد سرخ کردنی (معادل ۳۴ هزار تن) را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه این نامه با اشاره به تکالیف دولت در رصد و پایش واردات و توزیع انواع روغن خام و ساخته شده، تاکید شده که همه واحدهای تولیدی، توزیعی و پخش مکلف به ثبت اطلاعات ترخیص، تولید و توزیع به تفکیک خریدار در سامانه جامع تجارت داخلی شدند. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز باید بر کلیه مراحل تامین، تولید و توزیع و رعایت قیمت‌های مصوب نظارت حداکثری داشته باشد و با تخلفات احتمالی برخورد کند.

برچسب ها: روغن ، توزیع روغن ، 1400 لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NoJ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: روغن توزیع روغن کارخانه های تولیدی هزار تن روغن خام هزار تن در بخش توزیع روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی اصغر غفاری آثار همزمان با روز جهانی کارگر با حضور در کارخانه بینا رزن، اظهار داشت: کارگران در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، نقش به سزایی دارند.

فرماندار رزن در آیین تجلیل از کارگران با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: کارگران در همه حوزه‌ها تأثیرگذارند و چرخه تولید جامعه دست این قشر زحمتکش است.

وی با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر افزود: محور تحقق شعار سال کارگران سخت‌کوش واحدهای صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه‌ محوری خود می‌دانیم.

غفاری‌آثار افزود: پویایی تولید به دست‌های توانمند و زحمت کش کارگران گره خورده و موتور محرکه اقتصاد هر جامعه‌ای را کارگران تشکیل می‌دهند.

فرماندار رزن در راستای پیگیری و تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با حضور در واحد تولیدی بینا رزن تولید کننده مواد غذایی، از این شرکت بازدید کرد و در این بازدید مسائل و مشکلات این مجموعه صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیات لازم جهت افزایش بهره وری و رفع موانع تولید اتخاذ شد.

گفتنی است؛ این واحد تولیدی در طرح توسعه ای خود در دولت سیزدهم با دریافت غریب به ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۷۰۰۰ متر مربع سوله ساخته است که تا دو ماه آینده فاز اول توسعه با اشتغال ۲۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید

دیگر خبرها

  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین