Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوال نژادیان از اجرای طرح کلینیک سیار جهت کاهش موارد بستری کرونا خبرداد گفت: به منظور جلوگیری از ورود ویروس کرونای برزیلی در خوزستان بر اساس نامه نگاری های انجام شده خدمه کشتی های خارجی از کشور برزیل اجازه تردد در بنادر و خارج شدن از کشتی را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول نژادیان» شامگاه (دوشنبه ۱۶ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد اظهار کرد: وضعیت رنگ‌بندی کرونا در سراسر کشور روزبه روز در حال تغییر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه همه استان های کشور 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش سفر داشته اند افزود: در استان خوزستان نسبت به سال گذشته در روزهای پایانی تعطیلات نوروز 20 درصد افزایش سفر وجود داشت که این مهم مدیریت صحیح و همکاری مردم را نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه خوزستان از 20 اسفند سال 99 روند کاهشی شیوع ویروس کرونا را شاهد بود عنوان کرد: این روند کاهش همزمان با آغاز تعطیلات همراه بود که همین مهم سبب افزایش شیوع کرونا در خوزستان شد؛ نیازمند این هستیم شهروندانی که در روزهای تعطیلات به سفر رفتند شرایط را درک کرده و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری بیشتری داشته باشند.

 

ابول نژادیان با اشاره به اینکه 77درصد تخت های عادی و 96 درصد تخت ها ویژه اشغال هستند اضافه کرد: در هفته اول فروردین آمار بروز بیماری 83 درصد کاهش داشت که در هفته دوم فروردین 50 درصد افزایش یافت اما در هفته دوم رشد موارد بستری نداشتیم.

 

وی در خصوص دلایل عدم افزایش موارد بستری ابراز کرد: یکی از طرح های ابتکاری که در خوزستان انجام شد و مورد رضایت وزیر بهداشت قرار گرفت طرح کلینیک سرپایی است که در روند کاهش بستری تاثیر داشت؛ اکنون در حال چکش کاری این طرح برای اجرای کشوری آن با نظارت تیم تحقیقاتی وزارت بهداشت هستیم.

 

وی  با بیان اینکه روزانه 15 تست بیماریابی در خوزستان صورت می گیرد اذعان کرد: 47 درصد تست های کشور در خوزستان صورت می گیرد که این مهم بیماریابی و موارد قرنطینه را در استان مشخص می کند؛ 30 هزار نیرو وظیفه رهگیری، قرنطینه و گندزدایی را انجام می دهند علاوه بر این ما در طرح قرنطینه معکوس افراد در معرض خطر را ردیابی کرده و اقدامات ضروری را برای آنها انجام می دهیم تا از تردد غیرضروری در جامعه برای این افراد پیشگیری شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه بیشتر استان های ترکیه وضعیت قرمز دارند و در این مدت پروازهای رفت و برگشت به این کشور برقرار بود بیان کرد: نباید بپنداریم که شیوع ویروس انگلیسی از عراق بوده بلکه پروازهای از منشا ترکیه نیر در این مهم تاثیر دارند.

 

وی با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از کرونای چینی است خاطر نشان کرد: همین مهم سبب تغییر رنگ سریع شهرها و استان ها می شود.

 

ابول نژادیان با اشاره به اینکه 9 شهرستان قرمز و 9 شهرستان نارنجی و 10 شهر زرد در خوزستان وجود دارد تاکید کرد: شهرستان امیدیه رون افزایشی دارد و امروز بیمارستان ماهشهر با ثبت رکورد 26 بیمار بیشترین بستری را داشته است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان مبنی بر برگزاری تجمعات در ماه رمضان و همچنین تبلیغ داروهای گیاهی گفت: بیشترین همکاری در طول شیوع ویروس کرونا را مجموعه سپاه و مجموعه های مذهبی داشتند و امیدواریم در ماه رمضان نیز این همکاری ها با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود؛ باید عنوان کنیم که  هیچ دارویی بدون اجازه سازمان غذا و دارو امکان توزیع ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان یاد آور شد: به منظور جلوگیری از ورود ویروس کرونای برزیلی در خوزستان بر اساس نامه نگاری های انجام شده خدمه کشتی های خارجی از کشور برزیل اجازه تردد در بنادر و خارج شدن از کشتی را ندارند.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در خوزستان ستاد کرونا فرهاد ابول نژادیان دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد از ابتدای محور کرج - چالوس (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات عمرانی ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا ساسانی و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پل حصارک تا امامزاده طاهر

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در برخی از مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده رضی آباد

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

گلشن – سراوان

محور دارای انسداد فصلی پونل – خلخال محدودیت‌های تردد "کارگاه جاده ای مهم (منجر به انسداد) " در استان البرز، محور کرج - چالوس (محدوده کندر) به دلیل انجام عملیات عمرانی (فنس کشی سنگ) از کیلومتر ۱ تا ۶ و مورخ نهم اردیبهشت تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود. کد خبر 748531

دیگر خبرها

  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس