Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بابیان اینکه متأسفانه ابزار فشار آمریکایی‌ها بر ما از طریق دلار اعمال می‌شود و ضرورت دارد مبحث پیمان‌های پولی یک یا چند جانبه مدنظر قرار گیرد، گفت: در این شرایط منطق حکم می‌کند که ما هر چه می‌توانیم از استفاده از دلار - فاصله بگیریم. محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ضرورت توجه به پیمان‌های پولی یک یا چندجانبه گفت: توجه به پیمان‌های پولی یک یا چند جانبه همیشه مورد تاکید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این نماینده مجلس اظهار داشت: در این زمینه یکسری امور مربوط به واقعیات بازار است و ما هم دخالتی در واقعیت بازار نداریم، اما در معاملات دولتی و آنچه که مربوط به این حوزه است؛ مدتهاست کمتر از دلار استفاده می‌شود و سایر ارز‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.   سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه ابزار فشار آمریکایی‌ها بر ما از طریق دلار اعمال می‌شود و ضرورت دارد مبحث پیمان‌های پولی یک یا چند جانبه مدنظر قرار گیرد.   فرهنگی تاکید کرد: سایر ارز‌ها خیلی در دسترس آمریکایی‌ها نیستند و در این شرایط منطق حکم می‌کند که ما هر چه می‌توانیم از این مسئله - استفاده از دلار -  فاصله بگیریم.   بیشتر بخوانید: پیمان‌های پولی یک یا چند جانبه؛ راهی برای پایان بخشیدن به سلطه دلار آمریکایی   انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد

یک پایگاه آمریکایی به نقل از منابع مطلع ادعا کرده دولت جو بایدن ارسال محموله‌های حاوی دو نوع از بمب‌های هدایت‌شوند ساخت بوئینگ به اسرائیل را معلق کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه پولیتیکو با گزارش این خبر به نقل از یک مقام آمریکایی و ۶ منبع مطلع دیگر مدعی شد که هدف از این اقدام ارسال پیام سیاسی به رژیم اسرائیل بوده است.

۶ منبع از جمله منابعی در کنگره آمریکا به پولیتیکو گفته‌اند واشنگتن هنوز با فروش «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» و «بمب‌های کوچک‌قُطر» به رژیم اسرائیل موافقت نکرده است.

«مهمات تهاجم مستقیم مشترک» ابزارهایی برای تبدیل بمب‌های گرانشی غیرهدایت‌شونده به بمب‌های هدایت‌شونده هستند.

یک مقام دولت آمریکا گفت با آنکه دولت جو بایدن هنوز به طور رسمی فروش احتمالی این تسلیحات به اسرائیل را لغو نکرده اما با عدم انجام اقدامات لازم برای پیشبرد فروش آن قصد ارسال پیامی سیاسی به اسرائیل دارد.

رسانه آمریکایی مدعی شده که این نخستین بار از زمان آغاز جنگ غزه است که دولت بایدن فروش احتمالی سلاح به اسرائیل را به تأخیر انداخته است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ در غزه اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و به طرق مختلف از جمله از طریق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اقدامات جنگی رژیم مستقر در تل‌آویو کمک کرده است.

دولت بایدن علی‌رغم آنکه به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته ترجیح داده به حمایت‌های خود از اسرائیل ادامه دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا