Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در آب‌های گلستان، از سوی سازمان شیلات ایران تا ۲۵ فرودین ماه تمدید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از شیلات گلستان، محسن یحیایی اظهار داشت: با توجه به درخواست اداره کل شیلات و تشکل‌های صیادی و مصوبه کمیته مدیریت صید استان، فصل صید ماهیان استخوانی در آب‌های گلستان، از سوی سازمان شیلات ایران تا 25 فرودین ماه تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کاهش میزان صید نسبت به فصل گذشته، پایین بودن سرانه صید و تعداد دفعات پره‌کشی و بحران‌های ناشی از بیماری کرونا، از جمله عوامل تاثیر گذار در تمدید فصل صید امسال بوده است.

یحیایی با اشاره به دلایل کاهش میزان صید در استان بیان داشت: یکی از مهمترین دلایل تمدید زمان صید در سال جاری، کوچ دیرهنگام ماهی سفید به سواحل استان است که امیدواریم با این تمدید شاهد رشد صید این گونه ارزشمند در استان باشیم.

صید ماهی امسال 14 درصد افزایش یافتکاهش 42 درصدی صید ماهی در گیلان؛ دام‌ صیادان غیرمجاز از دلایل این کاهش استصید ماهی در استان گیلان 8 درصد کاهش یافت

وی افزود: عدم وجود مولد فیل ماهی در مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید مرجانی استان، موجب جلوگیری از تکثیر این گونه ارزشمند خاویاری در سال جاری شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گفت: بدیهی است تمدید زمان صید تعاونی‌های پره استان امکان تامین مولد فیل ماهی ماده با کیفیت برای مرکز مذکور و تکثیر موفق این گونه را فراهم می‌کند.

وی افزود: در تمامی تعاونی‎‌های صید پره استان، کارشناسان شیلات و ناظران پره مستقر هستند و بنابراین امکان رعایت کلیه مقررات صید و صیادی فراهم است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

به گفته یحیایی از آغاز فصل صید تاکنون بیش از 373 تن انواع ماهی از جمله سفید، کفال، کپور، کلمه از آب‌های استان صید شده که سهم هر شرکت تعاونی به طور متوسط 22 تن بوده است.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صید ماهی فصل صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی که روی دو پا راه می‌رود!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 یکی از شگفتی‌های طبیعت ماهی است. که روی دو پای عجیب و شاخه مانندش راه می‌رود. این ماهی زره‌دار به سینه‌سرخ دریایی مشهور است. تصاویر این ماهی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • ماهی که روی دو پا راه می‌رود!
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!