Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:23:28 GMT

پیگیری برای ترفیع حق‌الجلسه شوراهای اسلامی روستاها

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۰۳۵۲

پیگیری برای ترفیع حق‌الجلسه شوراهای اسلامی روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان عصر امروز در نشست ویدئوکنفرانسی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور با موضوع انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع ۳۰۷ روستا در استان سمنان، واجد شرایط برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد ۱۶ روستا در استان سمنان دارای جمعیت بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر و شورای اسلامی پنج‌نفره است، ادامه داد: درمجموع ۹۵۳ نفر به‌عنوان اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان انتخاب خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: تعامل با صداوسیمای استان، رسانه‌های مکتوب و اصحاب رسانه و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی به‌منظور افزایش مشارکت در بحث انتخابات در دستور کار قرار دارد.

صمیمیان با بیان اینکه پیگیری برای ترفیع حق‌الجلسه شوراهای اسلامی روستاها از مباحثی است که در حال انجام است، افزود: با هدف ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی روستاها و تأثیرگذاری و ایفای نقش بیشتر آن، پیگیری به‌منظور حضور شورای اسلامی روستاها در جلسات کمیسیون مرتبط با توسعه، پیشرفت و آبادانی روستاها در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور ترغیب و تشویق روستاییان برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی روستاها در استان، پیگیری جهت برگزاری جلسات با معتمدان، متنفذان و شوراهای فعلی روستاها در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان روستاها رسانه انتخابات شوراهای اسلامی روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم

در مراسمی به مناسبت روز شوراها، به اینکه ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در مراسمی به همت شورای اسلامی استان اردبیل، با حضور استاندار اردبیل، رییس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان از شوراهای برتر، اعضای شورای اسلامی و پیشکسوتان شورا تجلیل شد.

شوراها که منتخبان مردم در روستاها و شهرها هستند، خدمت به مردم در این عرصه را افتخاری بزرگ عنوان کردند .

این شوراها که پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند نقش اساسی در پیگیری و تحقق مطالبات مردم دارند.

در این مراسم که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، به این موضوع که ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد.

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه شورا در پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: شوراها باید در جلب رضایتمندی مردم و تأثیرگذاری در جامعه همت ویژه داشته باشند.

سید حامد عاملی تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در استان برای پیشبرد اهداف توسعه استان وجود دارد که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

وی از پیگیری برای ارائه کارت به شوراها خبر داد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا، از تلاش و همت شورای اسلامی استان در پیگیری مطالبات مردم تشکر کرد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو سیاست دستگاه قضایی را تعامل با مسئولان برای توسعه استان عنوان کرد و افزود: در این راستا دستگاه قضایی برای تحقق مطالبات مردم از شوراها حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شوراها بدون منت به مردم خدمت می‌کنند و این امر قابل تقدیر و قدردانی است.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا اضافه کرد: همایش گرامیداشت روز شورا در محل سالن پارک بانوان اردبیل برگزار شد.

ابراهیم صفری بیان کرد: در این همایش از شوراهای برتر، پیشکسوتان شورا و اعضای شورا تجلیل و قدردانی شد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر سه هزار و 255 شوراها در روستاها و شهرهای استان فعالیت می‌کنند که این شوراها نقش اساسی در پیگیری مطالبات مردم دارند.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای پیگیری و تحقق مطالبات مردم جلسات و بازدیدهای مختلفی توسط شورای اسلامی استان برگزار شده و در این جلسات و بازدیدها از ظرفیت نمایندگان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری و تحقق مطالبات مردم استفاده شده است.

صفری گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های روستاها و شهرها اولویت اساسی است و در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود