Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@11:32:54 GMT

سفر «فرنگی» به آلماتی به امید 3 سهمیه باقی‌مانده

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۲۹۶۴

به این ترتیب که از 12 کشتی‌گیری که می‌توانند در این آوردگاه جهانی به روی تشک بروند، تنها شش نفر در هر دو تیم آزاد و فرنگی توانستند جواز صعود به توکیو را برای خود رزرو کنند. با این اوصاف در فاصله کمتر از چهار ماه مانده به برگزاری المپیک 2020 باید گفت هر دو تیم کار بسیار دشواری برای تکمیل سهمیه‌های خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌خصوص اینکه تغییر قوانین اتحادیه جهانی کشتی (کاهش سهمیه‌های المپیک از 20 به 16 و به تبع آن کم‌شدن رقابت‌های انتخابی آسیا) در این مسیر هم مزید بر علت شده تا شرایط را برای تیم‌های ملی آزاد و فرنگی پیچیده‌تر کند. رقابت‌های انتخابی المپیک قاره‌ای قزاقستان اولین رویدادی است که نماینده‌های کشتی کشورمان می‌توانند شانس خود را برای کسب سه سهمیه باقی‌مانده از هر تیم امتحان کنند؛ رقابت‌هایی که سهمیه المپیک تنها به فینالیست‌ها تعلق می‌گیرد. این مسابقات از روز جمعه 20 فروردین با برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی آغاز می‌شود. شاگردان محمد بنا نیز بامداد امروز تهران را به مقصد آلماتی پایتخت قزاقستان ترک کردند تا مهیای شرکت در این میدان حساس شوند.

کشتی فرنگی ایران پیش از این و در جریان پیکارهای 2019 قهرمانی جهان موفق شد سه سهمیه المپیک را توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی‌منجزی در اوزان 60،77 و 130 کیلوگرم کسب کند. 67،87 و 97 سه وزنی هستند که تکلیف آنها در قزاقستان مشخص می‌شود. البته فرنگی‌کاران آسیا اگر نتوانند در این مسابقات به سهمیه برسند، یک فرصت دیگر دارند و آن شرکت در رقابت‌های جهانی صوفیه است که به مراتب رقابت در آن سخت‌تر خواهد بود. در آنجا هم سهمیه المپیک به فینالیست اختصاص داده می‌شود اما با این تفاوت که رقابت بین تمام کشتی‌گیران سراسر دنیا خواهد بود.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی این بار طبق سنوات گذشته با سبک و سیاق خودش تیمش را انتخاب کرده است؛ بدون برگزاری مسابقه انتخابی در تیم ملی. او محمدرضا گرایی را که در وزن 72 کیلوگرم کشتی می‌گرفت به وزن 67 آورده تا به عنوان نماینده این وزن در آلماتی روی تشک برود. گرایی برای رسیدن به سهمیه المپیک در وزن 67 بدون تردید کار خیلی سختی دارد. اول از همه به این دلیل که به خاطر تغییر وزن، وزن زیادی را کم کرده است. البته که به ادعای کارشناسان تشخیص بنا در مورد انتخاب گرایی برای وزن 67 درست است؛ چراکه دست او در این وزن خالی است و تنها نفری که می‌تواند در این میدان آسیایی مبارزه کند گرایی است. مشکل بزرگ‌تر گرایی این است که در وزن او تا به الان هیچ‌یک از کشتی‌گیران آسیایی نتوانسته‌اند سهمیه بگیرند. بنابراین او باید خودش را آماده نبرد با یک لشکر فرنگی‌کار 67 کیلویی آسیا کند. فرنگی‌کار شیرازی، قهرمانی 23ساله‌های جهان، قهرمانی آسیا و برنز بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد.

نماینده وزن 87 کیلوگرم حسین نوری است. همان کشتی‌گیری که در ابتدای شیوع کرونا با این ویروس مرگ‌بار دست به گریبان شد و 80 درصد ریه‌هایش درگیر شدند. نوری یکی از بهترین فرنگی‌کاران چند سال اخیر کشور بوده است. سه دوره قهرمانی در آسیا، قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2018 و مدال برنز 2017 جهان از مهم‌ترین افتخارات اوست. نوری باید خود را آماده نبرد با عظمت کوستوبایف ازبک و سونیل کومار هندی کند.

آخرین نماینده تیم ملی کشتی فرنگی در انتخابی المپیک قزاقستان محمدهادی ‌ساروی در وزن 

97 کیلوگرم است. کشتی فرنگی ایران در دو المپیک قبلی توسط قاسم رضایی در این وزن خاطره خوشی برای همه به یادگار گذاشته است. رضایی در 2012 لندن طلا گرفت و در 2016 ریودوژانیرو برنز. باید دید آیا او می‌تواند با گرفتن سهمیه این وزن مثل رضایی در المپیک بدرخشد یا نه. ژوزپیوکوف از قرقیزستان و توردیف از ازبکستان اصلی‌ترین حریفان ساروی در این مسابقات هستند. قهرمانی آسیا و قهرمانی زیر 23ساله جهان از جمله عناوین ساروی در وزن 97 کیلوگرم هستند.

محمد بنا در واپسین روزهای اردوی آماده‌سازی نفرات اعزامی به قزاقستان در تشریح وضعیت ملی‌پوشان گفت: «باید پذیرفت که نسل کشتی‌گیران عوض شده و هم‌اکنون به غیر از چند کشتی‌گیر قدیمی و باتجربه از نسل قدیم، بیشتر بچه‌های اردو جوان هستند. در واقع میانگین سنی مدعیان کنونی زیر 

۲۳ سال است و همین موضوع ما را به آینده امیدوارتر می‌کند. می‌توانم بگویم که کار ما بسیار سخت است و نمی‌توان آن ‌را آسان و ساده خواند. به هر حال با توجه به قابلیت بچه‌ها در میادین آسیایی و نتایج خوبی که در این سال‌ها در سطح این قاره کسب کرده‌اند، می‌توان گفت کشتی‌گیران انتخاب‌شده از بهترین‌های ما برای حضور در گزینشی المپیک هستند».

برنامه مسابقات تیم ملی کشتی فرنگی در انتخابی قزاقستان به ترتیب زیر است.

جمعه ۲۰ فروردین

ساعت ۸:۳۰ تا ۹: وزن‌کشی تمامی اوزان فرنگی

ساعت ۱۱ تا ۱۳: مسابقات مقدماتی تمامی اوزان فرنگی

ساعت ۱۸ تا ۲۱: مسابقات فینال تمامی اوزان فرنگی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سهمیه المپیک کشتی گیران کشتی فرنگی فرنگی کار تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE

کمتر از یک سال به پایان قرارداد کوین اونز باقی مانده است!

کوین اونز به تازگی در مصاحبه با Metro فاش کرد که تنها 9 ماه به پایان قراردادش با WWE زمان مانده و از آینده اطمینان ندارد.

من هیچ چیز را نادیده نمی‌گیرم، 9 ماه به پایان قراردادم باقی مانده و نمی‌دانم که از اینجا به بعد چه پیش خواهد آمد.

طرفداری | قهرمان سابق کمربند یونیورسال ادامه داد:

اینجا برای 10 سال خانه من بوده و مسئله فراتر از رختکن است. افراد  خیلی خاصی در پشت صحنه هستند که من دوستی خیلی نزدیکی با آنها پیدا کردم و واقعا نمی‌توانم ندیدن آنها را در بخشی از زندگی‌ام تصور کنم. خوب است کسانی را داشته باشید که با آنها بپرید و بهشان اعتماد کنید. وقتی به اینجا آمدم، بلافاصله با فین بلر دوستی نزدیکی تشکیل دادیم و فین از همان افرادی است که می‌شود به او اعتماد کرد و برایم مثل یک برادر است.

 اونز در ادامه از دوستی خود با سمی زین گفت و اینکه به دلیل حضور در برندهای متفاوت دیگر خیلی یکدیگر را نمی‌بینند.

ما شاید همیشه با هم نباشیم. من و سمی در برندهای مجزایی هستیم و بنابراین خیلی یکدیگر را نمی‌بینیم. اما همیشه در تماسیم و مثل چشم‌‌هایمان به یکدیگر اعتماد داریم. خیلی خوش شانسم که چنین زندگی‌ای دارم. وقتی کاری را زیاد انجام دهیم و یک جورایی به امری روزمره تبدیل شود، راحت است که فراموش کنیم چقدر آن کار خاص است.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • آتش بازی هالند در لیگ جزیره/ هنوز چهار فینال دیگر باقی مانده
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد