Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:43:16 GMT

قاچاق کالا مهمترین مانع تولید و سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۰۹۶۳

قاچاق کالا مهمترین مانع تولید و سرمایه گذاری است

به گزارش ایرنا سرهنگ علیرضا مرزبانی روز دوشنبه در نشست با ماموستایان و معتمدین مرزنشین بانه اظهار داشت: موانع تولید و سرمایه گذاری باعث شده که اقتصاد شکننده و چالشی در کشور شکل بگیرد که باید با موانع تولید براساس منویات مقام معظم رهبری عمل شود.

وی با اشاره به نقش تهاجم فرهنگی در جامعه افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی، مشکلات اقتصادی کشور و بی توجهی به آموزه های دینی ناشی از تهاجم فرهنگی است که دشمن به لایه های درونی جامعه وارد شده و اقتصاد کشور را نیز هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مرزبانی گفت: ریشه بخشی از مشکلات اقتصادی در تغییر در سبک زندگی است که این ناشی از تاثیر تهاجم فرهنگی دشمن و نتیجه توطئه دشمنان اسلام است و بخشی از کالاهای که از مرزها به صورت قاچاق وارد کشور می شود با تفکر، برنامه ریزی و سازماندهی شده وارد می شود.

فرمانده مرزبانی کردستان با بیان اینکه به دلیل اینکه بخشی از جامعه با توطئه های دشمن آشنایی ندارند ناآگاهانه به اقتصاد کشور ضربه می زنند اظهار داشت: پیش بینی می شود که امسال با کاهش تولید دام مواجه می شویم چراکه بخشی از دام مولد از کشور خارج شده و کشور را با چالش مواجه کرده است.

سرهنگ مرزبانی یادآور شد: باید همه جامعه از مزایای مرزی بهره مند شوند و ساز وکار برای بهره مندی از این مزایا و بسترهای صادرات فراهم شود.

وی یکی از موانع اقتصاد پایدار را قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: ملاک عمل ما در برخورد با قاچاقچیان قانون است و بر اساس قانون اگر کسی در نقطه صفر مرزی به اخطارهای مامور مرزی توجه نکرد مامور مرزی اجازه دارند با آن برخورد کنند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به نقش روحانیون در جامعه اشاره کرد و گفت: در کشور ما که حکومت، قانون و تعاملات بر مبنای اسلام است روحانیون مهمترین قشر تاثیر گذار جامعه محسوب می شود که در ۴۰ سال گذشته علمای دینی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و با حضور روحانیون مشکلات اجتماعی کمتر شد.

بهره مندی چهار هزار نفر از مزایای کارت های پیله وری

فرماندار شهرستان بانه نیز با اشاره به ادامه روند واردات ۱۰۰ قلم کالا  در راستای ساماندهی مبادلات مرزی در مرز سیرانبند بانه گفت: چهار هزار مرزنشین بانه از مزایای کارت های پیله وری بهره مند شدند.

اسماعیل رستم پور افزود: امنیت و آرامش در مرز نشان از همراهی و تعامل مردم با نظام است و این همراهی و تعامل از ابتدای انقلاب تاکنون در این منطقه حفظ شده است.

وی با اشاره به ۸۵ کیلومتر مرز مشترک بانه با اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: تجارت مرزی از قدیم ایام در این شهر رواج داشته و اکثر مردم نیز بخشی از معیشت خود را از مرزها تامین می کنند.

رستم پور گفت: شهرستان بانه ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد به علت شرایط اقلیمی جمعیت روستای شهرستان نسبت به دیگر شهرها کمتر است که این موضوع مشکلات را به وجود آورده است.

روحانیون سفیران نظام در روستاها هستند

امام جمعه روستا ابولحسن هم گفت: روحانیون در راستای آگاهی بخشی به جامعه نقش مهمی دارند و به عنوان سفیر نظام در روستاها به در باره مسائل گوناگون اطلاع رسانی می کنند.

ماموستا رحیم عباسی افزود: روستانشینان بانه قاچاقچی نیست و اقلام ممنوعه توسط قاچاقچیان بزرگ و افراد غیر بومی وارد می شود و معمولا در روستاها افرادی هستند و در روستاهای مرزی افرادی ناشناس اقلام ممنوعه را وارد می کنند.

وی اظهار داشت: مردم و روحانیون شهرستان بانه از اول انقلاب تاکنون با نظام همراه و همگام بودند و در راستای تحقق آرمان های انقلاب فعالیت کردند.

ماموستا عباسی مهمترین راه حل مشکلات مرز نشینان را بازگشایی بازارچه های موقت مرزی عنوان کرد، گفت: کشاورزی در بانه بانه به دلیل کوهستانی بودن منطقه و کمبود زمین درآمد زیادی ندارد تنها راه تامین معیشت مرزنشینان بهره گیری از مزایای مرزی است که به واسطه بسته بودن مرزهای موقت از این مزایا محروم شدند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان تولید داخلی جهش تولید بانه کالای قاچاق مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تولید داخلی جهش تولید کردستان تولید داخلی جهش تولید بانه کالای قاچاق مرزبانی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟