Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه روز گذشته جلسه‌ای در رابطه با بررسی پرواز‌های ترکیه برگزار شد که در آن جلسه تصمیمی برای لغو این پرواز‌ها گرفته نشده است، گفت: هم اکنون جلسه اضطراری برگزار شده و تصمیم نهایی در این خصوص گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: براساس نامه وزیر بهداشت به وزیر کشور مقرر شده بود که تصمیمی مبنی بر لغو پرواز‌های ترکیه گرفته شود و در این خصوص جلسه اضطراری برگزار شده و ممکن است تا یک ساعت دیگر نتیجه را اعلام کنند و ممکن است تا چند ساعت دیگر تصمیمی برای لغو  پروازها گرفته شود و ممکن است اصلا این پروازها لغو نشوند بنابراین چند ساعت دیگر در این رابطه نظر نهایی را اعلام می‌کنیم.

ذیبخش بیان کرد: به محض ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبات این ستاد در خصوص قطع پرواز‌ها به ترکیه اجرایی خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: البته تعدادی از مسافران ایرانی در ترکیه حضور دارند که قطعا ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص نحوه بازگشت این مسافران نیز تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد، ضمن اینکه برای بازگشت شهروندان ترکیه به خاک کشورشان نیز باید پرواز‌هایی برقرار کرد.

بیشتر بخوانید

گران فروشی بلیت هواپیما باز هم توسط سودجویان/ هنوز لغو پروازی اعلام نشده است

ذیبخش با اشاره به اینکه روزانه ۴۰ پرواز به ترکیه از طریق ایرلاین‌های داخلی ورود و خروج دارند، افزود: با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در کشور ترکیه استقبال مسافران هم از انجام سفر به این کشور کاهش یافته و خود به خود میزان سفر به این کشور کاهش یافته است، چراکه هم اکنون پیک سفر به این کشور گذشته و مسافران این مسیر  اقبالی برای انجام سفرها ندارند. 

براساس این گزارش تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این  از اعلام آمادگی این سازمان برای قطع پرواز‌ها به ترکیه با ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و تاکید کرد: هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغی در این باره به ما نداشته است.

زنگنه ادامه داد: البته باید به این موضوع توجه داشت که به هر حال تعدادی از مسافران ترکیه‌ای در کشور ما حضور دارند و تعدادی از ایرانی‌ها هم در کشور ترکیه حضور دارند که بالاخره باید به کشور برگردند و نمی‌توان همه پرواز‌ها را به ناگاه کاملاً متوقف کرد با این حال ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: البته در همه پرواز‌های خارجی و همین پرواز‌های ترکیه، تست منفی کرونا یکی از الزامات برای مسافران است و مسافران باید حتماً تست معتبر منفی کرونا داشته باشند.

 البته  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم اعلام کرده بود که لغو پروازهای ترکیه مربوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست و در صورتی که تصمیمی در این خصوص گرفته شود ما اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرواز خارجی سازمان هواپیمایی ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان هواپیمایی کشوری پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی