Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@17:16:40 GMT

خرداد ۱۴۰۰ روز سرنوشت‌ساز ایرانیان است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۳۱۱۴

خرداد ۱۴۰۰ روز سرنوشت‌ساز ایرانیان است

گروه استان‌ها – ارزش و اعتبار انتخابات به درست برگزیدن فرد یا افراد مربوط می‌شود تا براساس آن بتوان تحولی قابل قبول جامعه را در ساختار حوزه‌های مختلف کشور مشاهده کرد و بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که سرنوشت خوب به انتخاب درست مردم بستگی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جزایر خلیج فارس، در آغازین ماه از دومین فصل سال 1400 (خرداد ماه آینده) مردم ایران با آزمون مهم انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری، انتخاب نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین در بعضی از استان‌های کشور انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات کشور با شرکت نکردن در انتخابات برطرف نمی‌شود 

نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم گفت: انتخابات یکی از مهمترین نشانه‌های دموکراسی است و با انتخاب مبتنی بر عقل و خرد جمعی می‌توان به موفقیت کشور امیدوار شد.

احمد مرادی اظهار داشت: مشکلات زیاد اقتصادی در کشور داریم که مردم نسبت به آن دلخور و گلایه‌مند هستند اما شرکت نکردن در انتخابات نمی‌تواند به برطرف شدن این گونه مشکلات بیانجامد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با درایت و دوراندیشی که در حوزه‌های مختلف اداره کشور دارند، همیشه مردم را به راهکارهای درست انتخاباتی رهنمون کرده‌اند و در روز تصمیم‌سازی در حقیقت این مردم هستند که با انتخاب درست، سرنوشت کشور را برای بهتر شدن رقم خواهند زد.

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث انتخابات، تاکید داریم که سرنوشت مردم به همین مسئله مربوط می‌شود و خوشبختانه مردم در انتخابات آزادند و حضور آنان بسیار مهم و تضمین کننده برای آینده خودشان خواهد بود.

به گفته مرادی بعضی مردم از وضع اقتصادی مملکت دلخورند که چرا چنین است چرا باید این همه گرانی باشد و این حرف منطقی و درستی است اما شرکت نکردن در انتخابات نمی‌تواند به این مشکلات پاسخ بدهد و هر قدر مشارکت مردم بیشتر باشد به طور حتم موفقیت‌هایی که در ارائه خدمت در بحث ریاست جمهوری و در انتخابات شوراها هم بیشتر خواهد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری ایران در 28 خرداد 1400 همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

در این انتخابات هشتمین رئیس جمهوری ایران  با آرای مردم انتخاب خواهد شد تا سکان اداره کشور را در قوه مجریه با هدف ساختن ایرانی قوی و کارآمد در همه حوزه‌ها را انجام دهد.

در شهرستان قشم علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، مردم باید نمایندگانی را برای اداره امور شهرها و روستاها با دقت روی کاندیداها برگزینند تا رئیس جمهور منتخب و نمایندگان شوراهای شهر و روستا با امید به بهتر کردن وضعیت زندگی مردم کارشان را در پست‌های واگذار شده انجام دهند.

انتخابات خرداد 1400 بسیار مهم و اثربخش خواهد بود  

فرماندار شهرستان قشم با اعلام اینکه 28 خرداد 1400 نخستین آزمون مردم ایران در انتخابات قرن جدید است گفت: انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و در بعضی استان‌ها انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای اداره بهتر کشور در شرایط مهم جهانی از اهمیتی بسیار مهم و اثربخش برخوردار خواهد بود.

علیرضا نصری اظهار داشت: در قشم ثبت‌نام 214 کرسی شورای اسلامی برای 58 روستایی این شهرستان از روز (دوشنبه 16 فروردین 1400) و برای مدت زمات یک هفته، آغاز شده است.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی روستایی بر اساس آمار جمعیتی از سه تا پنج نفر عضو اصلی تشکیل می‌شوند به طوری که برای روستاهای تا یک هزار و 500 نفر جمعیت سه نفر و برای روستاهای با جمعیت بیشتر از این رقم، با پنج منتخب شکل می‌گیرد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان قشم تصریح کرد: از مجموع 26 روستای بخش مرکزی این شهرستان 14 روستا واجد شورای سه نفره و 12 روستا هم پنج نفر عضو خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بخش‌های شهاب و حرا این شهرستان نیز به ترتیب از 9 و 23 روستا تشکیل شده‌اند، اضافه کرد: هفت روستا در بخش شهاب و 17 روستا در بخش حرا از جمعیتی تا یک هزار و 500 نفر برخوردار هستند.

به گفته نصری، مردم قشم همانند گذشته با حضور حداکثری خود و انتخاب بهترین‌ها در میان کاندیداها، نقش مهم خود را در آینده سرنوشت کشور و شهرستان ایفا خواهند کرد.

به طور حتم با توجه به شرایط حاکم بر جهان و ناامید شدن کشورهای استکباری از ادامه تحریم‌های کشورمان، انتخابات خرداد ماه 1400 را به یک رویداد مهم تبدیل کرده است و امید می‌رود مردم در هر نقطه از ایران عزیز، با برگزیدن توانمندترین افراد که به زیرساخت‌های ارزشی انقلاب و خون پاک شهدا متعهد با مهم کمک کنند.

انتهای پیام/7558/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ریاست جمهوری شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ پایان می‌یابد.

ستاد انتخابات کشور

کد خبر 6094311 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود