Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:10:31 GMT

شیب صعودی شیوع بیماری کووید۱۹ در قم نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۹۵۷۶

شیب صعودی شیوع بیماری کووید۱۹ در قم نگران‌کننده است

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس، افزود: مجددا ویروس در حال اوج‌گیری است و موج اخیر وسیع و صعودی بوده که این ماهیت ویروس جهش یافته است.

وی اضافه کرد: ابتلا و بستری با ویروس جهش یافته شیب آسانسوری دارد و فعالیت آن به‌گونه‌ای است که به یک‌باره آمار زیاد شده و شاهد حجم زیاد بستری‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعداد بیماران بدحال ما در چند هفته گذشته کمتر از پنج نفر بود، اما امروز بیش از ۴۰ نفر از بیماران کرونایی بستری، بدحال هستند.

قدیر خاطرنشان کرد: متاسفانه دورهمی‌ها، آزاد کردن تجمعات و مسافرت‌ها با وجود مخالفت کامل وزارت بهداشت، موجب شد تا ویروس در سطح کشور چرخیده و شاهد اوج‌گیری ویروس هستیم.

وی با بیان این‌که بیمارستان فرقانی به چرخه بستری بیماران اضافه شده، بیان کرد: تمامی بیمارستان‌های استان باید آمادگی کامل داشته و بخشی از بیمارستان را برای بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند تا در صورت نیاز استفاده شود.

وی تاکید کرد: نیازمند حضور نیروهای جهادی مثل گذشته هستیم و دست یاری به سمت نیروهای جهادی دراز می‌کنیم.

قم از ۲۵ اسفندماه سال گذشته از منطقه آبی وارد زرد کرونایی شد ‌و مسئولان ذی‌ربط درباره احتمال وخیم‌تر شدن وضعیت در صورت انجام سفر و دورهمی و دیدوبازدیدهای عید از سوی شهروندان و همچنین رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی هشدار داده بودند.

از ۱۳ فروردین‌ماه هم‌زمان با خیز چهارم کرونا در کشور، استان قم نیز از جمله مناطقی است که در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.            

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس رفسنجان ۱ (۵)-(۴) ۱ پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

مس رفسنجان و پیکان در چهارچوب جام حذفی به مصاف هم رفتند.

طرفداری | مس رفسنجان به مرحله بعدی جام حذفی صعود کرد.

مس رفسنجان در چهارچوب جام حذفی برابر پیکان قرار گرفت و در دیداری جذاب موفق به شکست این تیم شد.

ابتدا جلال الدین محمدی در دقیقه ۳۲ دروازه پیکان را باز کرد و ابوالفضل زمانی در دقیقه ۴۸ کار را به تساوی کشاند.

این دیدار سراسر موقعیت خطرناک بود اما دروازه‌بان جوان پیکان باعث شد این دیدار بیش از این گل نداشته باشد.

محمدرضا دیناروند ۲۱ ساله با بیش از ۱۰ مهار که نیمی از آن موقعیت صد‌ در صد گلزنی بود سر راه رفسنجانی‌ها شد تا عنایتی دروازه‌بان جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کرده باشد.

نکته جالب دیگر میانگین سنی پیکان در این دیدار بود که کمتر از ۲۲ سال ثبت شد.

درنهایت کار به ضربات پنالتی کشیده شد و شاگردان نویدکیا راهی مرحله بعد شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • مس رفسنجان ۱ (۵)-(۴) ۱ پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!