Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه دیدار دبیران کمیسیون‌های هیئت دولت با معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با قدردانی از دبیران کمیسیون های هیئت دولت در سال های اخیر گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید این جهت گیری مدنظر قرار گرفت که کمیسیون های هیئت دولت از توانمندی کارشناسی مطلوبی برخوردار باشند و دبیران این کمیسیون‌ها فقط به پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی محدود نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به توان کارشناسی کمیسیون های هیئت دولت تصریح کرد: خوشبختانه مصوبات هیئت وزیران با اتکا به بررسی های کارشناسی انجام شده در کمیسیون های مربوطه هیئت دولت، از قوت و استحکام مناسبی برخوردار هستند و معمولاً پیشنهاداتی که از مسیر کمیسیون‌ها در جلسات هیئت وزیران مطرح می‌شود به تصویب می‌رسند چراکه بررسی و کارشناسی لازم در خصوص این پیشنهادات انجام شده و مصلحت اندیشی های لازم نیز مدنظر قرار گرفته است.

جهانگیری با قدردانی از اقدامات دفتر هیئت دولت برای کسب نظرات و دیدگاه های نخبگان، صاحبنظران و ذی‌نفعان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اقدامات دفتر هیئت دولت و کمیسیون‌های آن در راستای الکترونیکی شدن فرایندها و شفاف‌سازی امور نیز حائز اهمیت است که لازم است این اقدامات و دستاوردها به اطلاع جامعه رسانده شود.

معاون اول رئیس‌جمهور از دبیر هیئت دولت و دبیران کمیسیون های دولت خواست در فرصت محدود باقی مانده تا پایان دولت تدبیر و امید اولویت‌بندی مناسبی در خصوص پیشنهادات و موضوعات در دست اقدام انجام دهند به نحوی که موضوعات مهم و تعیین کننده با سرعت بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و تا پایان دولت به سرانجام برسند.

سیمایی صراف دبیر هیئت دولت نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد دفتر هیئت دولت در مدت اخیر ارائه کرد و گفت: دفتر هیئت دولت علاوه بر اقدامات دبیرخانه ای، یک مرجع کارشناسی است که با دقت و سرعت بالا موضوعات را به صورت بی‌طرفانه و بدون جانبداری مورد رسیدگی و بررسی کارشناسی قرار می دهد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن تمامی فرآیندهای دفتر هیئت دولت و نیز الکترونیکی شدن مذاکرات جلسات هیئت وزیران در این دولت اظهار داشت: با الکترونیکی شدن این فرآیندها، تمام موضوعات مندرج در مصوبات و پیشنهادات و نیز تمامی سخنان مطرح شده در مذاکرات جلسات هیئت وزیران از طریق کلیدواژه های مرتبط قابل جستجو و دستیابی است که این امر به چابک شدن و دقت کار دفتر هیئت دولت افزوده است.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: پس از شیوع بیماری کرونا نیز با ایجاد بسترهای لازم، بخش زیادی از جلسات کمیسیون های هیئت دولت از طریق الکترونیکی برگزار شد و جلسات حضوری نیز با رعایت کامل موازین بهداشتی به انجام رسید.

در این جلسه همچنین تعدادی از دبیران کمیسیون های هیئت دولت گزارشی از عملکرد خود در سال های اخیر ارائه کردند و به بیان پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد دولت به خصوص در ماه های پیش رو پرداختند.

کد خبر 5182169

منبع: مهر

کلیدواژه: هیئت وزیران دولت تدبیر و امید اسحاق جهانگیری هیئت دولت مجلس شورای اسلامی برجام اسحاق جهانگیری سند همکاری ایران و چین وزارت امور خارجه محمد باقر قالیباف محمدجواد ظریف ایالات متحده امریکا هیئت دولت صحن مجلس محمد جواد ظریف حجت الاسلام حسن روحانی انتخابات 1400 تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها کمیسیون های هیئت دولت دبیران کمیسیون الکترونیکی شدن دفتر هیئت دولت هیئت وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • اسطوره در رئال مادرید می‌ماند؛ احتمال بالای تمدید قرارداد لوکا مودریچ برای یک فصل دیگر
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است