Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@14:47:25 GMT

سارقان مجسمه، همچنان مشغول کارند!

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۲۶۰۵

سارقان مجسمه، همچنان مشغول کارند!

به گزارش «تابناک»، پیمان کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سرقت شناسنامه سردیس‌های بوستان مشاهیر بارها تکرار شده است. سال گذشته تمامی شناسنامه‌هایی که به سرقت رفته بود دوباره ایجاد و نصب کردیم، اما امسال باز هم به آن دستبرد زده‌اند.

وی ادامه داد: تقریباً اکثر روش‌هایی را که برای جلوگیری از سرقت شناسنامه‌ها می‌شد به کار برد، به کار برده‌ایم؛ شناسنامه با جنس برنج را بردند، استیل زدیم، استیل را بردند، آهن زدیم، آهن را بردند، در نهایت از فلکسی که فاقد ارزش ضایعاتی است استفاده کردیم اما به آن هم رحم نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا آن را می‌شکستند و یا می‌بردند.

رئیس اداره مجسمه و نمادهای سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سرقت‌هایی ازاین‌دست، سوای منشأ اقتصادی، منشأ فرهنگی هم دارد، بر اهمیت فرهنگ‌سازی در این رابطه توسط نهادهای مرتبط تأکید کرد و گفت: آثار هنری موجود در شهر، بخشی از هویت شهرند و کسانی که اقدام به تخریب یا سرقت آن می‌کنند باید بدانند که در حقیقت بخشی از هویت شهر خود را از بین می‌برند.

کریمی در پاسخ به این سؤال که اکنون چه راه‌حلی برای درج شناسنامه سردیس‌های پارک مشاهیر در نظر گرفته‌شده؟ توضیح داد: اگر جنس پایه سردیس‌ها مثل نماد چوگان از آهن بود می‌توانستیم شناسنامه را به آن جوش بدهیم اما این پایه‌ها سنگی است و به قراین قبلی، پیاده کردن روش پیچ و چسب روی آن جواب نمی‌دهد.

وی افزود: قصد داریم این بار مشخصات اثر را روی سنگ حکاکی کنیم اما در این صورت نیز چون نباید حجم این شناسنامه، خود سردیس را تحت تأثیر قرار بدهد، با محدودیت مواجهیم. ممکن است مجبور باشیم زندگینامه مشاهیر را حذف کنیم و تنها نام اثر و خالق آن را ذکر کنیم که در این صورت هم با انتقاداتی مواجه خواهیم شد.

رئیس اداره مجسمه و نمادهای سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فعلاً قصد داریم روش حک روی سنگ را پیاده کنیم و به‌اندازه یک برگه A4 برای درج مشخصات اثر فضا در نظر بگیریم.

کریمی، از پیشنهاد ایسنا مبنی بر تعبیه یک تابلوی راهنما از ورودی میدان نقش‌جهان به بوستان مشاهیر استقبال کرد و گفت: از سمت خیابان استانداری این تابلو وجود دارد، اما برای معرفی این بوستان و ارزش آن به مردمی که از سمت میدان نقش‌جهان وارد آن می‌شوند، روش طرح‌شده هم گزینه مناسبی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان حمید صفت سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت اصفهان مجسمه سرقت مجسمه سارقان اعمال ماه شعبان حمید صفت سند همکاری 25 ساله ایران و چین کارت اعتباری سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "کیومرث کشوری" گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت؛ شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت خبر داد و افزود: یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان