Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام شرایط ثبت نام برای نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی روستا را اعلام کرد.

معروف بسطامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی روستا در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و حداقل ۱۰۰ نفر جمعیت برگزار می شود و  روستاهای با جمعیت یک هزار و ۵۰۰ نفر دارای سه عضو اصلی شورا و ۲ عضو علی البدال و روستاهای با جمعیت بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر دارای پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی گفت:  کلیه داوطلبانی که قصد ثبت نام در شوراهای اسلامی روستاها را دارند، براساس اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور از امروز دوشنبه ۱۶ فروردین به مدت یک هفته می توانند نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در خصوص شرایط و نحوه ثبت نام داوطلبان شوراهای روستا نیز افزود: ثبت نام داوطلبان شوراهای روستا به ۲ روش حضوری از طریق مراجعه به بخشداری ها و یا دفاتر پیشخوان و روش غیر حضوری از طریق اپلیکشن انتخابات در زمان‌بندی تعیین شده انجام می شود.
بسطامی اضافه کرد: ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه سه ماه قبل از زمان ثبت نام، اصل شناسنامه عکسدار و تصویر آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت و تصویر آن برای آقایان و همچنین ارائه عکس جدید سه در چهار در هنگام ثبت نام الزامی است.
وی داشتن سواد خواندن و نوشتن برای ثبت نام در انتخابات شوراها روستاهای تا ۲۰۰ خانوار و ارائه اصل مدرک دیپلم برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار را از دیگر ضوابط و قوانین انتخابات روستاها در سال ۱۴۰۰ ذکر کرد و گفت: براساس ماده ۳۲ قانون انتخابات شهر و روستا اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا برای مقاماتی که قصد شرکت در انتخابات روستاها را دارند، الزامی است. 
ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند ۹۹ آغاز و طبق زمانبندی پس از یک هفته به اتمام رسید.
انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.
ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است که ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و ۳۱ امین استان از نظر جمعیت  محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام معروف بسطامی انتخابات 1400 شوراهای اسلامی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده است، گفت: در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود. - اخبار استانها -

عبدالخالق برزگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با گرامیداشت هفته شوراها از 9 تا 15 اردیبهشت اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مختلفی تدارک و تدوین شده است.

وی، عناوین هفته شوراها را برشمرد و گفت: 9 اردیبهشت به‌عنوان شوراها، تولید با مشارکت مردمی، 10 اردیبهشت، شوراها  و مشارکت اجتماعی زنان، 11 اردیبهشت شوراها و ارتقای سرمایه اجتماعی، 12 اردیبهشت شوراها و شاخص‌های کیفیت زندگی، 13 اردیبهشت شوراها و شادابی و نشاط اجتماعی، 14 اردیبهشت شوراها و رونق تولید و کارآفرینی و 15 اردیبهشت شوراها و درآمد پایدار محلی نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها را یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران نام برد و افزود: تشکیل شوراهای اسلامی را نشان از ظرفیت سیاسی ایران برای جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره امور کشور، تحقق مردم سالاری دینی و تمرکززدایی دارد.

برزگرزاده با بیان اینکه تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی در تحقق مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی دارد اضافه کرد: این نهاد در تسریع و تسهیل فرآیندهای توسعه، تقویت ارتباط و تعامل مردم با حاکمیت، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت، توان و قابلیت‌های مردم به‌عنوان بازیگران و کنشگران اصلی و صاحبان اصلی نظام در فرایند توسعه ملی نقش تاثیرگذاری دارد.

وی، 9 اردیبهشت را مصادف با فرمان تاریخی امام راحل(ره) در سال 1358 مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران در سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: ارتقای شأن منزلت و جایگاه شوراهای اسلامی پایه شامل عشایر، روستایی و شهری در بخش، شهرستان و استان هدف از برگزاری مراسم روز شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال، پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی و معرفی دستاوردهای شوراهای اسلامی به مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اهداف اجرا برنامه‌های هفته شوراها دانست.

برزگرزاده، هم‌اندیشی با صاحبان علم و تجربه، جوانان، زنان، نخبگان و اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم ذکر و بیان کرد: این هم‌اندیشی در راستای بررسی آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی شوراهای اسلامی و راهکارهای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

وی تجلیل از برترین‌های خانواده بزرگ شوراهای اسلامی و شهروندان نمونه برتر در تعامل با شوراها را از دیگر امور در این هفته دانست و اضافه کرد: در هفته شوراها ضمن برگزاری همایش با حضور منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان بوشهر و شهرستان‌‌ها، از اقدامات و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تعداد اعضای شوراهای استان را یک‌هزار و 460 نفر دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر 10 شورای اسلامی در سطح شهرستان، 25 شورا در بخش‌ها و 40 شورا در سطح شهرها تشکیل شده است.

برزگرزاده با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و 250 نفر عضو شوراهای روستایی این استان هستند، تصریح کرد: 150 نفر اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بانو و مابقی آقایان هستند.

وی تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر را 210 نفر اعلام کرد و گفت: در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده و در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر وی جایگاه شوراها در قانون اساسی را بسیار رفیع دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم و به‌صورت مستمر پیگیر حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است