Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@07:16:58 GMT

معرفی ۱۰ «خیابان‌های کامل» پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۲۵۶۹

معرفی ۱۰ «خیابان‌های کامل» پایتخت

به گزارش «تابناک»، محبوبه ذاکری سهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: خیابان کامل، مفهوم پیچیده‌ای نیست و در حقیقت بر این اساس تعریف شده که خیابان نباید صرفا جایی برای تردد سواری شخصی باشد.

وی یادآور شد: خیابان یک فضای عمومی است و باید همه مردم با هر میزان توانمندی، بتوانند در یک سطح به آن دسترسی داشته باشند و نیز، تا حد امکان تمام شیوه‌های حمل و نقل، مانند اتوبوس، سواری، دوچرخه و پیاده از آن استفاده کنند و راحتی و ایمنی برای همه در آن فراهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذاکری سهی اظهار داشت: در صورتی که در این فضا جذابیت‌هایی نیز تعبیه شود که مردم بتوانند از آن استفاده کنند یا محلی برای استراحت و مکث آنان ایجاد شود، شاخص‌های خیابان، به خیابان کامل بسیار نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان‌های موجود، طی زمان به محلی برای جولان خودروهای سواری تبدیل شده اند، گفت: در برنامه توسعه حمل و نقل مقرر شده است که در هر منطقه از پایتخت، یک خیابان، به خیابان کامل تبدیل یا تا حد امکانبه این تعریف نزدیک شود.

ذاکری سهی یادآور شد: نگاه ما به این موضوع صفر و ۱۰۰ نیست، بلکه یک رویکرد است و هرچه شاخص‌های انسان‌مداری و زیست‌محیطی و ایمنی را در خیابان‌ها بهبود ببخشیم، آن را به خیابان کامل نزدیک‌تر می‌کنیم.

معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران ادامه داد: با همین رویکرد، دستورالعملی با توجه به مراجع و تجربیات موجود جهانی تهیه و به شهرداری‌های مناطق و مشاوران ترافیکی ابلاغ شد.

به گفته ذاکری سهی، این دستورالعمل شامل ۲ بخش است که در بخش نخست، شیوه و معیارهای شناسایی خیابان‌های مستعد و الویت‌بندی آنها بر اساس این شاخص‌ها و در بخش دوم، جزییات طراحی خیابان‌ کامل ارایه شده است.

وی اضافه کرد: مناطق ۲۲ گانه بنا به درخواست سازمان و بر اساس این دستورالعمل، فهرستی شامل حدود ۱۰۰ خیابان را تهیه کردند.

معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران گفت: بدون شک این خیابان‌ها شرایط یکسانی از نظر فیزیکی، جغرافیایی و ترافیکی نداشتند و از همین رو، یک غربالگری اولیه بر روی آنها انجام شد.

وی اضافه کرد: در نهایت ۲۲ خیابان به عنوان اولویت تبدیل به خیابان کامل در سال نخست، انتخاب و در جزییات طراحی شد و این فهرست ۲۲ گانه در شورای عالی حمل و نقل و ترافیک پایتخت مطرح و مورد بحث و بررسی و در نهایت تصویب قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای پیشرفت سریع امور اجرایی این طرح، مقرر شد عملیات اجرایی تعدادی از این خیابان‌ها توسط شهرداری مناطق، تعدادی توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری و باقی آنها توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران انجام شود.

ذاکری سهی ضمن اعلام این که رویکرد خیابان کامل تداوم خواهد داشت و به طور مستمر خیابان‌هایی از تهران انتخاب و بر اساس مفاد دستورالعمل طراحی خیابان کامل، به تدریج به خیابان کامل تبدیل یا نزدیک می‌شوند، فهرست ۱۰ ‌گانه مصوب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- خیابان شهرداری در منطقه ۱ حدفاصل میدان قدس تا میدان تجریش

۲- بلوار خوردین در منطقه ۲ حدفاصل میدان صنعت تا بلوار دادمان

۳- خیابان شهید دکتر آیت در منطقه ۴ حدفاصل بزرگراه رسالت تا خیابان فرجام

۴- خیابان ولیعصر(عج) در محدوده مناطق ۶ و ۱۱ حدفاصل خیابان‌های فاطمی تا جمهوری‌اسلامی

۵- خیابان امام خمینی (ره) در منطقه ۱۱ حدفاصل میدان حسن‌آباد تا میدان حر

۶- خیابان سی‌متری نیروی هوایی در منطقه ۱۳ حدفاصل خیابان‌ دماوند تا خیابان پیروزی

۷- بلوار دستواره در منطقه ۱۶ حدفاصل بلوار ابریشم تا بزرگراه آزادگان

۸- بلوار معلم در منطقه ۱۸ حدفاصل بزرگراه آیت‌الله سعیدی تا میدان معلم

۹- خیابان فداییان اسلام در منطقه ۲۰ حدفاصل میدان شهر ری تا خیابان شهید غلامی

۱۰- بلوار شاهد در منطقه ۲۱ حدفاصل بلوار گل‌ها تا بزرگراه آزادگان

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان حمید صفت سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت سازمان ترافیک تهران خیابان های کامل شهرداری تهران اعمال ماه شعبان حمید صفت سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت حمل و نقل و ترافیک خیابان کامل حدفاصل میدان خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو

رسانه‌های روسی روز یکشنبه از نمایش یک تانک پیشرفته به غنیمت گرفته شده از ارتش اوکراین توسط نیرو‌های روس در روز‌های آتی خبر دادند.

نظامیان روس در حال جابجایی تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقه عملیات نظامی به مسکو هستند.

قرار است این تانک پیشرفته همراه با دیگر غنایم جنگی در منطقه‌ا‌ی در مسکو به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپاد‌های روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است.

برخی متخصصان روسی می‌گویند که تانک‌های آبرامز اهداف راحتی برای پهپاد‌های روسی هستند.

دو مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که این تانک‌ها قادر نیستند به طور فزاینده بدون اینکه شناسایی یا مورد هدف قرار بگیرند عمل کنند.

سال گذشته ایالات متحده در بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی خود ۳۱ تانک آبرامز ام ۱‌ای ۱ به ارتش اوکراین داد، اما علیرغم استقرار اولیه، این تانک‌ها نتوانسته اند آنطور که باید موثر باشند و تا کنون گزارش شده است که پنج دستگاه از این تانک‌ها درحملات ارتش روسیه منهدم شده یا آسیب دیده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال