Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانساز گفت: بالغ بر ۵۰۰ هکتار از اراضی رها شده باغات چای به چرخه تولید بازگشته و ۱۰ هکتار اراضی بهسازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «حبیب جهانساز» عصر امروز(دوشنبه، 16فروردین) در دیدار با فرماندار فومن اظهار کرد: به منظور حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی چایکاران، تسهیلات خوبی برای مکانیزاسیون و اصلاح باغات با سود چهار درصد به چایکاران و هفت درصد به کارخانه داران پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه حمایت‌های دولت، نقش موثری در بهبود وضعیت تولید محصول و توسعه صنعت چای در کشور داشته است افزود: ۲۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای هر هکتار اصلاح و احیاء و همچنین تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه درگردش برای چایکاران پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به یکنواخت بودن نسبی اقلیم غرب و شرق استان گیلان و مشابهت کیفیت چای تولیدی در شرق و غرب استان گفت: مهمترین بحث در کیفیت چای، نحوه فرآوری این محصول در کارخانه است و منطقه تولید آن تاثیر زیادی ندارد.

 

جهانساز در راستای اعلام قیمت برگ سبز چای در سال جدید تصریح کرد: شورای قیمتگذاری، قیمت‌ها را بموقع اعلام کرد که برای برگ سبز چای درجه یک 6 هزار ۶۹۰ تومان است.

 

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه در سال جاری با ۴۵ درصد افزایش قیمت برگ سبز نسبت به سال گذشته، سیاست‌ها به نفع چایکاران داخلی اتخاذ شده خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۰۰ هکتار از اراضی رها شده باغات چای به چرخه تولید بازگشته و ۱۰ هکتار اراضی بهسازی شده است.

 

وی اظهار کرد: پنج تا ۶ کارخانه رها شده به چرخه تولید بازخواهد گشت و مجموع ۱۶۵ کارخانه فعال خواهند شد که دو مورد از این موارد در شهرستان فومن خواهند بود.

 

جهانساز افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از استان‌های گیلان و مازندران برداشت شود.

 

در ادامه «محمدرضا محسنی» با بیان اینکه وضعیت صنعت چای در شهرستان که باغات آن سرمایه‌ای ملی است با سیاست‌های جدید و حمایت‌های دولت تغییرات محسوس و مثبتی کرده گفت: اهتمام دولت در پرداخت بموقع طلب چایکاران، وضعیت این صنعت را به خوبی متحول کرده و در نتیجه، علاقه و استقبال چایکاران افزایش بسیاری یافته است.

 

فرماندار فومن با اشاره به این که اتکاء به ظرفیت‌های تولید داخلی در بخش کشاورزی از جمله چای، گیاهان دارویی، نوغان، زراعت چوب و موارد مشابه، بسیار موثر و راهگشای رفع مشکلات و زمینه ساز توسعه و درآمد پایدار است خاطرنشان کرد: لزوم خودباوری و استفاده از قابلیت‌های محلی در استان و شهرستان مورد تاکید است زیرا اقلیم گیلان توان توسعه صنایع مربوطه در این حوزه‌ها را دارد.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: چای برگ سبز چای باغات چای چرخه تولید برگ سبز رها شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد