Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@23:49:45 GMT

انصراف کره شمالی از حضور در المپیک ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۲۵۸۷

انصراف کره شمالی از حضور در المپیک ۲۰۲۱

کره شمالی اعلام کرد در المپیک ۲۰۲۱ توکیو شرکت نمی‌کند و این در حالی است که سئول این بازی‌ها را فرصتی برای احیای مذاکرات آمریکا و پیونگ‌یانگ می‌دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که کره جنوبی امیدوار بود بتواند از فرصت بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ در ژاپن برای احیای گفت‌وگوها با کره شمالی استفاده کند، پیونگ‌یانگ اما از حضور در این رقابت کنار کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، دولت کره شمالی بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که برای محافظت از ورزشکاران خود در برابر همه‌گیری ویروس «کووید۱۹»، در المپیک توکیو که قرار است تابستان امسال برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

این خبرگزاری به نقل از وبگاه «اسپورتس» متعلق به پیونگ‌یانگ گزارش داد، تصمیم برای عدم حضور در المپیک ۲۰۲۱ در جریان نشست کمیته ملی المپیک کره شمالی اتخاذ شده است.

در بیانیه‌ای که روی این سایت قرار گرفته، آمده است: «جمهوری دموکراتیک خلق کره تصمیم گرفته در سی‌ودومین بازی‌های المپیک شرکت نکند تا ورزشکاران خود را از وضعیت بحران بهداشتی جهانی مرتبط با ویروس کرونا حفظ نماید».

این در حالی است که «مون جائه‌این» رئیس‌جمهور کره جنوبی حدود یک ماه پیش، برگزاری مسابقات المپیک را زمان مناسبی برای احیای مذاکرات آمریکا و کره شمالی جهت خلع سلاح اتمی این کشور توصیف کرده بود. (جزئیات بیشتر)

آمریکا طی دهه‌های اخیر ضمن استقرار نیروهای نظامی خود در کره جنوبی و مناطق همجوار کره شمالی، همواره علیه برنامه اتمی این کشور موضع‌گیری کرده و خواستار برچیدن این برنامه شده است اما پیونگ‌یانگ این برنامه را ضامن امنیت و بقای خود می‌داند.

پیش از این، «لی این‌-یونگ» وزیر اتحاد کره جنوبی هشدار داده بود اگر در تحریم‌ها علیه کره شمالی بازنگری نشود، ممکن است بحران انسانی وخیمی در این کشور به‌وجود بیاید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۱ کره شمالی در المپیک کووید19 المپیک ۲۰۲۱ پیونگ یانگ کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد

بازگشت محمدعلی گرایی به تیم ملی کشتی فرنگی ایران یعنی این که نماینده ایران در مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 در وزن 77 کیلو مشخص نیست و معلوم نیست از بین امین کاویانی نژاد، محمدرضا مختاری و محمدعلی گرایی، کدام کشتی گیر قرار است در المپیک حضور پیدا کند.

به گزارش طرفداری، برخلاف این ادعا که هر کس سهمیه المپیک گرفت خودش می تواند در المپیک حضور پیدا کند، در برخی اوزان شرایط اعضای تیم ملی کشتی در المپیک پاریس روشن نیست.

اگر فرض بر گرفتن سهمیه باشد، محمدرضا گرایی و حسن یزدانی سال قبل در مسابقات جهانی سهمیه المپیک را دریافت کرده اند اما هر 2 نفر باید در تورنمنت ها به میدان بروند و به خوبی کشتی بگیرند تا به مسابقات المپیک 2024 بروند.

بر این اساس باید گفت در مسابقات المپیک پاریس، فقط 4 نفر قطعا در تیم ملی کشتی ایران هستند: امیرحسین زارع، رحمان عموزاد، امین میرزازاده و هادی ساروی. البته به نظر می رسد حضور نفراتی مثل علیرضا مهمدی در 87 فرنگی و یونس امامی در 74 آزاد و بالاخره حضور امیرعلی آذرپیرا در 97 آزاد هم تقریبا قطعی است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • انصراف سینر از حضور در مسابقات مسترز رُم
  • انصراف «سینر» از حضور در مسابقات مسترز رُم
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • معرفی تعمیرگاه سانگ یانگ
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول