Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ما به صورت مرتب اخباری در مورد طرح‌های مفهومی و ایده‌های ناقص و بچگانه می‌خوانیم. بسیاری از این ایده‌ها و طرح‌ها هرگز به تولید انبوه نمی‌رسند و موفق نمی‌شوند.

دلایل موفق نشدن این ایده‌ها هم چند مورد است:

– خود طرح‌ها تفننی هستند و کاربرد عملی در زندگی ما نمی‌توانند داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

– طرح‌ها کاربردی به نظر می‌رسند، اما نه در زندگی کنونی ما، بلکه احتمالا در زندگی آیندگان ما.

– ایده‌ها ناب هستند، اما برای عملی کردن آن‌ها نیاز به فناوری‌های پیشرفته‌تری است و با فناوری کنونی نمی‌شود این ابزار و وسایل را ساخت.

– قیمت تمام‌شده این گجت‌ها زیاد است و کاربر انتهایی فعلا نمی‌تواند با این قیمت آن‌ها را تهیه کند.

با این حساب باید روی خوشی به این ایده‌ها و ابتکار‌ها نشان بدهیم؟

پاسخ قطعا آری است! بدون این تلاش‌ها و ورزش‌های ذهنی، ما هرگز چیز‌هایی را که اکنون به صورت روتین داریم، نمی‌داشتیم. این طرح‌ها مفهومی نوعی آمادگی ذهنی در نزد ما و مخترعات دیگر ایجاد می‌کنند، تا هر گاه که شرایط مهیا شد، بتوانند محصول نهایی را تولید کنند.

بیشتر بخوانید

مهمترین اختراعات دوران انقلاب صنعتی که جهان را تغییر دادند + تصاویر

در اینجا به گذشته برمی‌گردیم و ۷ مورد از اختراعاتی را که ما در حال حاضر به یاری فناوری روز، تکمیلشان کرده‌ایم، با هم مرور می‌کنیم:

۱- پخش صفحه در خودرو:

این روز‌ها ما پخش‌کننده‌های دیجیتال را داریم و البته خیلی‌ها در کشور‌هایی که سرعت اینترنت یاری می‌کند ترجیح می‌دهند در خودرو‌ها به صورت جاری از اینترنت، موسیقی پخش کنند و بشنوند.

اما لزوم داشتن یک سیستم پخش موسیقی خودرو از دهه‌ها قبل وجود داشت و شکل ابتدایی آن به صورت پخش صفحه بود.

در آن زمان مشکل تکنیکی عمده، برخورد سوزن به سطح صفحه در هنگام عبور خودرو از پستی و بلندی جاده و در نتیجه خراشیده شدن صفحه و مختل شدن پخش موسیقی بود.

۲- زیردریایی در قرن نوزدهم

این عکس، شکل یک زیردریایی قرن نوزدهمی را نشان می‌دهد. چیز جالب جاگذاری توربین‌های پیشران در وسط زیردریایی است.

۳- شبیه یک موبایل قدیمی می‌ماند، اما چیزی که می‌بینید یک ذره‌بین برای خواندن متن‌های خیلی ریز است.

۴- در دهه‌های پیش خبری از اسکایپ و سایر سرویس‌های چت ویدئویی نبود، اما تلاش می‌شد با همان ابزار‌های نخستین، راهی برای انتقال ویدئو پیدا شود.

۵- در دهه‌های پیش روزنامه‌ها تحت تأثیر رادیو قرار گرفته بودند و در جستجوی راهی برای رقابت بودند. این عکس نمایانگر آرزوی آن‌ها برای رسیدن بی‌درنگ به دست خواننده‌ها بود.

چیزی که این روز‌ها به صورتی دیگر در قالب اینترنت و فکس نمود پیدا کرده است.

۶- جی پی اس نبود، اما نیاز برای همراه داشتن یک نقشه به صورت آسان وجود داشت. به همین خاطر نقشه‌های کوچکی آماده شده بود که در چیزی شبیه یک ساعت قرار داده می‌شدند و می‌شد آن‌ها را به آرامی به موازات طی مسیر، جابجا کرد و مسیر را دید.

۷- خبری از گیم‌های پیشرفته امروزی نبود، اما آرزوی گیم‌های تعاملی در این تصویر به خوبی نمودار است.

منبع:۱ پزشک

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اختراعات عجیب ایده های عجیب اختراعات اختراعات مهم ایده ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد

خیرالله رهسپار فرد،رئیس پارک علم و فناوری استان قم امروز در آیین اختتامیه رویداد استارتاپی شتاب که در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان قم در بخش‌های مختلفی درحال انجام وظیفه است.

وی اضافه کرد: ازجمله فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان قم می‌توان به فعالیت در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی، فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و صنایع شیمیایی اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه رویداد شتاب در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید آغاز شد، مطرح کرد: هدف نخست این رویداد تقویت ایده‌های دانش پایه است.

وی با بیان اینکه در این رویداد ارتباط پارک و دانشگاه‌ها تقویت شد، عنوان کرد: رکن اصلی و بازیگران اصلی این رویداد در آینده دانشجویان هستند درنتیجه افراد فعال‌تر جذب و حمایت می‌شوند تا با آموزش‌های لازم در ادامه خدمتی را ارائه دهند.

رهسپار فرد با اشاره به اینکه رویداد شتاب از آذرماه سال گذشته آغاز به کار کرد، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری رویداد ۱۳۸ ایده به دبیرخانه ارسال، ۱۵ ایده به مرحله نهایی و ۱۴ ایده مورد داوری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این ایده‌ها در حوزه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: فراخوان اولیه رویداد شتاب با موضوع صنایع خلاق و فناوری اطلاعات بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه دو کارگاه برای متقاضیان گذاشته شده است، یادآور شد: یک دوره آموزشی پیوسته به مدت سه روز نیز برای صاحبان ایده برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت اساتید دانشگاه و فعالین پارک برای داوری استفاده شده است، بیان کرد: افرادی که در مرحله داوری از امتیاز لازم برخوردار شوند به عنوان ایده‌های برگزیده شناخته شده و به صورت مستقیم می‌توانند وارد پارک شوند.

رهسپار فرد اظهار داشت: اگر دانشجوی ایده‌دار جذب شود می‌تواند تیم‌سازی را انجام داده و هدف اصلی که مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها است را محقق کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • بازیکن ایده‌آل از نظر آنتونیو رودیگر: پای چپ اوزیل، پای راست رونالدو
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت