Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوبت به ستاره و مهاجم فوق العاده سابق استقلال و سرمربی فعلی تیم هوادار تهران رسید که تیم منتخب قرن را انتخاب کند. 

یکی دیگر از کارشناسان فوتبال و بزرگان که در تیم منتخب قرن با طرفداری همکاری کرد و برترین های خود را برگزید رضا عنایتی بود. سرمربی تیم هوادار که سابقه درخشانی در عرصه باشگاهی دارد و اکنون در عرصه ای دیگر و در سمت سرمربی تیم هوادار می کوشد که این تیم جوان و آینده دار را به لیگ برتر بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در محل تمرین باشگاه هوادار حاضر شدیم و با سرمربی این تیم، رضا عنایتی در خصوص برترین های قرن ایران و نظر او صحبت کردیم. ما را تا پایان همراهی کنید.

 

سلام و درود به مخاطبین عزیز رسانه طرفداری؛ امروز به خیریه عمل آمدیم، محل تمرین باشگاه هوادار و سرمربی این تیم، پیشکسوت فوتبال ما، ستاره باشگاه استقلال، جناب آقای رضا عنایتی این جا مهمان ما هستند. برای پروژه تیم منتخب قرن برای سال 1400. آقا رضا سلام، خیلی ممنون که برابر دوربین طرفداری قرار گرفتید.

مرسی. سلام می کنم خدمت شما و همکاران محترم تان و بینندگان عزیز. سال نو را تبریک می گویم. امیدوارم که سال 1400 پر از سلامتی و برکت برای هموطنان عزیز باشد و روزهای خوبی را پشت سر بگذارید. فکر می کنم پارسال سال خوبی برای دنیا و ایران نبود. ان شالله که 1400 یک سالی باشد که بتوانیم دوباره به هم نزدیک شویم و هم را در آغوش بگیریم. این فاصله ها اذیت کننده شده است. امیدوارم این بیماری هرچه سریع تر رخت ببندد و بتوانیم صمیمت قبلی را داشته باشیم.

برویم سراغ تیم منتخب قرن و برترین های ورزش ایران در قرنی که گذشت. فکر کردید که چه کسانی را انتخاب کنید؟

مطمئنا در قرن اتفاقات زیادی در ورزش می افتد و بازیکنان باکیفیت زیادی هستند. هر کدام از عزیزان را که اسم ببریم، مطمئنا در حق یک سری از بازیکنان اجحاف می شود. حالا ما نظر خود را می گوییم ولی ورزشکارانی که افتخارآفرینی می کنند برای کشور و برترین و بهترین هستند. ما فقط اسم می آوریم. این دلیل نمی شود که نظر ما، نظر مطلق باشد. امیدوارم همه ورزشکاران بتوانند سالیان سال برای کشور ما افتخار کسب کنند.

انتخاب خیلی سخت است، چون گزینه ها زیاد هستند و همه نیز از خوب ها هستند و بخواهی در این سیر عظیمی لیستی یکی را انتخاب کنی، کار سخت می شود.

با گلر شروع کنیم.

خدا ناصر خان را رحمت کند، فکر می کنم که ایشان فوق العاده بودند. هم به لحاظ فنی خیلی بالا بودند و هم به لحاظ اخلاقی. من ناصر خان حجازی را می نویسم.

کاش یک لیست داشتیم، چون خیلی از دوستان را ممکن است فراموش کنیم. از روی لیست می توانستیم حضور ذهن پیدا کنیم و تداعی خاطر شود. من می ترسم اسامی از توی ذهنم جا بماند و انتخاب خیلی سخت می شود.

اتفاقا این فکر را مطرح کردیم اما این شائبه به وجود آمد که ممکن است بگویند طرفداری دارد تلقین می کند و یا اسطوره ای را ما فراموش کنیم.

خب می شد از کارشناسان پرسید و مشورت گرفت. چون مطمئنا لیست بلند بالایی می شود. انتخاب 11 نفر برای یک قرن. به عنوان یک پیشنهاد این را عرض کردم.

اگر موافق باشید برویم سراغ مدافعان.

فکر می کنم که سیدجلال هم برای تیم ملی و هم برای تیم باشگاهی خوب بازی کرده است. از جمله بازیکنانی است که در سن بالا نیز توانسته خودش را حفظ کند. الان نیز در سن 38 سالگی بازهم می بینیم که جزو بهترین سال های است. فکر می کنم که جلال حسینی یک روند خوبی در بحث ملی و باشگاه داشته است.

من فکر می کنم که قدیم ها تعصب به فوتبال بیشتر بود. الان کمرنگ تر شده است و مسائل مالی در اولیت است. بازیکنان خیلی راحت جابجا می شوند بدون اینکه ببینند در کدام تیم بازی می کنند. اگر اجازه بدهید آقای نصر الله عبدالهی را به عنوان دفاع وسط انتخاب می کنم. من خودم بازی های ایشان را ندیدم اما شنیدم که خیلی با تعصب بودند.

آن موقع فوتبال بیشتر دلی بود و بحث مالی خیلی دخیل نبود. همه بازیکنان از دل و جان مایه می گذاشتند و این واقعا ستودنی است. الان باید قبول کنیم که مقداری هم تعصب ها کمرنگ شده و هم شرایط اقتصادی طوری شده که بازیکنان بیشتر دوست دارند یک اندوخته داشته باشند برای بعد فوتبال شان و این ها باعث شده است که فوتبال رنگ و روی دیگری به خود بگیرد.

دوتا مدافع چپ و راست نیز انتخاب کنید.

خب دفاع راست که مهدی مهدوی کیا سالیان سال نیز در آلمان بازی کرده است و او را هم به لحاظ شخصیتی و هم به لحاظ فوتبالی خیلی دوستش دارم و قبولش دارم. وقتی بازیکنی 7-8 سال در سطح اول فوتبال دنیا بازی کند حتما بهترین است.

آن سمت زمین نیز با توجه به اینکه من خودم در تیم ملی بودم و احسان حاج صفی اولین بار به تیم ملی دعوت شد، یک بازیکن فوق العاده بااستعداد. اینکه شما ادامه دار باشی و چندین و چند سال بتوانیم برای تیم ملی و باشگاهی خوب بازی کنی، من احسان حاج صفی را انتخاب می کنم.

برویم یک خط جلوتر و هافبک دفاعی.

به هر حال اوساسونا و اسپانیا و گل زدن به رئال مادرید و بودن 20-21 سال در سطح اول فوتبال دنیا، خب باید جواد نکونام را باید نوشت.

من سه تا هافبک از نسل قدیم و جدید می خواهم در هافبک ها بیاورم. حالا شاید یکم پست هایشان جابجا شود اما دوست دارم این سه هافبک باشند. سمت راست را آقای قلیچ خانی انتخاب می کنم که خیلی از ایشان تعریف شده است. هافبک هجومی نیز علی کریمی که بدون استثنا می تواند بهترین بازیکن قرن باشد و ناصر محمد خانی نیز که هرجا صحبت می شود از سرعت، از تکنیک، از فوتبال بسیار زیبایش و من این سه نفر را انتخاب می کنم.

آقای قلیچ خانی را غیر از دروازه بان در همه پست ها انتخاب کرده اند.

خب این یک حسن خیلی بزرگ است که شما یک بازیکن داشته باشی که همه جا بتوانید ازش استفاده کنید. فکر می کنم که آن مربیان در آن زمان خیلی خوش شانس بودند. می دانید که بازیکنان چند پسته عصای دست مربیان در طول فصل هستند. اتفاقاتی در فصل رخ می دهد که شما پیش بینی نمی کنید اما با داشتن بازیکنان چند پسته، خیالتان راحت است. خیلی خوشحال هستم که آقای قلیچ خانی را انتخاب کردم.

با انتخاب دو مهاجم پرونده تیم بسته می شود. اینجا جایی است که خود شما هم می توانید قرار بگیرید.

نه من نمی توانم در تیم منتخب قرن باشم با وجود علی دایی. رکوردار گلزنی در دنیا که هنوز هم رکوردش جابجا نشده است. یک مکمل فوق العاده خوب کنار آقای دایی می گذارم. آقای خداداد عزیزی را به عنوان مهاجم بعدی می نویسم. ما در برابر این ها باید درس پس بدهیم.

شکسته نفسی می کنید. شما بازیکن خوبی بودید. ولی خب خیلی تیم خوبی شد.

نظرم را گفتم و مطمئن هستم که نظرم با بقیه متفاوت است. این چیزی بود که در ذهن داشتم.

از بین این 11 بازیکن به ترتیب اولین، دومین و سومین بازیکن قرن را می خواهیم.

اولین را ناصر خان حجازی می نویسم. دومی را علی دایی می نویسم و سومی را جواد نکونام.

این تیم را قرار است کدام مربی هدایت کند؟ یک مربی ایرانی و یک مربی خارجی.

مربی ایرانی را حشمت خان مهاجرانی انتخاب می کنم و فکر می کنم که واقعا حقش است. و مربی خارجی را نیز کارلوس کی روش را انتخاب می کنم که یک شرایط خیلی خوبی را برای فوتبال ما به وجود آورد.

بهترین داور را نیز آقای علیرضا فغانی انتخاب می کنم. ایشان پرچم دار داوری ما در سطح اول دنیا بود. سالیان سال در سطح اول فوتبال در لیگ خودمان و در دنیا داوری کرد و بهترین اتفاق ها افتاد.

برترین تیم قرن.

خب استقلال 1990 که با منصور پورحیدری قهرمان شد به عنوان بهترین تیم قرن انتخاب می کنم.

و اما ورزشکاران برتر قرن که شامل همه رشته های ورزشی می شود.

من واقعا حیفم می آید که اسم منصور پورحیدری را ننویسم. چرا؟ چون به لحاظ اخلاقی بسیار شایسته بود و ایشان در هر دو جام استقلال نقش پررنگی داشت. بگذارید من یکی از برترین ورزشکاران را اسم منصور پورحیدری بنویسم. پدر استقلال بودند و همیشه جایشان سبز است. از کشتی گیران فرنگی کارمان نیز یاد کنیم. حمید سوریان عزیز که مدال ها و افتخارات زیادی کسب کرد. آخرین گزینه را نیز کیمیا علیزاده انتخاب می کنم که اولین مدال بانوان را در سطح المپیک گرفت.

فرم نظرخواهی تکمیل شده رضا عنایتی

 

اخبار داغ 

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ جناب سرهنگ ستاره سرشناس سینما به تیم ملی تنیس دعوت شد آزادی 6 مدلینگ زن و مرد از زندان، با عفو رهبری / یک خانم بازیگر هم بود + اسامی و عکس ها ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت رابین گوزنس: از کریستیانو رونالدو پیراهنش را خواستم و او گفت نه! سایه شوم نژادپرستی و واکنش تاسف بار فوتبال اسپانیا به آن

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم منتخب قرن انتخاب می کنم فکر می کنم رضا عنایتی فوق العاده سطح اول هم به لحاظ تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست برخط ایده پردازی با موضوع فرصت‌های هفته جمعیت امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور حجت الاسلام رسول ساکی دبیر مجمع فعالان جمعیت کشور و حجت الاسلام محمد مجید دایی دایی، ایده‌پرداز و طراح سامانه دعوت برگزار می‌شود.

نشست مذکور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۲۰ به صورت برخط از طریق پیوند https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam برگزار می‌شود.

کد خبر 6094326 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) علی دایی بر پیشانی این زن بوسه زد
  • دشان جدایی ژیرو از میلان را تأیید کرد
  • اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود
  • هاینر: رانگنیک انتخاب خوبی برای بایرن مونیخ است
  • انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال | فقط ستاره پوستر؟
  • عنایتی: از این صحبت‌ها خسته شدم!
  • عنایتی: باخت مقابل شمس‌آذر تلنگری برای پیکان بود
  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری