Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-30@12:36:56 GMT

«سفارت علیاحضرت ملکه بریتانیا» در تهران؟!

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۲۸۹۲

«سفارت علیاحضرت ملکه بریتانیا» در تهران؟!

به گزارش آخرین نیوز به نقل از مشرق، در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک در برجام؛ رسانه‌ها خبر از گفت‌وگوی تلفنی محمدجواد ظریف با دامنیک راب وزیر خارجه انگلستان داده‌اند. وزیر خارجه از طرف لندن‌نشین خواسته است که در مذاکرات برجامی سازنده ظاهر شود. به نظر این موضع قاطع و داشتن اعتمادبه‌نفس در برابر اروپایی‌ها اقدامی قابل تشویق از سوی طرف ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالاً دیپلمات‌های ایرانی بعد از سال‌ها تجربه‌اندوزی به این نتیجه رسیده باشند که جمهوری اسلامی ایران بدهکار آمریکا و اروپایی‌ها نیست و مواضع بر حق ایران بر اساس نظر قاطع رهبر انقلاب باید در این نشست‌های سیاسی تأمین شود.

نتایج برجام نشان داد که دیپلماسی التماسی نتیجه‌ای جز نفوذ دشمن در پی ندارد و هر قدر دستگاه دیپلماسی در برابر دشمنان انقلاب تهاجمی‌تر عمل کنند، به نتایج و ثمرات با ارزش تری نیز دست خواهند یافت.

طرف غربی باید بداند، در ایران دورانی که روی کارت تردد جاسوس انگلیسی نوشته شود نماینده علیاحضرت ملکه بریتانیا گذشته است! احتمالاً وزیر امور خارجه یادش مانده است که سال ۱۳۹۵ وقتی چارلوت لوپز انگلیسی و سباستین سورن فرانسوی در مرز ایران توسط سربازان گمنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شدند، روی کارت شناسایی آن ها که توسط وزارت امور خارجه صادر گردیده بود؛ جای عنوان انگلستان از عنوان عجیب و مجهول نماینده علیاحضرت ملکه بریتانیا در تهران استفاده‌شده و به گونه ی تصویر سازی شده بود که انگار کشور در شرایط احمدشاه قاجار است و یک خارجی با عنوانی با پرطمطراق می توانددر پوششش دیپلماتیک هر اقدام ضد امنیتی را انجام دهد!

در آن سال و در اوج تهدیدات داعش علیه کشور، این دو دیپلمات خارجی بدون کسب اجازه از مقامات کشور، با تجهیزات جاسوسی مشغول فیلم‌برداری در مناطق مرزی غرب کشور بودند! در تحقیقات صورت گرفته از این دو جاسوس اروپایی معلوم گردید که لوپز سمت دبیر دوم را در سفارت انگلستان در ایران داشته است.

 پس از به دام افتادن این جاسوس‌ها مشخص می‌شود مجوز یکی از این دو نفر تنها برای حضور در هتل شادی و آذربایجان شهرستان سنندج بوده و آن‌ها با سوءاستفاده از موقعیت دیپلماتیک خود و با دوربین‌های مدرن سعی در نقطه‌یابی و شناسایی نقاط استراتژیک مرزی داشته‌اند.

مدت‌هاست که خطر نفوذ جاسوسان حرفه‌ای با چشمان تیزبین و رصد اطلاعاتی کشف و خنثی‌شده است؛ اما می‌توان از وزیر خارجه کشورمان پرسید آیا آن ذهنیت استعماری و ارباب‌رعیتی که باعث نفوذ عوامل بیگانه به کشورمان می‌شود در آن وزارتخانه رفع گردیده است؛ فرازی از مکالمه جواد ظریف با طرف انگلیسی ما را به آن نظر شاید امیدوار کند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران که برای روز سوم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، با همراهی علیرضا فخاری، استاندار تهران و تیم اقتصادی از این رویداد اقتصادی بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وحیدی با حضور در غرفه استان تهران مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه توانمندی های این استان را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است که در این بازدید که با حضور محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، برگزار شد نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و چالش های پایتخت در حوزه اقتصادی را برای وزیر کشور بازگو کرد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی در کشور ایران است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران ششمین دوره آن از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و ای رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092286

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی